Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Έγινε της Κορέας

Ελλάδα 0:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Έγινε της Κορέας

ΑΓΩΝΕΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Έγινε της Κορέας

ΑΓΩΝΕΣ

Όλες οι θέσεις του βάθρου στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις καταλείφθηκαν από τα αυτοκίνητα της Hyundai.

Advertisement
Advertisement

Στην αέναη μάχη κατασκευαστών Ιαπωνίας-Κορέας, το αποτέλεσμα έγραψε 0-3.

Πως και γιατί κέρδισε η Hyundai

Αν κάποιος γυρίσει τον χρόνο μερικούς μήνες πίσω θα διαπιστώσει ότι στην Hyundai γινόταν ένας κακός χαμόςΝεύρα, απογοήτευση, αλλά και εσωτερικές έριδες ήταν αυτά που είχαν καθίσει στο σύννεφο επάνω από την κορεατική ομάδα.

Advertisement
Advertisement

Νεύρα για τα απανωτά προβλήματα και τις εγκαταλείψεις που έρχονταν να συμπληρωθούν σε εκείνες της περυσινής σεζόν, απογοήτευση γιατί διαφαινόταν ότι άλλη μία σεζόν θα ολοκληρωνόταν στο τέλος του 2022 χωρίς κανένα τίτλο και εσωτερικές έριδες επειδή οι δύο πρωτοκλασάτοι της οδηγοί άρχισαν να μην έχουν καλές σχέσεις.

Αργότερα μάλιστα οι «μη καλές σχέσεις» έγιναν «αντίπαλα στρατόπεδα» και φθάσαμε στα όρια του να μην μιλιούνται καλά-καλά οι Neuville και Tanak. Όμως, όλα έχουν ένα τέλος ή μία νέα αρχή εν πάση περιπτώσει και έτσι η πολύ σκληρή δουλειά, τα «γκάζια» που έπεσαν από Κορέα μεριά, μια και το εργοστάσιο δεν ανεχόταν να δίνει ένα σωρό χρήματα και να μην παίρνει τίποτα πίσω, έφεραν αποτέλεσμα.

Advertisement

Και αυτό ακούει σε δύο άμεσες νίκες μετά τα μέσα του καλοκαιριού, δηλαδή στην Φινλανδία και στο Βέλγιο, στις οποίες ήρθε να προστεθεί και η νίκη στο δικό μας Ακρόπολις στον οποίο μάλιστα σημείωσαν και μία παγκόσμια πρωτιά στην παρουσία του εργοστασίου στο WRC: Κατέλαβαν και τις τρεις πρώτες θέσεις του βάθρου.

Advertisement

Πως όμως κέρδισαν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις; Πρώτα-πρώτα να πούμε ότι «δεν έτυχε, πέτυχε». Και πέτυχε γιατί από την Άνοιξη μέχρι τα μέσα καλοκαιριού έπεσαν με τα μούτρα στην δουλειά και λύθηκαν δραστικά όσα περισσότερα προβλήματα γινόταν.

Το ότι δε βγήκαν λεπτομέρειες προς τα έξω για το πως λύθηκαν όλα αυτά με μιας σχεδόν, ενώ δεν μπορούσαν νωρίτερα, είναι κάτι που πιθανόν δε θα μάθουμε ποτέ. Και αυτό επειδή δεν ήταν μόνο θέμα εξαρτημάτων. Είναι λογική λειτουργία ανθρώπων από ένα σωρό ειδικότητες. Και όταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι, κάποια στιγμή, έστω και σε στυλ «Γόρδιου Δεσμού», τα προβλήματα λύνονται.

Advertisement

Το ότι η επίσημη θέση που μεταφέρθηκε στα στελέχη της ομάδας τον Απρίλιο ήταν: «Έτσι δεν πάμε πουθενά»… και επειδή δεν πήγαιναν, «το πήραν αλλιώς» και όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, όλα κάποια στιγμή δούλεψαν. Και φυσικά και οι δύο οδηγοί της Hyundai, οι οποίοι δεν είχαν ξεχάσει να οδηγούν. Και οδήγησαν και κέρδισαν τρεις ιδιαίτερους αγώνες. Την απαιτητική Φινλανδία, το δύσκολο Βέλγιο και το εμβληματικό και εξουθενωτικά σκληρό σε κάποιες περιπτώσεις ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες με την έλευση ουσιαστικού επικεφαλής της ομάδας που θα βάλει τα πράγματα σε μία τάξη, αυτή την στιγμή, η ομάδα βρίσκεται σε καλό momentum. Αν καταφέρει -πράγμα δύσκολο- να εξομαλύνει και τις σχέσεις του Neuville με τον -φευγάτο με το ένα πόδι- Tanak, τότε θα δει το 2023 από άλλη οπτική γωνία.

Άρα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις κέρδισε μία ομάδα που τα έχει όλα. Πριν δε δούλευαν, τώρα δούλεψαν την κατάλληλη στιγμή όλα ρολόι και άπαντες επιστρέφουν στο Alzenau όπου η έδρα της ομάδας, με τρία σετ βραβείων.

Και η Toyota;
Προφανώς μας είχε συνηθίσει αλλιώς. Να κερδίζει παντού, βρέξει χιονίσει. Όμως όπως λέει και ο σοφός λαός μας, «δεν είναι κάθε μέρα Πάσχα»… Κάποια στιγμή κάπου κάτι δεν θα ευθυγραμμιστεί με την τελειότητα και κάπου εκεί θα αρχίσουν οι αρρυθμίες.

Μέχρι και το Ράλι Εσθονίας, η Toyota φαινόταν να είναι ανίκητη και ο Rovanpera ασταμάτητος. Ήταν τόσο μπροστά στη βαθμολογία γενικής κατάταξης για το πρωτάθλημα οδηγών που πολλοί στοιχημάτιζαν σε ποιον αγώνα θα γνωρίζουμε πια σίγουρα ότι θα το πάρει. Στους τελευταίους όμως τρεις αγώνες η δυναμική έχει αλλάξει, η Hyundai έχει επιστρέψει δριμύτερη και η έκβαση του πρωταθλήματος ενδεχομένως να μην είναι πια τόσο σίγουρη.

Πολύ δύσκολα βέβαια θα χάσει το νταμπλ, πλην όμως μπαίνει σε κουβέντες. Ο αήττητος μέχρι τα μέσα καλοκαιριού Kalle Rovanpera, ο νεότερος νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στην πλούσια ιστορία του αγώνα, ο οδηγός αποκάλυψη που πέρυσι κέρδισε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις δια περιπάτου, φέτος ήταν άφαντος. Αναζητήσαμε την αιτία. Τον λόγο. Αναλύσαμε τα αποτελέσματα που σημείωσε στις Ειδικές Διαδρομές. Μάταια προσπαθούσαμε να βρούμε αυτό το κάτι που τον οδήγησε στα βάθη της αφάνειας από την τετραήμερη περιπέτειά του στα ελληνικά βουνά.

Κάποιος μπορεί να σταθεί στο γεγονός ότι επειδή ξεκινούσε πρώτος, αντιμετώπισε πρόβλημα με το καθαρίζει τους δρόμους και να δημιουργεί καθαρές γραμμές για τους πίσω. Αλλά όχι. Δεν είναι αυτό. Και σε άλλους αγώνες φέτος ξεκινούσε πρώτος, αλλά μετά την πρώτη ημέρα έδινε ρεσιτάλ οδήγησης.

Αναζητώντας τα αίτια και μετά από ρεπορτάζ και πολλές συζητήσεις καταλήξαμε στο συμπέρασμα. Δεν ξέχασε να οδηγεί ο Rovanpera. Ούτε ο Evans. Απλά ο πρώτος δε βρέθηκε ποτέ σε καλό mood mount, ο δεύτερος όλη τη χρονιά δείχνει να έχει ξεφουσκώσει, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που ο άλλος οδηγός της ομάδας, ο Lappi, να δείχνει αποτελεσματικότερος από τον Ουαλό.

Υπάρχει και κάτι ακόμα, που ίσως η ποδοσφαιρική διάλεκτος μπορεί να το εξηγήσει καλύτερα. Η ασφάλεια της βεβαιότητας. Όταν κάποιος βλέπει ότι κερδίζει σχεδόν δια περιπάτου έναν αγώνα, πολύ δύσκολα έχει το κίνητρο να συνεχίζει να βάζει γκολ μια και είναι σίγουρος για τη νίκη.

Κάπου εκεί έρχεται η γνωστή «κοιλιά»… Ε, αυτή «κοιλιά» της Toyota. Να δείτε που σύντομα θα ορθοποδήσει, θα «πέσουν και κάποια γκάζια αρμοδίως» και οσονούπω θα τη δούμε και πάλι κοντά στον προς καλοκαιρινό ρυθμό της.

Τι έδειξε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις;
Κυρίως τον χαρακτήρα του. Το γεγονός πιστοποιείται από τις δηλώσεις υπευθύνων ομάδων, αλλά και οδηγών πριν τον αγώνα. Ίσως, είναι η μοναδική φορά που υπήρχαν τόσο αλλοπρόσαλλες προσεγγίσεις. Μέσα σε ομάδες υπήρχαν 2-3 διαφορετικές γνώμες. Άλλοι έλεγαν ότι ο αγώνας είναι σκληρότερος από πέρυσι, άλλοι λιγότερο, άλλοι ότι είναι ίδιος.

Άλλοι οδηγοί έλεγαν ότι ο Ταρζάν και ο Πύργος είναι δύσκολες Ειδικές Διαδρομές, ενώ την ίδια ώρα λησμονούσαν το «κακό» Χαρβάτι, ή την Λιβαδειά ή το Περιβόλι.

Άλλοι ενοχλούταν από τους Βωξίτες, άλλοι έλεγαν ότι είναι σούπερ Ειδική. Χάος δηλαδή…

Πολυφωνία σε στυλ “Πύργου της Βαβέλ”. Όλα αυτά, πιστοποίησαν την προσωπικότητα του αγώνα. Τα λόγια του επικεφαλής της Pirelli Terenzio Testoni, που προμηθεύει το WRC κατά αποκλειστικότητα με δικά της ελαστικά: «Δεν έχω δει ποτέ ένα τόσο απαιτητικό ράλι εδώ και δύο χρόνια», αποτελεί τον καλύτερο επίλογο για τον αγώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η Hyundai τα πήρε όλα!
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Η «τριπλέτα» της Hyundai έκανε πάρτι
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Τα τρία «L» προηγούνται στο Ακρόπολις από τα παλιά!