Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

EE: Φορτηγά με αεροδυναμικούς θαλάμους οδήγησης στο δρόμο από το 2020!

Ελλάδα 15:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

EE: Φορτηγά με αεροδυναμικούς θαλάμους οδήγησης στο δρόμο από το 2020!

ΝΕΑ

EE: Φορτηγά με αεροδυναμικούς θαλάμους οδήγησης στο δρόμο από το 2020!

ΝΕΑ

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε την ταχύτερη εισαγωγή του πιο ασφαλούς και οικολογικού σχεδιασμού στα φορτηγά.

Advertisement
Advertisement

Φορτηγά με πιο στρογγυλεμένο το μπροστινό μέρος του θαλάμου οδήγησης πρόκειται να κάνουν την εμφάνισή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους, από τη 1η Σεπτεμβρίου 2020, καθώς το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε την ταχύτερη εισαγωγή του πιο ασφαλούς και οικολογικού σχεδιασμού.

Πριν διατεθούν στην αγορά, οι αεροδυναμικές καμπίνες πρέπει να πληρούν τις απαραίτητες απαιτήσεις έγκρισης τύπου, που θα θεσπισθούν ως την 1η Νοεμβρίου 2019.

Advertisement
Advertisement

Η απόφαση των υπουργών τροποποιεί τους κανόνες για το μέγιστο μέγεθος των φορτηγών και επισπεύδει την ημερομηνία κατά την οποία επιτρέπεται επιπλέον μήκος για πιο στρογγυλό μπροστινό μέρος χωρίς να μειώνεται ο χώρος για το φορτίο.

Σύμφωνα με τον Răzvan Cuc, υπουργός Μεταφορών της Ρουμανίας, «αυτές οι καμπίνες οδήγησης νέας γενιάς θα είναι πιο ασφαλείς, πιο αποδοτικές από πλευράς καυσίμων και πιο άνετες για τους οδηγούς. Είναι λοιπόν μια θετική εξέλιξη για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και για το περιβάλλον».

Advertisement

Η μεγαλύτερη σε μήκος καμπίνα οδήγησης θα μειώσει τα τυφλά σημεία για τους οδηγούς, κάνοντας πιο ορατούς τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου όπως πεζούς και ποδηλάτες. Θα μειώσει επίσης τις ζημίες ή τους τραυματισμούς που προκαλούνται σε άλλους χρήστες του οδικού δικτύου σε περίπτωση σύγκρουσης, Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής, αυτό θα μπορούσε να σώσει έως και 500 ζωές ετησίως, κυρίως μεταξύ πεζών και ποδηλατών σε αστικές περιοχές.

Η μειωμένη αντίσταση του αέρα αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων μέχρι και 10%, ενώ οι χαμηλότερες εκπομπές θα συμβάλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Advertisement

Το επιτρεπτό επιπλέον μήκος μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για να βελτιωθεί η αεροδυναμική του θαλάμου — δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αυξηθεί το ωφέλιμο φορτίο του οχήματος.