Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τέρμα «γκάζι» για Καλαμάτα, Μεθώνη

Ελλάδα 7:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τέρμα «γκάζι» για Καλαμάτα, Μεθώνη

ΝΕΑ

Τέρμα «γκάζι» για Καλαμάτα, Μεθώνη

ΝΕΑ

Αλλάζουν όλα με ένα έργο μαμούθ, το οποίο θα έχει θετικές επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους της τοπικής οικονομίας.

Advertisement
Advertisement

Το έργο του οδικού άξονα Καλαμάτα–Ριζόμυλος–Πύλος–Μεθώνη συμβασιοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Πρόκειται για την κατασκευή-αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει τα εξής τρία διακριτά τμήματα:

  • Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χιλιομέτρων
  • Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 24,4 χιλιομέτρων
  • Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χιλιομέτρων

Σχετικά με τα οφέλη του έργου, ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών κ. Καραγιάννη ο οποίος υπογράμμισε ότι «διευκολύνει την προσβασιμότητα της Δυτικής και Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας σε σχέση με τη πρωτεύουσα Καλαμάτα, τον Διευρωπαϊκό Άξονα Μεταφορών Αθήνας–Κορίνθου– Τρίπολης– Καλαμάτας– Σπάρτης, και το Αεροδρόμιο “Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”».

Advertisement
Advertisement

Με την ολοκλήρωση του έργου θα αυξηθεί η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας των οχημάτων κατά 35 χλμ./ ώρα (μέσος όρος), γεγονός που θα καταστήσει πιο εύκολη την πρόσβαση στις τουριστικές περιοχές από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Ταυτόχρονα με την πιο εύκολη και γρήγορη δυνατότητα μεταφοράς θα ενισχυθεί η ανάπτυξη του αγροτικού τομέα και ιδιαίτερα της αγοράς των ευπαθών αγροτικών προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης.

Σημαντική θα είναι η συμβολή και στην οδική ασφάλεια καθώς, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75% στο τμήμα της νέας αρτηρίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του».

Advertisement

Κατά την περίοδο της κατασκευής του, ο οδικός άξονας, θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας και περίπου 100 κατά την 26ετή περίοδο λειτουργίας του.

Το έργο θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. «Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσουμε υψηλά επίπεδα συντήρησης και λειτουργίας για τριάντα έτη, στο πρότυπο όλων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, χωρίς την ύπαρξη διοδίων» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών.

Advertisement

Στην ευρύτερη περιοχή επίσης υπάρχει ανάδοχος για το έργο της παράκαμψης μήκους 4,2 χιλιομέτρων του οικισμού της Γιάλοβας στο Δήμο Πύλου– Νέστορος, καθώς και για το έργο που αφορά στη βελτίωση τμήματος μήκους 3,5 χλμ. της υφιστάμενης 9ης εθνικής οδού Κυπαρισσία– Φιλιατρά– Πύλος. Το έργο έχει προϋπολογισμό 40,5 εκατ. ευρώ και αναμένεται να κατασκευαστεί σε δύο χρόνια.

Επίσης τον Αύγουστο του 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της βελτίωσης της 9ης Ε.Ο. και η κατασκευή της επαρχιακής οδού Σουληνάρι– Κρεµµύδια– Κορυφάσιο, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Advertisement

Επίσης ο παραχωρησιούχος της Ολυμπίας Οδού έχει λάβει εντολή για την εκπόνηση μελετών στο τμήμα Πύργος– Αλφειός– Καλό Νερό– Τσακώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Παραλιακή αλλάζει! Τέρμα το μποτιλιάρισμα (+vid)
Που έπεσαν 50 εκατ. ευρώ για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας;
Λαμία – Πάτρα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα!