Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δοκιμή: Jaecoo 7 SHS

Ελλάδα 14:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(26) "Δοκιμή: Jaecoo 7 SHS"
    

Δοκιμή: Jaecoo 7 SHS

ΝΕΑ

Με υβριδική τεχνολογία αιχμής, premium χαρακτηριστικά ποιότητας και μία εμφάνιση που αρέσει τρελά, το Jaecoo 7 SHS είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά PHEV της ελληνικής αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Ζούμε σε πολύ ενδιαφέροντες και αναπάντεχους αυτοκινητικούς καιρούς. Και συμβαίνει εδώ και τώρα, ένα ζεστό μεσημέρι των αρχών του Αυγούστου, όταν αφήνεις στο πάρκινγκ των δημοσιογραφικών της Mercedes στην Θηβαϊδος μία κούκλα Ε 220 D (τι αυτοκινητάρα θεέ μου…) και φεύγεις από εκεί με ένα λευκό κινεζικό SUV.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα όταν κατηφορίζοντας τον Κηφισό βλέπεις τους διπλανούς σου να κολλάνε το πρόσωπό τους στα τζάμια με τα μάτια τους καρφωμένα γεμάτα απορία και ενδιαφέρον πάνω σε αυτό το άγνωστο αλλά πανέμορφο αυτοκίνητο. Το οποίο, με 347 άλογα κάτω από το καπό του προσθέτει και το στοιχείο της έκπληξης όταν με ένα πάτημα στο γκάζι εξαφανίζεται όπως ξαφνικά ήρθε.  

Όλα αυτά συμβαίνουν στην Αθήνα του 2025. Και όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και είναι σημάδια της μεγάλης αλλαγής που ήδη έχει ξεκινήσει. Οι Κινέζοι δεν είναι πλέον ante portas, αλλά έχουν ανοίξει για τα καλά τις πύλες και έχουν μπει με άγριες διαθέσεις. Και το Jaecoo 7 (περί ου ο λόγος), στην plug-in εκδοχή του είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και, σε κάθε περίπτωση, τα πιο χαρισματικά παραδείγματα.  

Advertisement
Advertisement

Για όσους χρειάζονται ακόμα συστάσεις, και τους έχει ξεφύγει η πρώτη επαφή μας με το υβριδικό Jaecoo 7 (μπορείτε να την διαβάσετε εδώ), η Omoda&Jaecoo είναι μία υπομάρκα της Chery, της πιο δυναμικά ανερχόμενης κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας, τα μεγέθη της οποία έχουν ξεπεράσει πολλά από τα μεγάλα «τζάκια» της Ευρώπης.

Είναι, ας πούμε, το premium κομμάτι της εταιρείας, με αυτοκίνητα που απευθύνονται σε ένα πιο ψαγμένο και απαιτητικό κοινό. Κάτι που ταιριάζει απόλυτα με την εν Ελλάδι συνθήκη, όπου την αντιπροσώπευσή της έχει αναλάβει οι πιο κατάλληλοι άνθρωποι: η Q&J Automotive Ελλάς, παρακλάδι της αντιπροσωπείας της Mercedes-Benz στην Ελλάδα, υπό την γενική επίβλεψη του ομίλου Emil Frey Group.

Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του στην χώρα μας, το Jaecoo 7 έδωσε τα διαπιστευτήριά του. Ένα αυτοκίνητο με πολύ ιδιαίτερη προσωπικότητα, με κορυφαία τεχνολογικά χαρακτηριστικά, με μία ευδιάκριτη premium αύρα και μια καλά οργανωμένη γκάμα, με θερμικούς κινητήρες με υβριδική υποβοήθηση, κάτι που όπως και να το κάνουμε ταιριάζει καλύτερα στην ελληνική πραγματικότητα που ακόμα δυσκολεύεται να βρει τα πατήματά της προς την ηλεκτροκίνηση.

Advertisement

Η plug-in υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ είναι το πιο σωστό ενδιάμεσο βήμα, όντας μία λύση με έντονο ηλεκτρικό προφίλ, αλλά και με τον συμβατικό κινητήρα να εξασφαλίζει το λιγότερο δυνατό άγχος για την αυτονομία στην ελληνική επαρχία.

Στοιχείο που ανέδειξε από την πρώτη στιγμή η ελληνική αντιπροσωπεία, όταν σε μία «ειδική αποστολή» επί ελληνικού εδάφους, το Jaecoo 7 SHS κατάφερε να ολοκληρώσει μία διαδρομή 1.504 χιλιομέτρων, από το Σουφλί έως το ακρωτήριο Ταίναρο χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό. Εντυπωσιακή επίδοση που δείχνει την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρείας στον σχεδιασμό του υβριδικού συστήματος.

Advertisement

Το σύστημα αυτό αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TGDI που λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Miller με απόδοση 143 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και έναν ακόμα 82 ίππων. Η μπαταρία του συστήματος είναι στις 18,3 kWh, χωρητικότητα που επαρκεί για μία ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά ελαφρά τα 90 χιλιόμετρα διαδρομής.

Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 347 ίππους και η ροπή τα 525 Nm, νούμερα που φέρνουν την συγκεκριμένη έκδοση στην κορυφή των PHEV σε αυτή την κατηγορία τιμής. Και εκτός των άλλων εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα), παρά το αυξημένο βάρος του αμαξώματος λόγω και της μπαταρίας.

Το σύστημα είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο και δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική λειτουργία, κάνοντας παράλληλα όλους τους απαραίτητους συνδυασμούς μεταξύ των κινητήρων ώστε να έχει την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε επίπεδο οικονομίας καυσίμου.

Advertisement

Κάτι που αποδείχτηκε και στην πράξη, μιας και με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη, επιβεβαιώνει με ευκολία τις εργοστασιακές τιμές, αγγίζοντας τα 90 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτρικής αυτονομίας. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων να κινήσουν το αυτοκίνητο, πάντα όμως με την συνδρομή των ηλεκτροκινητήρων.

Αυτό οδηγεί σε μία μέση κατανάλωση που παραμένει σταθερά κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ, σε μικτές συνθήκες, ενώ με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση, μπορεί να κατέβει και κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Η τιμή αυτή είναι εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο με το μέγεθος και το βάρος του Jaecoo 7 SHS και σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνει σε μεγάλο βαθμό την υπόσχεση της εταιρείας για 1.200 χιλιόμετρα αυτονομία (εμείς αγγίξαμε τα 1.000 χιλιόμετρα σε τυπικό ταξίδι στην Εθνική, χωρίς να τσιγκουνευτούμε το γκάζι…).

Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε οικιακή πρίζα ή σε wallbox, όπου χάρη στον on-board φορτιστή των 6,6 kW χρειάζεται περίπου 3 ώρες για να γεμίσει. Μπορεί επίσης να φορτίσει σε DC ρεύμα έως 40 kW, όπου χρειάζεται λιγότερα από 20 λεπτά για να φθάσει έως το 80% της χωρητικότητα. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η δυνατότητα V2L, κάτι που επιτρέπει στον χρήστη να δώσει ρεύμα και να φορτίσει μικρές ηλεκτρικές συσκευές (laptop, καφετιέρα κ.λπ.).

Από τα στοιχεία επίσης που χαρακτηρίζουν την συγκεκριμένη υβριδική υλοποίηση είναι ο πολιτισμένος χαρακτήρας, οι απρόσκοπτες εναλλαγές μεταξύ των κινητήρων και μία γενικότερη εξηλεκτρισμένη διάσταση που είναι διάχυτη παντού.

Σε συνθήκες πίεσης και με τέρμα το γκάζι ο κινητήρας κάνει πιο αισθητή την παρουσία του, όμως αυτό δεν είναι τόσο ενοχλητικό, ενώ συνήθως διαρκεί λίγο, μέχρι να ξαναμπούν στο παιχνίδι οι ηλεκτροκινητήρες (και ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί, κυρίως δηλαδή στο sport),

Αφήνοντας στην άκρη το εντυπωσιακό υβριδικό σύστημα, αυτό που σίγουρα αποτελεί το πιο δυνατό στοιχείο του Jaecoo 7 και σε αυτή την έκδοση είναι η σχεδίασή του. Είχαμε καιρό να το ζήσουμε αυτό και σίγουρα δεν το έχουμε ζήσει με κανένα από τα τελευταίας εσοδείας κινεζικά μοντέλα που αρκούνται σε «μία-από-τα-ίδια» σχεδιαστική προσέγγιση.

Αν και τα δάνεια από Range Rover Evoque είναι εμφανή, αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι επιλήψιμο και, εν πάσει περιπτώσει, οι Κινέζοι έχουν καταφέρει να βάλουν τις δικές τους πολύ ξεχωριστές πινελιές.

Αναμφίβολα το πιο χαρακτηριστικό κομμάτι του σχεδίου, και αυτό που συγκεντρώνει τα βλέμματα και τις ατέλειωτες ερωτήσεις κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανά την Ελλάδα, είναι η μάσκα. Οι κάθετες γρίλιες και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν και προκαλούν, δημιουργώντας ένα σχήμα γεμάτο δυναμισμό και μία ευδιάκριτη luxury διάσταση.

Οι όμορφες αναλογίες προσθέτουν μία σπορτίφ διάσταση, ενώ στοιχεία όπως η μεγάλη πανοραμική οροφή, οι πολύ ιδιαίτερες ζάντες 19 ιντσών, ο pixel art φωτισμός στα πλάγια, όλα αυτά και πολλά ακόμα συνθέτουν ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο που δικαίως συγκεντρώνει πάνω του όλο το ενδιαφέρον όπου σταθεί και όπου βρεθεί.

Με μήκος στα 4,5 μέτρα είναι στο επίκεντρο της κατηγορίας των C-SUV ενώ χάρη στο μεταξόνιο των 2,672 μέτρων παρέχει εξαιρετική ευρυχωρία για πέντε επιβάτες. Μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, στα 500 λίτρα, με κανονικό σχήμα και εύκολη φόρτωση, και μπορεί να φθάσει έως και τα  1.265 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Ο χώρος φόρτωσης έχει και πρακτικές ιδέες, όπως άγκιστρα για συγκράτηση αντικειμένων αλλά και παροχή ρεύματος 12V.

Περνώντας στο σαλόνι, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα καλαίσθητο και προσεγμένο σχεδιασμό, με υλικά που δείχνουν ποιοτικά και μία γενικότερη αίσθηση εξαντλητικής προσοχής στην λεπτομέρεια και την καλή συναρμογή. Οι περισσότερες επιφάνειες καλύπτονται από μαλακά στην αφή υλικά, η εργονομία είναι εξαιρετική, ενώ και οι χώροι για την αποθήκευση μικροαντικειμένων είναι ιδιαίτερα πλούσιοι και πρακτικοί.

Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από δύο οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία αρκετά εντυπωσιακή, στις 14,25 ίντσες, για το σύστημα infotainment και τον έλεγχο των αμέτρητων παραμέτρων της λειτουργίας του αυτοκινήτου.

Χάρη στη χρήση τελευταίας γενιάς επεξεργαστή της Qualcomm, το user interface είναι εξαιρετικά άμεσο στην λειτουργία του, ενώ και τα μενού, είναι σωστά κατανεμημένα (αν και χρειάζεται χρόνος για κάποιον ώστε να εξοικειωθεί με τις πολλές δυνατότητες που παρέχει).

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, η εταιρεία προσφέρει δύο εκδόσεις, Select και Exclusive, με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με στοιχεία πολυτέλειας. Από εκεί και πέρα, και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν ένα πληθωρικό πακέτο από συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το οποίο περιλαμβάνει πάνω από 20 συστήματα και ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει στον τομέα για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας (μεταξύ άλλων εντυπωσιάζει και η δυνατότητα κατόπτευσης του αυτοκινήτου σε 360 μοίρες, με μία απεικόνιση που καλύπτει περιμετρικά το αμάξωμα). Στα συν και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της SONY με τα 8 ηχεία και μία εκπληκτική εμπειρία ακρόασης.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι χάρη στην εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή του (αποτελείται στο 80% από χάλυβα υψηλής αντοχής), το Jaecoo 7 είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, έχοντας μάλιστα κερδίσει την υψηλότερη διάκριση των πέντε αστέρων στα crash test του ΕuroNCAP, με κορυφαία βαθμολογία σε κάθε επιμέρους τομέα. Σε αυτό το πακέτο ασφάλειας συμβάλλου και οι 8 αερόσακοι με τους οποίους εφοδιάζεται το αυτοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις του.

Οδηγώντας το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 (και αφού καταφέρνουμε να ξεμπερδέψουμε με τις ερωτήσεις και τα διερευνητικά βλέμματα…), οι εντυπώσεις που αποκομίζουμε είναι αυτές ενός αυτοκινήτου που δικαιώνει απόλυτα τις premium βλέψεις του. Με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη και με τον θερμικό κινητήρα να μένει γενικά στο υπόβαθρο, είναι εξαιρετικά ήσυχο και πολιτισμένο, έτοιμο να καλύψει με άνεση μεγάλες αποστάσεις κρατώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του.

Σταθερό και σωστά στημένο για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, έχει αρκετά χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικών θορύβων (παρά το τετραγωνισμένο σχήμα του) ενώ καταφέρνει να διατηρεί με σιγουριά την πορεία του. Το κιβώτιο λειτουργεί άψογα ενώ και το υβριδικό σύστημα εναλλάσσει τις λειτουργίες μεταξύ των κινητήρων χωρίς να γίνεται αντιληπτό, σε αντίθεση με τα συνήθη κομπιάσματα που υπάρχουν σε άλλα PHEV μοντέλα.

Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, η ανάρτηση είναι λίγο παραπάνω σφιχτή από όσο χρειάζεται (αν και δεν ενοχλεί παρά μόνο σε πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων) και το τιμόνι είναι στα πλαίσια της κινεζικής σχολής, δηλαδή ελαφρύ και χωρίς πολλή πληροφόρηση, κάτι που αντισταθμίζεται με την ευκολία κίνησης μέσα στην πόλη. Ενδιαφέρον στοιχείο και οι 20 πόντου απόστασης από το έδαφος, κάτι που του δίνει την δυνατότητα να κινηθεί με αρκετή ευκολία εκτός δρόμου, πάντα υπό την αίρεση των ασφάλτινων ελαστικών.

Συνοψίζοντας, το Jaecoo 7 SHS είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις της επέλασης των Κινέζων επί ελληνικού και ευρωπαϊκού εδάφους. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η διαφορετική του σχεδίαση, αυτό το πολύ ισορροπημένο μίγμα αναφορών αλλά και πρωτότυπων ιδεών, που κάνει την συγκεκριμένη πρόταση να αποτελεί το talk of the town σε μία εποχή που όλοι αναζητούν εναγωνίως ταυτότητα και χαρακτήρα.

Από εκεί και πέρα είναι ένα αυτοκίνητο προσεγμένο στην λεπτομέρειά του, με εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, πολλές πρακτικές λύσεις, σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, premium ποιοτικό αποτύπωμα στο σαλόνι. Και μαζί με όλα αυτά, ένα υβριδικό σύστημα με κορυφαία απόδοση, πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μία πραγματικά εντυπωσιακή αυτονομία, που υπό προϋποθέσεις μπορεί να ξεπεράσει και τα 1.200 χιλιόμετρα που υπόσχεται η εταιρεία.

Σε όλα αυτά μένει να προσθέσουμε δύο ακόμα βασικά στοιχεία. Από τη μια η τιμή του. Στις 39.490 ευρώ που ξεκινά η βασική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση, και με δεδομένη την τεχνολογία και την συνολική του απόδοση, μιλάμε για ένα εξαιρετικό value for money για την κατηγορία των PHEV (πολλώ δε μάλλον όταν συνδυάζεται με πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα).

Το δεύτερο είναι βέβαια η αντιπροσώπευση στην χώρα μας από τον οργανισμό της Mercedes με ότι αυτό συνεπάγεται σε status εξυπηρέτησης των πελατών σε κάθε φάση της αγοράς και της χρήσης του αυτοκινήτου. Τέλος τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης (ή 150.000 χιλιόμετρα) έρχονται να προσθέσουν ένα ακόμα λιθαράκι σε αυτή την εξαιρετική πρόταση.

Όπως και να έχει, το Jaecoo 7 SHS μας θυμίζει σε κάθε περίπτωση ότι ζούμε σε πολύ ενδιαφέρουσες εποχές, με νέα δεδομένα να έρχονται να αλλάξουν όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Φτιαγμένο για οδηγούς που το ψάχνουν λίγο παραπάνω, κερδίζει hands down τις εντυπώσεις στην πασαρέλα των δρόμων και δεν έχει καμία τεχνολογική φοβία απέναντι σε «επώνυμα» ευρωπαϊκά μοντέλα.

Παρκαρισμένο δίπλα στο κομψοτέχνημα της Mercedes, την Ε 220 D, το Jaecoo 7 SHS στέκει εκεί στα πάρκινγκ της Θηβαϊδος χωρίς κανένα ίχνος κόμπλεξ, κερδίζοντας δικαιωματικά την θέση του ανάμεσα στους καλύτερους. Και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό επίτευγμά του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA – JAECOO 7 SHS
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά, 1.499 cc
Μέγιστη ισχύς βενζινοκινητήρα: 143 PS
Συνδυαστική ισχύς: 347 PS
Συνδυαστική ροπή: 525 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 18,3 kWh
Ηλεκτρική αυτονομία: 90 km
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο δύο σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 0,7 lt/100 km / 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO₂: 23 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.500 / 1.865 / 1.604 mm
Μεταξόνιο: 2.672 mm
Βάρος: 1.872 kg
Χώρος αποσκευών: 500-1.256 lt
Τιμή: από 39.490 ευρώ