Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Δοκιμάζουμε τα νέα Continental SportContact 7 στο Ανόβερο

  • Γιάννης Χαρπίδης (gch@carmgz.gr)
Continental SportContact7

Η νέα γενιά των Ultra High Performace  ελαστικών SportContact 7 της Continental φέρνει μια συνολικά αναβαθμισμένη απόδοση και σπορ αίσθηση σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα παράλληλα με μείωση της αντίστασης κύλισης και αύξηση της διάρκειας ζωής.

Η επίσκεψη στο Contidrom, μια από τις πιο βασικές μονάδες εξέλιξης της Continental είναι μια πραγματικά αποκαλυπτική εμπειρία. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα εγκαταστάσεων και εξειδικευμένων διαδρομών με ποικιλία συνθηκών και οδοστρώματος στις οποίες πραγματοποιούνται οι δοκιμές και οι εξομοιώσεις σε όλα τα ελαστικά της Continental.

Φέτος το Contidrom συμπληρώνει 54 χρόνια λειτουργίας, όσα και η οβάλ πίστα υψηλών ταχυτήτων μήκους 2,8 Km η οποία ήταν η πρώτη διαθέσιμη διαδρομή. Σταδιακά οι υποδομές διευρύνθηκαν με την προσθήκη πιστών 1,8 km και 3,8 km για δυναμικές δοκιμές σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα αντίστοιχα όπως και χωμάτινων διαδρομών για εξέλιξη ελαστικών εκτός δρόμου. Μεγάλος αριθμός σημαντικών δοκιμών διεξάγεται και στην στεγαζόμενη νέα αυτοματοποιημένη μονάδα AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) στην οποία υπάρχει δυνατότητα διατήρησης σταθερών συνθηκών ανεξάρτητα από την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.

Continental SportContact7

Στο Contidrom είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα Continental SportContact 7, τη νέα γενιά ελαστικών υπερυψηλών επιδόσεων για αυτοκίνητα με καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα. Η συνολικά αναβαθμισμένη απόδοση των νέων SportContact 7 έχει τρεις βασικούς τεχνολογικούς πυλώνες. Ο πρώτος αφορά το ασύμμετρο προσαρμοζόμενο σχεδιασμό του πέλματος ο οποίος μεγιστοποιεί την απόδοση σε στεγνό και βρεγμένο.

Όταν λοιπόν το αυτοκίνητο κινείται σε βρεγμένο οδόστρωμα το αποτύπωμα επαφής του ελαστικού με το δρόμο εκτείνεται μέχρι το σημείο του πέλματος με την πιο έντονη αυλάκωση εξασφαλίζοντας αυξημένη αποβολή νερού και καλύτερη πρόσφυση στην επιτάχυνση, στο φρενάρισμα αλλά επάνω στη στροφή.

Στο στεγνό οδόστρωμα που οι πλευρικές δυναμικές φορτίσεις είναι εντονότερες το αποτύπωμα επαφής αυξάνεται προς την εξωτερική πλευρά η οποία έχει ειδική σχεδίαση που επιτρέπει την διαχείριση υψηλότερων δυνάμεων και είναι δομικά ενισχυμένη για ελαχιστοποίηση των παραμορφώσεων προσφέροντας έτσι σταθερά υψηλή πρόσφυση και ακρίβεια στους χειρισμούς.

Continental SportContact7

Η δεύτερη τεχνολογική καινοτομία των SportContact 7 αφορά την εξειδικευμένη προσαρμογή σε κάθε τύπο αυτοκινήτου. Ένα βαρύ αυτοκίνητο, για παράδειγμα, έχει διαφορετικές απαιτήσεις από ένα ελαστικό σε σχέση με ένα αρκετά ελαφρύτερο. Τα SportContact 7 είναι τα πρώτα ελαστικά της κατηγορίας υψηλών επιδόσεων με κατασκευαστική εξειδίκευση για κάθε τύπο αυτοκινήτου ώστε να μην υπάρχει διαφοροποίηση της συμπεριφοράς εξαιτίας του βάρους, του μεγέθους και της ισχύος, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά σπορ ελαστικά.

Έτσι κάθε κωδικός ελαστικού έχει ειδικά προσαρμοσμένη σταθερότητα πλευρικού τοιχώματος όπως και σύνθεση γόμας αλλά και πρόσφυση σε συγκεκριμένες συνθήκες φορτίου, ώστε να ταιριάζει στις ιδιαίτερες ανάγκες της κατηγορίας που προορίζεται και να εξασφαλίζει έτσι την βέλτιστη απόδοση. Τέλος καθοριστικό ρόλο έχει παίξει η περεταίρω εξέλιξη της τεχνολογίας μείγματος καουτσούκ Black Chili στην οποία βασίζεται η ελαστικότητα της γόμας.

Η βελτίωση της χημικής σύστασης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει καταστήσει δυνατό τον συνδυασμό πολύ μαλακής γόμας με ένα εξαιρετικά άκαμπτο σκελετό με χαμηλό προφίλ. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει πολύ υψηλή πρόσφυση χωρίς όμως το πρόβλημα των παραμορφώσεων και της αλλοίωσης του σχεδίου του πέλματος που έχει μια μαλακή γόμα, εξασφαλίζοντας έτσι ακρίβεια, σταθερότητα και ομοιογένεια της συμπεριφοράς ακόμα και στα έντονα δυναμικά φορτία.

Continental SportContact7

Όλα τα παραπάνω έχουν επιτρέψει στα Continental SportContact 7 να ξεπεράσουν σε κάθε παράμετρο απόδοσης τα προηγούμενα SportContact 6. Χαρακτηριστικά θα σημειώσουμε πως τα νέα ελαστικά έχουν υψηλότερες από 3-8% επιδόσεις στην συμπεριφορά και στο φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, 10% καλύτερη απόδοση στην πίστα και 17% μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Παρά μάλιστα το γεγονός πως πρόκειται για ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων με βασικό στόχο την απόδοση έχουν πιστοποιηθεί στην κατηγορία C σε ενεργειακό επίπεδο αποδεικνύοντας την βελτίωση και στην οικονομία καυσίμου.

Continental SportContact7

Μια γεύση όλων των παραπάνω είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε στο Contidrom οδηγώντας τα νέα SportContact 7 σε διάφορες δοκιμασίες σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Στο φρενάρισμα στο βρεγμένο πραγματοποιώντας τη δοκιμή με τη νέα αλλά και την προηγούμενη γενιά με τα ίδια ακριβώς αυτοκίνητα η βελτίωση είναι άμεσα αντιληπτή σε επίπεδο αίσθησης τόσο στην ένταση της επιβράδυνσης που αντιλαμβάνεσαι όσο και στην σταθερότητα του φρεναρίσματος από το αρχικό πάτημα του πεντάλ μέχρι και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα καταγραφής της απόστασης ακινητοποίησης φρενάροντας από τα 80 km/h είδαμε διαφορές της τάξης των περίπου 2-3 m μεταξύ των δύο ελαστικών. Αντίστοιχα ξεκάθαρη είναι η διαφορά των νέων με τα προηγούμενα ελαστικά και στην οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και ειδικά σε ότι αφορά την διαθέσιμη πρόσφυση.

Τα SportContact 7 επιτρέπουν στον οδηγό να μεταφέρει περισσότερη ταχύτητα μέσα στην στροφή χωρίς να χαθεί η κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους, αλλά και να πατήσει νωρίτερα το γκάζι στην έξοδο. Την ίδια στιγμή η πολύ καλή αποβολή νερού, παρά την αυξημένη επιφάνεια γόμας του ίχνους επαφής, δίνει την σιγουριά της ομοιογένειας και της γραμμικότητας ακόμα και στο όριο της πρόσφυσης.

Continental SportContact7

Η πολύ καλή συνολική απόδοση των SportContact 7 κορυφώνεται όμως στο στεγνό όπου οδηγώντας αυτοκίνητα και με τους τρεις τύπους μετάδοσης (εμπρός, πίσω, 4WD) εισπράξαμε μια συμπεριφορά που καθορίζεται αφενός από την πολύ υψηλή πρόσφυση και την ακρίβεια τόσο στο φρενάρισμα όσο και στην έντονη φόρτιση επάνω στη στροφή, και αφετέρου από την σταθερότητα αυτής της συμπεριφοράς ακόμα και μετά από πολλούς γύρους με συνεχή πίεση.

Σημαντικό πλεονέκτημα μάλιστα είναι πως παρά την ικανότητα διαχείρισης μεγάλων πλευρικών φορτίσεων – ειδικά στις πολύ γρήγορες καμπές – η συμπεριφορά και οι αντιδράσεις δεν γίνονται απότομες στο σπάσιμο της πρόσφυσης όπως συνήθως παρατηρείται σε ελαστικά πολύ υψηλών επιδόσεων. Αυτή η σταθερότητα της απόδοσης ακόμα και όταν αναπτυχθούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με την φιλικότητα στο όριο καθιστούν τα SportContact 7 ιδανικά ακόμα και για χρήση στην πίστα όπου οι απαιτήσεις από τα ελαστικά εκτοξεύονται.

Continental SportContact7

Οι πρώτες εντυπώσεις λοιπόν από τα νέα SportContact 7 κάνουν σαφές πως μιλάμε για μια κορυφαία επιλογή στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων και αυτό μεγαλώνει την ανυπομονησία μας να τα οδηγήσουμε και στις ιδιαίτερες συνθήκες των ελληνικών δρόμων. Η παραγωγή τους έχει ήδη αρχίσει και η διάθεση θα ξεκινήσει για ορισμένους κωδικούς μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους και θα επεκταθεί από τις αρχές τους 2022. Σε αρχική φάση θα είναι διαθέσιμοι 42 κωδικοί σε διαστάσεις από 19’’-23’’ενώ σταδιακά θα προστίθενται και νέοι κωδικοί ώστε τελικά η γκάμα να διευρυνθεί από 18’’-24’’.

Continental SportContact7

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Με ελαστικά από φυσικό καουτσούκ και… ξύλο η ΒΜW X5 Plug-in Hybrid
Αυτές είναι οι αλλαγές στα ελαστικά
Πως θα είναι στο μέλλον τα ελαστικά;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto