Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Dieselgate: Πρώην top managers αποζημιώνουν τη Volkswagen

Ελλάδα 21:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Dieselgate: Πρώην top managers αποζημιώνουν τη Volkswagen

ΝΕΑ

Dieselgate: Πρώην top managers αποζημιώνουν τη Volkswagen

ΝΕΑ

Ο όμιλος κατέληξε σε συμβιβασμό για αποζημιώσεις με τέσσερα πρώην κορυφαία στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του ex CEO, Martin Winterkorn.

Advertisement
Advertisement

Πάνω από 32 δισ. ευρώ κόστισε στη VW η εμπλοκή της στο σκάνδαλο dieselgate. Μικρή “ανάσα” για την εταιρεία θα αποτελέσουν τα 288 εκατ. ευρώ που θα λάβει σε μορφή αποζημιώσεων από κορυφαία στελέχη της που πρωταγωνίστησαν στην πολύκροτη υπόθεση.

Ειδικότερα, η μάρκα κατέληξε σε συμβιβασμό για αποζημιώσεις με τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο, Martin Winterkorn, τον πρώην επικεφαλής της Audi, Ruptert Stadler, και άλλους δύο υψηλόβαθμους.

Η VW ανακοίνωσε πως θα λάβει 270 εκατομμύρια ευρώ από την ασφάλιση αστικής ευθύνης διευθυντών και ανωτέρων στελεχών D&O, 11,2 εκατ. από τον Winterkorn, 4,1 εκατ. από τον Stadler, 1 εκατ. από το πρώην μέλος του ΔΣ της Audi, Stefan Knirsch και 1,5 εκατ. από το πρώην μέλος του ΔΣ της Porsche, Wolfgang Hatz.

Advertisement
Advertisement

Η έρευνα του δικηγορικού γραφείου της VW διαπίστωσε πως ο Winterkorn ευθυνόταν για «παράβαση καθηκόντος» ως Πρόεδρος της VW, καθώς έμεινε άπραγος παρά τις ενδείξεις πως η εταιρεία ενσωμάτωνε παράνομο λογισμικό σε κινητήρες diesel αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, ο πρώην επικεφαλής της εταιρείας φαίνεται πως στις 27 Ιουλίου του 2015 συμμετείχε σε συμβούλιο στο πλαίσιο του οποίου συζητήθηκε το επίμαχο λογισμικό. Τότε μηχανικοί της VW έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου, ενημερώνοντάς τον πως οι συσκευές ήταν «απαράδεχτες».

Advertisement

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε η VW, ο Winternkorn απέτυχε να διασφαλίσει πως τα εμπλεκόμενα στελέχη απάντησαν με «ειλικρίνεια και χωρίς χρονοτριβή» στις ερωτήσεις των αμερικανικών αρχών.

Αναφορικά με τον Stadler, ο πρώην επικεφαλής της Audi κατηγορείται πως δεν κατάφερε να εξακριβώσει αν οι diesel κινητήρες που εξέλισσε η μάρκα είχαν παραποιημένες τιμές εκπομπές ρύπων.

Advertisement

Οι απαρχές του dieselgate αφορούν τις 18 Σεπτεμβρίου του 2015, όταν η Αρχή Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) κάλεσε τη VW να ανακαλέσει 482.000 diesel οχήματα που είχε πουλήσει στις ΗΠΑ, μετά την αποκάλυψη πως ενσωμάτωναν λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων.

Διαβάστε επίσης:
Πρώτο θέμα η Αστυπάλαια στα διεθνή Μέσα
Πόσο κοστίζει το ID.4 που δώρισε η VW σε Αστυνομία και Λιμενικό;
Αυτό είναι το σχέδιο για μετακινήσεις με ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια!

 

Advertisement