Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χωρίς επιβάρυνση θα κινούνται τα ΙΧ με ξένες πινακίδες στη Γερμανία

Ελλάδα 15:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χωρίς επιβάρυνση θα κινούνται τα ΙΧ με ξένες πινακίδες στη Γερμανία

ΝΕΑ

Χωρίς επιβάρυνση θα κινούνται τα ΙΧ με ξένες πινακίδες στη Γερμανία

ΝΕΑ

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απορρίπτει την καθιέρωση «Τέλους χρήσης των Υποδομών» για αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες στη Γερμανία. Αυτή η απόφαση μπορεί να επιφέρει νέα δεδομένα σε όλη την Ευρώπη για τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες της EE..

Advertisement
Advertisement

 

Με μια απόφαση-σταθμό το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο δικαιώνει την Αυστρία η οποία μαζί με την Ολλανδία είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη εναντίον της Γερμανίας για δυσμενή διάκριση εναντίον των ιδιοκτητών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας.

Ειδικότερα η Γερμανία είχε αποφασίσει να επιβάλλει διόδια στους αυτοκινητιστές με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας το οποίο αποκαλούσε «Τέλος χρήσης των Υποδομών» και αφορούσε τους ομοσπονδιακούς δρόμους, περιλαμβανομένων των αυτοκινητοδρόμων, και η εφαρμογή του προβλεπόταν να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2020.

Advertisement
Advertisement

Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί οχημάτων με γερμανικές πινακίδες κυκλοφορίας θα έπρεπε επίσης να καταβάλλουν αυτό το τέλος. Όμως θα εξασφάλιζαν μια απαλλαγή ενός ποσού τουλάχιστον ίσου με έναν άλλο φόρο στα αυτοκίνητα, τον οποίο θα έπρεπε να καταβάλουν.

«Σε συνδυασμό με την εξαίρεση», το γερμανικό τέλος χρήσης «συνιστά έμμεση διάκριση λόγω εθνικότητας και παραβίαση των αρχών της ελεύθερης κυκλοφορίας των προϊόντων και της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών», εξήγησαν οι δικαστές με έδρα το Λουξεμβούργο.

Η «οικονομική υποχρέωση του λεγόμενου τέλους χρήσης βαρύνει, στην πραγματικότητα, μόνο τους ιδιοκτήτες και οδηγούς οχημάτων με πινακίδες άλλων κρατών μελών», εκτίμησε το Δικαστήριο.

Advertisement

Και η Γερμανία «δεν έχει καταδείξει πώς η διαπιστωθείσα διάκριση θα μπορούσε να δικαιολογηθεί από περιβαλλοντικές ή άλλες εκτιμήσεις», πρόσθεσαν.

Το ευρωπαϊκό δικαστήριο υπογράμμισε πως τα μέτρα αυτά «μπορεί να εμποδίσουν την πρόσβαση στη γερμανική αγορά προϊόντων που προέρχονται από άλλα κράτη μέλη».

Advertisement

Η Γερμανία έχει στο εξής την υποχρέωση να συμμορφωθεί με το διάταγμα αυτό του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου «το ταχύτερο δυνατό». Αν δεν το πράξει, θα αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο οικονομικών κυρώσεων.

Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ δήλωσε ότι ο υπουργός Μεταφορών θα δει πώς θα προχωρήσει μετά την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου.

Αντιδράσεις των κομμάτων

Advertisement

Σε μια πρώτη αντίδραση εκπρόσωποι των Πρασίνων, των Φιλελευθέρων και του κόμματος Η Αριστερά χαιρέτισαν την απόφαση των ευρωπαίων δικαστών. Ο δε αντιπρόεδρος της Κ.Ο. των συγκυβερνώντων Σοσιαλδημοκρατών Σόρεν Μπάρτολ ανακοίνωσε την ακύρωση του μέτρου, το οποία ήταν να τεθεί σε ισχύει από το 2020. Επίσης, άσκησε κριτική στον υπουργό Μεταφορών Αντρέας Σόιερ από τους Χριστιανοδημοκράτες επειδή, χωρίς να περιμένει την απόφαση του δικαστηρίου, ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία την είσπραξη του τέλους. Ο υπουργός θα πρέπει σύμφωνα με τον σοσιαλδημοκράτη Μπάρτολ «να διασφαλίσει ότι δεν θα δημιουργηθεί οικονομική επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό.»

Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι ο νόμος του ειδικού τέλους κυκλοφορίας είχε ψηφιστεί το Μάρτιο του 2017 χάρη στις επίμονες προσπάθειες των βαυαρών Χριστιανοκοινωνιστών του CSU και παρά την αρχική ένσταση των Χριστιανοδημοκρατών και των Σοσιαλδημοκρατών. Το CSU είχε θέσει το 2013 ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή του στην κυβέρνηση την εφαρμογή αυτού του μέτρου.