Μπορεί η μπαταρία ενός ηλεκτρικού να φορτίσει μέσα σε 6 λεπτά;
ΝΕΑΜπορεί η μπαταρία ενός ηλεκτρικού να φορτίσει μέσα σε 6 λεπτά;
ΝΕΑΜεγάλη είναι η αγωνία του αγοραστικού κοινού σχετικά με το ηλεκτρικό μέλλον που πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς.
Ο κλοιός για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στενεύει και ο κόσμος αναζητά το πως θα είναι σε θέση να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
WHAT CAR
Αν εξαιρέσει κάποιος το οικονομικό εμπόδιο στην επικείμενη αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το αμέσως επόμενο ερωτηματικό έχει να κάνει με την αυτονομία του και την ταχύτητα φόρτισης. Όλοι ρωτούν πως θα μπορούν να ταξιδέψουν, π.χ. μέχρι το εξοχικό τους σε μία διαδρομή 400-500 χλμ. χωρίς καμία στάση, ή έστω με μία ολιγόλεπτη μέχρι να αγοράσουν ένα καφέ από το πρατήριο.
Την απάντηση φαίνεται πως είναι έτοιμοι να δώσουν για ακόμη μία φορά οι Κινέζοι, και συγκεκριμένα το πανεπιστήμιο τεχνολογιών της Κίνας.
Οι δαιμόνιοι Ασιάτες δεν αρκούνται στις υπάρχουσες τεχνολογίες, και δεν είναι διατεθειμένοι να χάνουν μισή έως και μία ώρα στους σταθμούς ταχυφόρτισης πριν γεμίσουν τις μπαταρίες τους. Επενέβησαν, λοιπόν, στο ανόδιο χαλκού που είναι υπεύθυνο για τη φόρτιση της μπαταρίας λιθίου. Πειραματίστηκαν με κάποιου τύπου νανοκαλώδιο χαλκού αντί για το κλασσικό ανόδιο και κατάφεραν να φορτίσουν τη μπαταρία ιόντων λιθίου σε μόλις 6 λεπτά, φθάνοντας στο 60% της πληρότητας της.
Ένα λεπτό δηλαδή για κάθε 10% φόρτισης, με την πλήρη φόρτιση βέβαια να διαρκεί λίγα λεπτά παραπάνω. Και πάλι βέβαια ο χρόνος αυτός είναι εμφανώς βελτιωμένος σε σχέση ακόμη και με το καλύτερο σύστημα ταχυφόρτισης που υπάρχει αυτή τη στιγμή (30 λεπτά για φόρτιση από 20% μέχρι το 20% της μπαταρίας).
Σε περίπτωση που περάσει η τεχνολογία αυτή και στις μπαταρίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην παραγωγή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν ακόμη πιο ελκυστικά και μάλιστα θα δει κάποιος με άλλο μάτι τα μοντέλα που έχουν μικρή αυτονομία. Εξάλλου δεν θα αποτελεί πρόβλημα μία μικρή στάση διάρκειας 10 λεπτών ακόμη και αν γίνεται κάθε 200 ή 300 χιλιόμετρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το φαινόμενο της πυραμίδας
Διπλάσια αμιγώς ηλεκτρικά παγκοσμίως το 2021
Για ποιον λόγο θα ακριβύνουν κι άλλο τα ηλεκτρικά;