Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

BMW & Ford: Δοκιμές μπαταριών ξηρού τύπου από το 2022

Ελλάδα 2:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

BMW & Ford: Δοκιμές μπαταριών ξηρού τύπου από το 2022

Mobility

BMW & Ford: Δοκιμές μπαταριών ξηρού τύπου από το 2022

Mobility

Η BMW από τη συνεργασία που έχει συνάψει με τη Ford για να εξελίξουν από κοινού την τεχνολογία των μπαταριών ξηρού τύπου, όπως φαίνεται θα έχουν πολύ σύντομα πρόοδο στις σχετικές διαδικασίες που θα φέρουν και τις δύο εταιρείες μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Advertisement
Advertisement

Ήδη από τον Μάρτιο του 2021, το αφεντικό της BMW, Oliver Zipse, περιέγραψε την πορεία του βαυαρού κατασκευαστή προς ένα βιώσιμο αυτοκίνητο στην ετήσια συνέντευξη τύπου.

Για να καταφέρει το «βιώσιμο» αυτοκίνητο με τους όρους και τις προϋποθέσεις που αυτά ορίζονται, η BMW θέλει να χρησιμοποιήσει πραγματικά «πράσινες», χαμηλής περιεκτικότητας σε CO2 και ανακυκλώσιμες μπαταρίες στα αυτοκίνητά της. Ο επικεφαλής του τμήματος Εξέλιξης, Frank Weber, δήλωσε τον Απρίλιο: «Το πιο πράσινο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο θα είναι BMW, που θα είναι βιώσιμο από το πρώτο του πρωτότυπο, έως και την ανακύκλωσή του μετά το τέλος της ωφέλιμης ζωής του. Εμεί, εξελίσσουμε την μπαταρία του μέλλοντος, που θα είναι δυνατή, ασφαλής, χαμηλού κόστους και ανακυκλώσιμη». Ταυτόχρονα, η ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα πρέπει να αυξηθεί κατά τουλάχιστον ένα διψήφιο ποσοστό έως το τέλος της δεκαετίας.

Advertisement
Advertisement

Ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, ο Frank Weber είπε: «Ερευνούμε εντατικά την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα παράγουμε μια τέτοια μπαταρία κατάλληλη για εφαρμογή σε αυτοκίνητα. Σχεδιάζουμε να δείξουμε ένα πρώτο όχημα επίδειξης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, πριν από το 2025». Η BMW «βλέπει» τη μπαταρία ASSB (All Solid State Battery) ως ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που θα αλλάξει τις ισορροπίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως η επένδυση των 130 εκατομμυρίων δολαρίων που η BMW, μαζί με τη Ford και την εταιρεία Volta Energy Technologies στην Solid Power από το Colorado των ΗΠΑ, μοιάζει να δίνει χειροπιαστά δείγματα εξέλιξης τον τελευταίο καιρό.

Σε ένα κοινό δελτίο τύπου αναφέρεται πως «το BMW Group και η Ford έχουν επεκτείνει τις υπάρχουσες, κοινές αναπτυξιακές συνεργασίες με την Solid Power για να εξασφαλίσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης για τις μελλοντικές γενιές ηλεκτρικών οχημάτων. Η επένδυση θα επιτρέψει στην Solid Power να παράγει πλήρη γκάμα μπαταριών για αυτοκίνητα και αύξηση της απαραίτητης παραγωγής επιμέρους υλικών για την κατασκευή τους. Το BMW Group και η Ford θέλουν να χρησιμοποιήσουν την οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά πυκνή τεχνολογία μπαταρίας στερεάς κατάστασης από τη Solid Power στα μελλοντικά τους ηλεκτρικά μοντέλα». Για λογαριασμό της Solid Power, ο Doug Campbell, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της, δήλωσε ότι τώρα σχεδιάζεται η «εκκίνηση κατασκευής μπαταριών για αυτοκίνητα στην πιλοτική γραμμή της εταιρείας, κάτι που θα αρχίσει να λειτουργεί στις αρχές του 2022».

Advertisement

Αυτό που πρέπει να ξέρει κάποιος σχετικά με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, είναι πως το σημαντικότερο πρόβλημα με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης ήταν μέχρι στιγμής η δομή των ενεργειακών κυψελών που δεν επέτρεπε τη μαζική τους παραγωγή.  Η Solid Power υποστηρίζει πως θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει την γραμμή παραγωγής στα πρότυπα των «κοινών» μπαταριών ιόντων λιθίου και θα έχει έτοιμες για διάθεση τόσο τις μπαταρίες ξηρού τύπου όσο και την τεχνογνωσία για τη μαζική παραγωγή τους, μέσα στο 2022. Μάλιστα, σε πρώτη φάση, για τις απαραίτητες δοκιμές, τόσο η Ford όσο και η BMW θα έχουν στη διάθεσή τους σε ένα χρόνο από τώρα, ενεργειακές κυψέλες 100 Ah για να κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ένα πρωτότυπο δώρο για τους κατόχους της ηλεκτρικής Mustang
H Bosch κάνει… σκούπες τις BMW
O “πόλεμος” μεταξύ Ford και Tesla καλά κρατεί

 

Advertisement