Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

BMW 02 Reminiscence Concept: Φόρος τιμής στην ηλεκτρική 1602

Ελλάδα 1:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

BMW 02 Reminiscence Concept: Φόρος τιμής στην ηλεκτρική 1602

ΝΕΑ

BMW 02 Reminiscence Concept: Φόρος τιμής στην ηλεκτρική 1602

ΝΕΑ

Το 1972 η BMW παρουσίασε την ηλεκτρική παρακαλώ 1602 Elektro-Antrieb με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες που διεξήχθησαν στο Μόναχο της Γερμανίας.

Advertisement
Advertisement

Ήταν η πρώτη σοβαρή ηλεκτρική προσπάθεια της φίρμας μετά από μια μεγάλη σειρά ηλεκτρικών πρωτότυπων που κορυφώθηκε φυσικά πολλά χρόνια μετά με το πρώτο EV παραγωγής της μάρκας, το i3 που κυκλοφόρησε το 2013. Η αρχική όμως BMW EV βασίστηκε στη βενζινοκίνητη 1602 και ο σχεδιασμός της έμοιαζε ακριβώς με το κανονικό μοντέλο.

Ωστόσο, αντί για κινητήρα εσωτερικής καύσης, η 1602 Elektro-Antrieb υιοθέτησε έναν εμπρός ηλεκτροκινητήρα που κινούσε τον πίσω άξονα. Παρήγαγε μόλις 43 ίππους, με το 0-50 km/h να απαιτούσε 8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα προσέγγιζε τα 100 km/h.

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες, η BMW χρησιμοποίησε δύο 1602 Elektro-Antrieb για να μεταφέρει τους VIP και να τις χρησιμεύσει ως αυτοκίνητα υποστήριξης σε διάφορες άλλες εκδηλώσεις όπως ήταν ο μαραθώνιος. Η ηλεκτρική 1602 δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά τι γίνεται στην περίπτωση που οι Βαυαροί θα ήθελαν να χτίσουν έναν σύγχρονο διάδοχο της;

Advertisement
Advertisement

Ο σχεδιαστής David Obendorfer, που μας έχει ενθουσιάσει με πολλές ιδέες ρετρό στην πάροδο των ετών, ανέλαβε αυτό το έργο. Το BMW 02 Reminiscence Concept αποτίει φόρο τιμής στην πρώτη ηλεκτροκίνητη 1602 μηδενικών εκπομπών της αυτοκινητοβιομηχανίας, μεταφέροντας τη στον 21ο αιώνα. Ο Obendorfer βασίστηκε στην υπάρχουσα 2 Series Coupe, η οποία πιθανότατα θα αποτελούσε τη βάση αν η BMW ήθελε να κατασκευάσει μια σύγχρονη 1602 Elektro-Antrieb.

Αυτό εξηγεί γιατί οι αναλογίες είναι παρόμοιες με τη σειρά 2 Coupe. Ωστόσο, οι λεπτομέρειες είναι προφανώς πολύ διαφορετικές, καθώς εμπνέονται από το ηλεκτρικό πρωτότυπο της δεκαετίας του 1970. “Ο στόχος μου δεν ήταν να επαναφέρω όλα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της τότε σειράς με οποιοδήποτε κόστος, αλλά μάλλον να δημιουργήσω μια σεβαστή ερμηνεία και, πάνω απ ‘όλα, να τη διατηρήσω απλή», εξήγησε ο Obendorfer.

Advertisement

«Τόσο ο εξωτερικός όσο και ο εσωτερικός σχεδιασμός προσπαθούν να μείνουν μακριά από πολύπλοκες επιφάνειες και δυσνόητες γραμμές, εξερευνώντας μια απαλή τρισδιάστατη ρότα, που με κάποιο τρόπο είναι σε θέση να επικοινωνήσει τις μηδενικές εκπομπές», πρόσθεσε ο σχεδιαστής.

Advertisement

Πιστεύουμε ακράδαντα πως έκανε πραγματικά πολύ καλή δουλειά, αλλά τώρα αν ένα τέτοιο μοντέλο θα είχε χώρο στην τρέχουσα γκάμα της BMW αυτό σίγουρα αποτελεί μια εντελώς διαφορετική συζήτηση.

Διαβάστε επίσης:

Ποιο ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW;

Advertisement

Η τετράτροχη αδυναμία του Bob Marley