Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο σε μόλις 4 ώρες!

Ελλάδα 2:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο σε μόλις 4 ώρες!

ΝΕΑ

Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο σε μόλις 4 ώρες!

ΝΕΑ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι με το νέο έργο διευκολύνεται η ζωή των πολιτών, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και μειώνεται ο χρόνος των μετακινήσεων.

Advertisement
Advertisement

Τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 έδωσε στην κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής. Τα 14 αυτά χλμ, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, είναι σχεδόν το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65, που συνολικά εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα.

«Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής.

Advertisement
Advertisement

«Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτά τα 14 χιλιόμετρα του νέου οδικού δικτύου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζωή των πολιτών. Και αυτό τελικά πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση με τα έργα αυτά: Να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Να ενισχύει την οδική ασφάλεια. Να δίνει ταχύτητα στις μετακινήσεις, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. Πρόσβαση σε περιοχές που βρισκόντουσαν σε απομόνωση, Και βέβαια ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία, νέες δουλειές, στήριξη στην ελληνική περιφέρεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Τα τεχνικά στοιχεία και η εξέλιξη του έργου

Advertisement

Υπενθυμίζεται ότι ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χλμ, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή.

Advertisement

Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017.

Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Συνολικά, το Νότιο Τμήμα, εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα. Δηλαδή το κομμάτι που δόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία είναι σχεδόν το μισό.

Advertisement

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το κομμάτι από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής.

Η πρόοδος κατασκευής του Νοτίου Τμήματος είναι στο 70% και οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και στο υπόλοιπο τμήμα.

Το Νότιο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τη Λαμία ως τη Ξυνιάδα, με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Περιλαμβάνει τη κατασκευή της Σήραγγας Δομοκού, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου ανά κλάδο, τη κατασκευή 11 γεφυρών, τριών Ανισόπεδων Κόμβων στη Λαμία, το Καρπενήσι και τη Ξυνιάδα και δύο ημικόμβων στον ΠΑΘΕ και την Ανθήλη. Το συνολικό κόστος του Νοτίου Τμήματος ανέρχεται σε 305 εκατομμύρια ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65, το οποίο «ξεμπλόκαρε» μετά από συστηματικές προσπάθειες και επίπονες διαπραγματεύσεις 18 και πλέον μηνών με την ΕΕ.

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.

Επίσης, το τμήμα αυτό των 14,26 χλμ, προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ, ξεκινά από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής ΕλλάδαςΕ65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

-24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

-4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

-Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

-Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26χλμ. συναντάμε μεταξύ άλλων:

-3 Γέφυρες

-9 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις

-48 Κιβωτοειδείς Οχετοί, Κανάλια και Διαβάσεις Πανίδας

-2 Ανισόπεδους Κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου)  & 2 Ημικόμβους

-1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών– Μελλοντική κατασκευή

-1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)

-1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

Επισημαίνουμε ότι το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα  Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής: α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο  24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου  (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα. β) οι οδηγοί που  έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα.

 «Προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων»

Ο κ. Καραμανλής στην ομιλία του ανέφερε πως: «Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, που έχουμε εκπονήσει, είναι συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004 – 2009», τονίζοντας πως προχωρά η υλοποίηση του όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.

Επισήμανε ότι: «Έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Για να σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς σε δυο χρόνια, πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Πάνω από το τετραπλάσιο σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα. Δηλαδή προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση! Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, το λένε οι αριθμοί. Και επειδή ξέρω τη δουλειά που κάνουμε με τον Γενικό Γραμματέα στο Υπουργείο, σας διαβεβαιώ ότι αυτή η διαφορά συνεχώς θα διευρύνεται ακόμα περισσότερο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Όλα αυτά τα έργα δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και μην ξεχνάτε το 2021 είναι και η χρονιά που γιορτάζουμε τα 40 χρόνια από την ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή δεν θα βρισκόμασταν εδώ. Χωρίς τα λεφτά του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσαμε σήμερα να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά».

Και διαβεβαίωσε ότι: «Εμείς όταν λέμε κάτι, το κάνουμε έργο. Αυτή είναι η παράταξή μας, αυτή είναι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Τι ανέφεραν για τον Ε65                                          

Ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε: «Θέλω δημόσια να εξάρω το έργο του Υπουργείου Υποδομών και προσωπικά του Κώστα Καραμανλή τα δύο αυτά χρόνια. Είμαι περήφανος που μέσα σε αυτή τη διετία η Κυβέρνηση μας κατάφερε με πρωτοφανείς ρυθμούς να ξεμπλοκάρει όλα τα κατά σειρά ετών λιμνάζοντα δημόσια έργα».

Αναφερόμενος στο εργαλείο του ΕΣΠΑ, επισήμανε: «Περάσαμε στην πρόσφατη Ιστορία μας μία κρίση στην πίστη του λαού μας για την ευρωπαϊκή ταυτότητα, μία ταυτότητα που εξασφάλισε ο Εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής και μας φέρανε ένα βήμα πριν την έξοδο μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να θυμόμαστε ότι όλα αυτά τα έργα που απολαμβάνουμε, δεν θα τα απολαμβάναμε εάν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και αυτό πρέπει να το λέμε, διότι συχνά βλέπουμε τα στραβά και πολύ σπάνια προβάλλουμε τα καλά».

Ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε: «Ο Ε65 αποτελεί έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας, αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών του Ελλαδικού χώρου, φέρνοντάς τες, με ασφάλεια και ταχύτητα, στον λοιπό χώρο. Μια οδική υποδομή κομβικής σημασίας, που αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την κοινωνική και οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, στη Θεσσαλία, στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα, σε όλη την Ελλάδα. Είναι σαφές ότι ο Ε65 θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για τη γεωργική και την κτηνοτροφική παραγωγή, τη μεταποίηση, τη βιομηχανική παραγωγή και τις υπηρεσίες».

Ανέφερε επίσης: «Από τον Ιούλιο του 2019, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, ξεκίνησε μια νέα περίοδο ολοκλήρωσης των ημιτελών έργων, αλλά και σχεδιασμού και κατασκευής νέων σημαντικών υποδομών. Η παρούσα ελληνική Κυβέρνηση έχει θέσει ως βασική της προτεραιότητα την υλοποίηση ενός προγράμματος δημόσιων επενδύσεων, με έργα υψηλής ποιότητας. Γι’ αυτή την εξέλιξη συγχαίρω τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή».

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε εδώ στη Λαμία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του νοτίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, ενός έργου που πέρασε πολλά και που η ολοκλήρωσή του θα δώσει νέα δυναμική στη Κεντρική Ελλάδα αλλά και τη Δυτική Μακεδονία. Τα δημόσια έργα είναι μια διαρκής μάχη δυσκολιών και είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε και να αντιμετωπίσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα ό,τι και αν προκύψει. Και είμαστε σίγουροι ότι το 2024, από όπου και αν βρισκόμαστε, βλέποντας την ολοκλήρωση του Ε65 μόνο περηφάνια και χαρά θα αισθανόμαστε ότι τα καταφέραμε».

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνης Σπανός, ανέφερε: «Μάθαμε την Ευρυτανία να τη θεωρούμε μακρινή, πλέον όμως θα είναι πιο προσιτή σε όλους τους πολίτες. Κύριε Υπουργέ σας περιμένουμε να βρεθούμε ξανά, να καλωσορίσουμε και την έναρξη και των υπόλοιπων στρατηγικών υποδομών για τις οποίες συνεργαζόμαστε και ξέρουμε ότι δουλεύετε σκληρά, όπως το Λαμία -Καρπενήσι και το διαγώνιο άξονα της Φωκίδας».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Παραχώρησης Οδός Κεντρικής Ελλάδος, κ. Ροδιανός Αντωνακόπουλος, επισήμανε ότι αυτά τα 14 χλμ που συνδέουν Φθιώτιδα – Καρπενήσι, Μακροκώμη – Σπερχειάδα αποτελούν ένα σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο, καθώς και ότι πλέον οι οδηγοί θα μπορούν να παρακάμπτουν την πόλη της Λαμίας, γεγονός που θα αποφορτίσει το αστικό δίκτυο.

Σημείωσε ότι οι οδηγοί που θα χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό θα απολαμβάνουν μία γκάμα υπηρεσιών, όπως οχήματα περιπολίας όλο το 24ωρο, τετραψήφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης, δωρεάν οδική βοήθεια και τηλεφωνική εξυπηρέτηση. «Στόχος μας είναι πάντα να είμαστε ο καλύτερος συνοδηγός», τόνισε.

Φωτογραφία: Eurokinisi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ξεκινά η κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε65
Πράσινο φως από την ΕΕ για το βόρειο τμήμα του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός σε μιάμιση ώρα!