Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Αποστολή στο Μόναχο: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz CLA Coupe

  • Γιάννης Χαρπίδης

Η Mercedes-Benz προσθέτει μια ακόμα απόχρωση στην γκάμα των νέων μικρομεσαίων μοντέλων της με την τετράθυρη CLA Coupe.

Πρόκειται για την δεύτερη γενιά του μεσαίου τετράθυρου coupe μοντέλου της Mercedes-Benz που διευρύνει την γκάμα επιλογών επάνω στις βάσεις που έθεσε η νέα A-Class. Όμως αυτή τη φορά η CLA είναι ακόμα πιο εστιασμένη στο χαρακτήρα που πρεσβεύει. Βλέπετε η προσθήκη της A-Class Sedan με τον πιο οικογενειακό χαρακτήρα στη παλέτα των μεσαίων μοντέλων που πλαισιώνουν την A-Class έδωσε την απαραίτητη ελευθερία για την διαμόρφωση ενός πιο δυναμικού προφίλ που ταιριάζει περισσότερο με την φιλοσοφία ενός coupe που προσεγγίζει η CLA. Αυτή η αλλαγή γίνεται άμεσα αντιληπτή στην σχεδιαστική αποτύπωση και τις αναλογίες της νέας CLA που ακολουθεί την αισθητική λογική του προκατόχου της αλλά όμως αυτή τη φορά κάθε λεπτομέρεια δείχνει περισσότερο ακονισμένη και το συνολικό αποτέλεσμα σαφώς πιο μυώδες και επιθετικό.

Παρά τους τρεις όγκους η σιλουέτα παραπέμπει σε coupe, κάτι στο οποίο συμβάλει και η απουσία πλαισίων από τις πόρτες, ενώ από μπροστά η εικόνα θυμίζει αρκετά αυτή της AMG GT 4door. Οι διαστάσεις δεν είναι απλώς αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά αλλά και μεγαλύτερες ακόμα και από αυτές της A-Class Sedan από την οποία η CLA είναι μακρύτερη και με πιο φαρδιά μετατρόχια. Ωστόσο ενδεικτικό της προσπάθειας που έχει γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής είναι το γεγονός πως παρά το μεγαλύτερο πλάτος η μετωπική επιφάνεια παραμένει στα επίπεδα της προηγούμενης γενιάς ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd με τιμή 0,23 είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία.

Από την άλλη πλευρά η αύξηση των διαστάσεων έχει επιδράσει θετικά στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες ενώ ιδιαίτερα ικανοποιητικός είναι και ο χώρος για αποσκευές που φθάνει τα 460 λίτρα. Η εικόνα στο εσωτερικό ακολουθεί τα βήματα της A-Class προδίδοντας την συγγένεια των δύο μοντέλων. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η άκρως ποιοτική προσέγγιση υλικών και διάκοσμου καθώς και το προηγμένο τεχνολογικό αποτύπωμα που τονίζεται από τις δύο ψηφιακές οθόνες στο κέντρο του ταμπλό και στον πίνακα οργάνων. Η CLA είναι προικισμένη με όλη την τεχνολογία που έχουμε γνωρίσει στην A-Class ενώ κάνει και ένα βήμα παρακάτω καθώς διαθέτει τις πιο πρόσφατες εκδόσεις των σχετικών συστημάτων υποβοήθηση, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Έτσι για παράδειγμα είναι εξοπλισμένη με την ακόμα πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος πολυμέσων MBUX το οποίο εκτός από τις ήδη γνωστές δυνατότητες έχει αναβαθμισμένη λειτουργία φωνητικών εντολών με δυνατότητα απόκρισης σε μεγαλύτερο εύρος ελεύθερης ομιλίας. Παράλληλα με αυτό η CLA διαθέτει όλη την γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που περιέχονται στο πακέτο Driving Assistance της Mercedes-Benz και έχει δυνατότητα ακόμα και ημιαυτόνομης οδήγησης κάτω από ορισμένες συνθήκες.

Η CLA διαθέτει όλους τους γνωστούς και από την A-Class κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Στη βάση των βενζινοκίνητων εκδόσεων βρίσκουμε τις CLA 180 και 200 με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.33 λίτρων και απόδοση 136 και 163 ίππων αντίστοιχα. Οι μεγαλύτερες δίλιτρες εκδόσεις CLA 220 και 250 φθάνουν τους 190 και 224 ίππους αντίστοιχα ενώ προσφέρουν και την επιλογή της τετρακίνησης 4MATIC. Όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT με τις μικρότερες C180 και C200 να έχουν δυνατότητα επιλογής και χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Αντίστοιχα η πετρελαιοκίνητη γκάμα ξεκινά με την CLA 180d με τον κινητήρα 1.5 των 116 ίππων και δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου ή του αυτόματου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Οι μεγαλύτερες CLA 200d και 220d φιλοξενούν κάτω από το καπό την πιο εξελιγμένη έκδοση του 2λιτρου πετρελαιοκινητήρα της οικογένειας ΟΜ654 με τον κωδικό ΟΜ654q ο οποίος χάρη σε νέα τεχνολογία επεξεργασίας των καυσαερίων είναι ήδη σύμφωνος με τις προδιαγραφές Euro6d που θα ισχύσουν από το 2020. Κάτω από το καπό της CLA200d ο εν λόγω κινητήρας θα αποδίδει 150 ίππους ενώ στην CLA220d 190 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (8G-DCT).

Το πιο δυναμικό ύφος της εμφάνισης αντανακλάται όμως και στο δρόμο όπου η CLA διατηρεί όλα τα δυνατά στοιχεία που έχουμε συναντήσει ήδη στην A-Class χρωματίζοντας όμως με επιπλέον ακρίβεια το κομμάτι των δυναμικών χαρακτηριστικών. Οι εκδόσεις CLA200 και CLA220d που οδηγήσαμε στους δρόμους γύρω από το Μόναχο ήταν εφοδιασμένες με την ενεργητική ανάρτηση η οποία καταφέρνει να δώσει ένα πιο ευδιάκριτο διττό χαρακτήρα. Στη ρύθμιση Comfort η CLA είναι μια άνετη και σπορτίφ μπερλίνα στην οποία η πολύ καλή κύλιση σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση και το εν γένει ποιοτική υλοποίηση δημιουργούν ένα εξαιρετικά ευχάριστο και άνετο περιβάλλον, ιδανικό για ταξίδι και πολύωρες μετακινήσεις. Ο σπορτίφ χαρακτήρας της CLA τονίζεται περισσότερο επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport το οποίο, επεμβαίνοντας στις ρυθμίσεις της υποβοήθησης του τιμονιού, στην απόκριση του κιβωτίου και του κινητήρα αλλά και στην ανάρτηση (στις εκδόσεις με τα ενεργητικά αμορτισέρ), χαρίζει περισσότερη ζωντάνια στις αντιδράσεις και τονίζει την ακρίβεια του ελέγχου. Σε αυτή τη ρύθμιση η CLA πλησιάζει το ύφος ενός αξιόλογου GT το οποίο μπορεί με την ίδια ευκολία να ακολουθήσει τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας αλλά και στην κατάλληλη ευκαιρία να υποστηρίξει μια πιο ενθουσιώδη προσέγγιση καταθέτοντας ένα ικανό αλλά και οδηγικά ευχάριστο δυναμικό προφίλ.

Σαφώς λοιπόν και η παρουσία της CLA αποτελεί μια ουσιαστική προσθήκη στην σύγχρονη μεσαία γκάμα της Mercedes-Benz καθώς συνδυάζει την άκρως δυναμική εικόνα με αντίστοιχη ουσία, κάτι που είναι ικανό να δελεάσει όσους αναζητούν την πρακτικότητα και έναν πιο ζωντανό χαρακτήρα αλλά θέλουν να ξεφύγουν από την συνήθη λογική των hatchback. Η CLA αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον προσεχή Μάιο, χωρίς όμως να έχει γίνει ακόμα γνωστή η τιμολογιακή της τοποθέτηση.

Δημοφιλή στο Protothema.gr