Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποκλειστικό: Το newsauto στην πρεμιέρα της νέας Porsche Macan

Ελλάδα 4:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποκλειστικό: Το newsauto στην πρεμιέρα της νέας Porsche Macan

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποκλειστικό: Το newsauto στην πρεμιέρα της νέας Porsche Macan

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Porsche εγκαινιάζει τη νέα εποχή των ηλεκτρικών SUV με τη Macan, η οποία θα ξεκινήσει να πωλείται στις ευρωπαϊκές αγορές μετά το καλοκαίρι. Η τωρινή γενιά με τους θερμικούς κινητήρες θα καταργηθεί στα τέλη του 2025.

Advertisement
Advertisement

Δέκα χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης Macan, οι νέες, ηλεκτρικές Macan 4 και Macan Turbo θέτουν νέα δεδομένα τόσο στην γκάμα της Porsche, στην οποία υπάρχει ήδη η Taycan, όσο και στην κατηγορία των σπορ πολυτελών SUV, κάνοντας τη διαφορά τόσο με το DNA της γερμανικής φίρμας όσο και με την εργοστασιακή αυτονομία που φτάνει τα 613 χιλιόμετρα.

Διαθέτοντας την εμβληματική σχεδίαση της Porsche, η ηλεκτρική Macan ξεχωρίζει από τους προβολείς LED (προαιρετικοί οι Matrix LED) που χωρίζονται σε δύο μέρη με τα φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων να είναι ενσωματωμένα στα φτερά. Τα παράθυρα στις πόρτες δεν έχουν πλαίσιο (όπως στην Taycan), ενώ υπάρχουν διάφορα ενεργητικά και παθητικά αεροδυναμικά βοηθήματα για έναν ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή cd στο 0,25.

Advertisement
Advertisement

Σχετικά με τις διαστάσεις το αμάξωμα φτάνει σε μήκος τα 4.784 μέτρα, σε πλάτος τα 1,938 μέτρα και σε ύψος τα 1,622 μέτρα. Το μεταξόνιο είναι 86 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό της συμβατικής Macan και αντισταθμίζεται από τους πιο κοντούς προβόλους.

Το εσωτερικό της νέας, ηλεκτρικής Macan αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Porsche για υψηλό επίπεδο πρακτικότητας και εμπειρίας των επιβαινόντων. Έτσι, το πορτμπαγκάζ προσφέρει έως και 540 λίτρα (κάτι που ισοδυναμεί με 127 λίτρα περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο), ενώ υπάρχει και ένα frunk των 84 λίτρων μπροστά.

Advertisement

Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται χαμηλότερα για μια πιο σπορ αίσθηση, που συμπληρώνεται από ένα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον με το σύστημα infotainment να «τρέχει» σε Android Automotive OS και να απαρτίζεται από τρεις οθόνες: μία ελεύθερη, αφής 12,6 ιντσών, μία κυρτή ως πίνακας οργάνων και μία προαιρετική 10,9 ιντσών μπροστά από το συνοδηγό.

Advertisement

Η Macan εισάγει το πιο πρόσφατο Porsche Driver Experience με ένα πρωτοποριακό λειτουργικό σύστημα και τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Το νέο Porsche App Centre επιτρέπει στους επιβάτες να έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές τρίτων κατασκευαστών απευθείας στη Macan.

Η Macan εξοπλίζεται με ισχυρά τετρακίνητα συστήματα πρόωσης PSM, που στην Macan Turbo αποδίδουν έως 639 ίππους και εντυπωσιακά 1.130 Nm. Στην περίπτωση της Macan 4 και σε συνδυασμό με overboost και launch control, η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 408 ίππους. Υπό κανονικές συνθήκες κίνησης, η Macan είναι αμιγώς πισωκίνητη, ενώ ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί παθητικά.

Advertisement

Όσον αφορά τις επιδόσεις, η Macan 4 επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η Macan Turbo ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Οι τελικές ταχύτητες για τις Macan 4 και Turbo είναι στα 220 χλμ./ώρα και 260 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.

Οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 100 kWh, βασικό στοιχείο της πλατφόρμας Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική 800V. Η προηγμένη τεχνολογία της μπαταρίας επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση με ισχύ έως και 270 kW, επιτρέποντας στη Macan να φορτίζει από το 10 στο 80% σε περίπου 21 λεπτά.

Σε σταθμούς φόρτισης 400 Volt, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στην μπαταρία επιτρέπει τη φόρτιση στην ίδια ονομαστική τάση, χωρίς πρόσθετο ανορθωτή και με έως 135 kW. Η φόρτιση AC είναι μάξιμουμ στα 11 kW. Σχετικά με τις αυτονομίες η Macan 4 μπορεί με μία φόρτιση να διανύσει έως 613 χιλιόμετρα και η Macan Turbo έως 591 χιλιόμετρα.

Η Porsche δίνει προτεραιότητα στη δυναμική οδήγησης με την Macan, διαθέτοντας τετρακίνηση, σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης (που μειώνει το κύκλο στροφής στα 11, 1 μέτρα) και αμορτισέρ με δύο βαλβίδες. Η Macan διαθέτει εμπρός διπλά ψαλίδια με ανεξάρτητους βραχίονες και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που συνδέονται με το αμάξωμα με τη βοήθεια ελαστικά αναρτημένου υποπλαισίου.

Σύμφωνα με την Porsche, το συνώνυμο με τον εξηλεκτρισμό γράμμα «Ε» μεταφράζεται σε ευτυχία, εμπειρίες, ενδορφίνες. Φρόντισαν λοιπόν με την τοποθέτηση του ηλεκτρικού μοτέρ αρκετά πίσω να επιτύχουν μια κατανομή βάρους 48% μπροστά-52% πίσω, προσδίδοντας την επιθυμητή σπορ αίσθηση.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Porsche Traction Management (ePTM) εξασφαλίζει γρήγορες αντιδράσεις, ενώ το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) ενισχύει την πρόσφυση και την ευστάθεια. Η Macan προσφέρει επίσης προαιρετική αερανάρτηση με Porsche Active Suspension Management (PASM) για μια προσαρμόσιμη ισορροπία μεταξύ άνεσης και επιδόσεων.

Η Macan, η οποία παράγεται με καθαρό ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία, συνεχίζει την ιστορία επιτυχίας της απερχόμενη συμβατικής (Macan), με την οποία θα πωλείται παράλληλα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Με πάνω από 800.000 μονάδες να έχουν παραδοθεί παγκοσμίως από το 2014, η Macan θέτει νέα σημεία αναφοράς για τα ηλεκτρικά SUV. Οι παραδόσεις της νέας Macan θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με τιμές που ξεκινούν από 83.993 ευρώ για τη Macan 4 και 114.576 ευρώ για τη Macan Turbo, στη Γερμανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτη επαφή με το Hyundai Ioniq 5 N
Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Βαλένθια
Οδηγούμε τα GWM WEY 03 & ORA 03 στην Ιταλία