Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρώτη επαφή με την BMW Vision Neue Klasse X

Ελλάδα 13:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη επαφή με την BMW Vision Neue Klasse X

ΝΕΑ

Πρώτη επαφή με την BMW Vision Neue Klasse X

ΝΕΑ

H BMW αποτυπώνει στη μορφή ενός SUV την ευρύτερη φιλοσοφία αισθητικής, τεχνολογίας και βιωσιμότητας της νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων Neue Klasse, προλογίζοντας τη νέα BMW iX3

Advertisement
Advertisement

Με την Vision Neue Klasse η BMW παρουσίασε στο ευρύ κοινό την αισθητική και τεχνολογική προσέγγιση που θα έχει η επόμενη γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της. Σήμερα η γερμανική εταιρία κάνει το επόμενο βήμα αποτυπώνοντας τη συνταγή της Neue Klasse σε ένα SUV, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν τα μοντέλα της σειράς Χ.

Η Vision Neue Klasse X προλογίζει το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της BMW που θα δούμε στους δρόμους, καθώς η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2025 στο εργοστάσιο Debrecen στην Ουγγαρία και ουσιαστικά θα είναι ο διάδοχος της iX3.

Η Neue Klasse X συνδυάζει τη λιτή σχεδιαστική προσέγγιση που αναπτύχθηκε για τη Neue Klasse, με αυξημένο ύψος από το έδαφος αλλά και με τις πιο ογκώδεις και τετραγωνισμένες αναλογίες που κλασικά έχουν τα SUV. Η αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική της νέας πλατφόρμας που θα βασίζεται η Neue Klasse δίνει τη δυνατότητα για καλύτερη χωροταξική εκμετάλλευση και ακόμη πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Βασικό ρόλο σε αυτό παίζουν το μακρύ μεταξόνιο, οι μικροί πρόβολοι και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που σε συνδυασμό με την πανοραμική γυάλινη οροφή πλημμυρίζουν το εσωτερικό με φυσικό φως.

Advertisement
Advertisement

Η λιτή αλλά δυναμική αισθητική προσέγγιση που εισήγαγε η Neue Klasse αποκτά στην Χ μια πιο επιβλητική απόδοση. Χαρακτηριστική είναι η νέα φωτεινή υπογραφή της BMW η οποία δίνεται μέσα από τα διαγώνια ευθυγραμμισμένα φώτα LED και την τρισδιάστατη μάσκα νεφρών με το φωτιζόμενο περίγραμμα και τον κάθετο προσανατολισμό.

Το εφέ φωτισμού που δημιουργούν οι προβολείς και η μάσκα ενεργοποιείται όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα προσφέροντας ένα πρωτότυπο καλωσόρισμα.

Αντίστοιχα τα πίσω φώτα τονίζουν το δυναμικό ύφος του πίσω τμήματος. Εκτείνονται οριζόντια δίνοντας μια σύγχρονη οπτική απόδοση του σχήματος L, που παραδοσιακά βρίσκουμε στα μοντέλα BMW, με τα τρισδιάστατα εκτυπωμένα στοιχεία τους με μεταβλητή ένταση φωτός για προσφέρουν ένα ιδιαίτερα εκφραστικό αποτέλεσμα βάθους.

Advertisement

Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δίνουν την αίσθηση μικρότερου όγκου από τον πραγματικό ενώ η χαρακτηριστική πτύχωση Hofmeister στην πίσω κολώνα αποτυπώνεται μέσω μιας ειδικής τεχνικής που σχηματίζει μια διαφανή ή ανακλαστική επιφάνεια, ανάλογα με τη γωνία θέασης.

Σημαντικό στοιχείο της Neue Klasse X είναι και η αναβάθμιση της αεροδυναμικής απόδοσης η οποία δηλώνεται μεταξύ άλλων από την μειωμένη κατά 20 τοις εκατό αεροδυναμική αντίσταση σε σχέση με το αντίστοιχο τρέχον μοντέλο.

Advertisement

Η λιτή αισθητική αποτύπωση αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό και του ιδιαίτερα φωτεινού και με ζεστές χρωματικές αποχρώσεις εσωτερικού.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει το ιδιαίτερο τετραγωνισμένο τιμόνι με τα τέσσερα μπράτσα, η κεντρική οθόνη αφής με την παραλληλόγραμμη διαμόρφωση που τονίζει την οδηγοκεντρική εργονομία και βέβαια το BMW Panoramic Vision το οποίο προβάλλει βασικές πληροφορίες σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ.

Το BMW Panoramic Vision, σε συνδυασμό με τον προηγμένο φωνητικό έλεγχο και την λειτουργικά αναβαθμισμένη πλατφόρμα του συστήματος πολυμέσων αλλά και το βελτιωμένο 3D Head-Up Display προσφέρουν μια συνολικά βελτιωμένη και πιο διαισθητική αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου.

Advertisement

Αυτή η αλληλεπίδραση ενισχύεται και από στοιχεία όπως η μεταφορά της απόχρωσης του ατμοσφαιρικού φωτισμού και στις υφασμάτινες επιφάνειες του πίνακα οργάνων, αλλά και με την εξατομικευμένη εμπειρία ήχου που προσφέρει η πρωτοποριακή λειτουργία HYPERSONX WHEEL.

Μέσω αυτής της ψηφιακής λειτουργίας οι επιβάτες μπορούν να ρυθμίζουν σε πραγματικό χρόνο και με απόλυτη ακρίβεια τον τόνο και την σύνθεση του τεχνητού ήχου που μεταδίδεται στην καμπίνα.

Βασικό στοιχείο του εσωτερικού αποτελούν και τα υλικά που χρησιμοποιούνται και τα οποία αποτυπώνουν την ευρύτερη προσπάθεια της Neue Klasse για ένα πιο βιώσιμο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται το νέο υλικό Verdana το οποίο αποτελείται από πρώτες ύλες φυτικής προέλευσης και μη πετρελαιοειδή ορυκτά και θα χρησιμοποιηθεί στην κεντρική κονσόλα και στο κάτω τμήμα των επενδύσεων στις πόρτες.

Πρόσθετα σε αυτό, τα ανακυκλωμένα θαλάσσια πλαστικά θα χρησιμοποιούνται ως δευτερογενής πρώτη ύλη σε ποσοστό άνω του 30 τοις εκατό για την κατασκευή επιλεγμένων εξαρτημάτων. Αντίστοιχη φιλοσοφία θα έχουν και οι εξωτερικές περιφερειακές ποδιές του αμαξώματος που θα είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα μονοσυστατικά υλικά.  

Κάτω από το εντυπωσιακό αισθητικό πακέτο η Neue Klasse X θα κρύβει την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης BMW eDrive έκτης γενιάς που σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας θα ανεβάσει την συνολική αποδοτικότητα σε νέο επίπεδο. Ενδεικτική, για παράδειγμα, είναι η αύξηση της αυτονομίας κατά 30 τοις εκατό σε σχέση με σήμερα.

Αυτή η αναβάθμιση βασίζεται σε δύο πτυχές.
Η μια αφορά το hardware και συγκεκριμένα τις βελτιωμένες μονάδες e-drive αλλά και τις νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου με στρογγυλές κυψέλες οι οποίες προσφέρουν 20 τοις εκατό υψηλότερη ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες πρισματικών κυψελών.

Σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική 800V επιτυγχάνεται βελτίωση της ταχύτητας φόρτισης έως και 30 τοις εκατό κάτι που μεταφράζεται σε προσθήκη αυτονομίας 300 χιλιομέτρων σε φόρτιση μόλις δέκα λεπτών.

Βασική πτυχή της ενεργειακής αναβάθμισης αλλά και της ενίσχυσης του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα της Neue Klasse είναι η νέα γενιά συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου. Αυτά συνδυάζουν πανίσχυρες ηλεκτρονικές κεντρικές μονάδες με τεράστια υπολογιστική δύναμη, με το προηγμένο λογισμικό που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από την BMW.

Η απλούστευση των λειτουργιών ελέγχου και η ταυτόχρονα πιο εστιασμένη και αποτελεσματική δομή τους υπό την επίβλεψη των «σούπερ-εγκεφάλων» (όπως ονομάζει η BMW τις νέες πανίσχυρες μονάδες) θα επιτρέψει ένα άλμα προόδου σε ότι αφορά τον δυναμικό έλεγχο, τις επιδόσεις, την οδηγική απόλαυση αλλά και την αυτονομία οδήγησης.

Η έλευση της Neue Klasse Χ στην παραγωγή θα εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο και στην παραγωγική ιστορία της BMW καθώς το εργοστάσιο Debrecen στην Ουγγαρία, όπου θα παράγεται το νέο μοντέλο, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εξαρχής ως πλήρως αυτοματοποιημένο και βιώσιμο iFACTORY.