Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Απελευθερώστε τον Έλληνα από το σαράβαλο!

  • ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Την τραγικότητα των τροχαίων βίωσε ιδιαίτερα έντονα η κοινωνία μας τον περασμένο μήνα.

Η Ελλάδα θρηνεί για μία ακόμη φορά εξαιτίας των τροχαίων δυστυχημάτων. Η κατάσταση γίνεται πιο τραγική, αν δει κανείς τη μικρή ηλικία των θυμάτων.

Αλήθεια, τι συμβαίνει με τη γενιά που ενηλικιώθηκε μέσα στην κρίση; Τα παιδιά που στα 12 τους χρόνια βίωσαν την οικονομική κρίση, είδαν τους γονείς τους να ζορίζονται, να αγχώνονται, να κλαίνε τις νύχτες φορτωμένοι από δυσβάστακτες υποχρεώσεις και τις απαιτητικές ανάγκες μιας οικογένειας; Ας δούμε, λοιπόν, το πρόβλημα κατάματα.

Τα περισσότερα παιδιά που σήμερα είναι γύρω στα 20 και κρατάνε πλέον τιμόνι δεν έχουν την αυτοκινητική-οδηγική παιδεία, αφού ουδέποτε δέχτηκαν τα ανάλογα ερεθίσματα από την οικογένειά τους. Το θέμα «αυτοκίνητο» είχε αποβληθεί από τις συζητήσεις των γονιών – που κρυφακούνε τα παιδιά ρουφώντας κάθε πληροφορία. Και με την επίσης ανύπαρκτη δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας, τα παιδιά αυτά καλούνται σήμερα να βγουν ως οδηγοί στους δρόμους.

Από την άλλη, τι αυτοκίνητα οδηγούν; Δείτε τις τραγικές φωτογραφίες των τελευταίων δυστυχημάτων. Αυτοκίνητα 15ετίας στην καλύτερη περίπτωση. Αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στα κοντέρ τους και κυρίως κακοσυντηρημένα στην πλειονότητά τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι από τους κατόχους παλιών οχημάτων δεν ακολουθούν την προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή συντήρηση. Κάνουν τα απαραίτητα και, όταν αυτό καταστεί απολύτως απαραίτητο, πάνε στον… μαστρο-Μήτσο που τα φτιάχνει ΟΛΑ (και BΜW, και Audi, και FΙΑΤ, και Lada) και διαθέτει μεταχειρισμένα ανταλλακτικά. Αυτό, λοιπόν, είναι ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο, που στο παραμικρό λάθος θα σε πετάξει έξω από τον δρόμο και πάνω στις παράνομες μπαριέρες-φονιάδες των ελληνικών δρόμων.

Ο Έλληνας έχει εγκλωβιστεί στο σαράβαλο και δεν απολαμβάνει την ασφάλεια του καινούριου αυτοκινήτου. Ο ηλικιακός μέσος όρος των οχημάτων στην Ελλάδα πλησιάζει τα 20 χρόνια, με τους ρύπους και τα αέρια που εκπέμπει ένα παλιό αυτοκίνητο να είναι κατά 100 φορές περισσότερα από ένα αντίστοιχου μεγέθους καινούριο. Παράλληλα, έρχονται σωρηδόν από τρίτες χώρες ό,τι σαράβαλο θέλουν να ξεφορτωθούν οι Ευρωπαίοι. Τα γυαλίζουν, γυρνάνε τα χιλιόμετρα και τα πουλάνε στον Έλληνα της ανέχειας, ο οποίος αποφάσισε από το 15ετίας να πάει τουλάχιστον στο 5ετίας. Πού να ήξερε ο άμοιρος τι αγόρασε…

Πολύ πιθανό να μη θρηνούσαμε τόσους ανθρώπους αν στα χέρια τους είχαν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, τα οποία στην καλύτερη περίπτωση αποτρέπουν το λάθος και στη χειρότερη περιορίζουν τις επιπτώσεις. Για σκεφτείτε πόσο λυπηρό είναι να χάνονται νέα παιδιά για λίγες χιλιάδες ευρώ. Το να πεις τον Έλληνα οδηγό «βλάκα» και «βλήμα» είναι και άδικο και δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Από την άλλη, ακόμα κι αν σήμερα κιόλας γινόταν υποχρεωτικό το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία θα βλέπαμε τα αποτελέσματα σε μία δεκαετία από τώρα. Οι κακοί δρόμοι; Μα, αυτοί είναι δεδομένοι, δυστυχώς. Το θέμα είναι εμείς πώς κινούμαστε -και με τι αυτοκίνητο- πάνω σε αυτούς.

Θα αναφερθώ πάλι σε έρευνες που αποδεικνύουν ότι ο κάτοχος ενός καινούριου αυτοκινήτου φέρεται με μεγαλύτερο σεβασμό, δεν είναι επιθετικός (έχει καλύτερη ψυχολογία), ενώ η όλη διαδικασία να ψάξει, να διαβάσει, να συγκρίνει τον έχει κάνει σοφότερο, άρα και με λίγο καλύτερη αυτοκινητική παιδεία.

Δώστε, λοιπόν, δυναμικά κίνητρα στον κόσμο να αλλάξει το αυτοκίνητό του. Εφαρμόστε ένα δυνατό μέτρο απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου. Εξαφανίστε τα ηλίθια τεκμήρια (μα, 4.000 ευρώ για ένα 1.2 lt;). Πιέστε τις τράπεζες να δώσουν χρηματοδοτήσεις για την αγορά νέων και ασφαλέστερων αυτοκινήτων.

Βοηθήστε να απελευθερωθούμε από το παλιό, το ταλαιπωρημένο, το ρυπογόνο, το ανασφαλές αυτοκίνητο!

Διαβάστε επίσης:

Αυξάνονται τα καινούρια, μειώνονται τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων diesel ετοιμάζει η Γαλλία

Αποκάλυψη! Σε ποια ΙΧ αλλάζουν και σε ποια όχι τα Τέλη Κυκλοφορίας 2021

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr