Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ανοιχτά SUV: Ποιος θα κερδίσει το στοίχημα;

Ελλάδα 10:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ανοιχτά SUV: Ποιος θα κερδίσει το στοίχημα;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ανοιχτά SUV: Ποιος θα κερδίσει το στοίχημα;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αν δεν το γνωρίζετε η υπόθεση με τα SUV δίχως σκληρή οροφή ξεκινάει πολύ πίσω στο χρόνο. Πόσο πίσω; Πόσο μπροστά; Υπάρχει προοπτική για ένα νέο είδος, αυτό των κάμπριο SUV;

Advertisement
Advertisement

Ας πούμε από την δεκαετία του 1970 όταν παρουσιάστηκε το Chevrolet Blazer ή το αντίστοιχο Ford Bronco. Το κοινό χαρακτηριστικό των δύο αντίπαλων 4×4 ήταν πως δεν υπήρχε οροφή και ουσιαστικά μπορούσες να τα αποκαλέσεις κάμπριο. Ένα άλλο κοινό στοιχείο είναι πως και τα δύο μοντέλα είχαν την ίδια αποτυχημένη εμπορικά πορεία.

Ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις ανοιχτών «τζιπ» που μπορεί να μην τα λες πλήρως καμπριολέ αλλά που γνώρισαν μεγάλη εμπορικά πορεία. Από το ταπεινό Suzuki Vitara (ή ακόμη και το Jimny) μέχρι και το Jeep Wrangler που πρωτοστάτησε από την δεκαετία του 1980.

Και ενώ αυτά τα μοντέλα συνδύαζαν μια brutal τετρακίνητη αύρα με την ανοιχτή απόλαυση, μετά το 2000 εμφανίστηκαν τα SUV καμπριολέ. To Nissan Murano ήταν το πρώτο από αυτά, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να ανταποκριθεί στις εμπορικές προσδοκίες και για αυτό πήγε άπατο μέσα σε μόλις τριετία από την έναρξη της παραγωγής του το 2021.

Advertisement
Advertisement

Την ίδια μοίρα είχε και το ανοιχτό Land Rover Evoque, το οποίο παρόλο που ήταν το πιο όμορφο κάμπριο SUV που είχε παρουσιαστεί μέχρι σήμερα δεν κατάφερε να πάρει πράσινο φως και στην επόμενη τωρινή γενιά του. Πάντως, στα κοσμοπολίτικα στέκια και ειδικότερα στα αμερικανικά είχε κάνει μεγάλη θραύση και η σπανιότητα του σήμερα το κάνει έως και δύο φορές ακριβότερο ακόμη και από ένα κανονικό μεταχειρισμένο Evoque.

Από την άλλη, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως οι κατασκευαστές δεν τολμούν ή πως δεν… πτοούνται από το παρελθόν. Για παράδειγμα, η Volkswagen θεώρησε πως ίσως στην περίοδο της SUV-μάνιας ένα κάμπριο T-Roc να αποτελούσε το εφαλτήριο για μια νέα τάση.

VW T-Roc Cabriolet R-Line Edition

Ωστόσο, οι πωλήσεις δεν επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο στην πράξη, όπως και το ότι δεν ακολούθησε κάποιος άλλος κατασκευαστής αυτή την κίνηση με κάποιο ανταγωνιστικό κάμπριο SUV. Ακόμη και έτσι η γερμανική εταιρία φαίνεται πως δεν αποθαρρύνεται αφού πρόσφατα ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει στην κατασκευή 800 εκδόσεων T-Roc Cabriolet R-Line Edition. Το σίγουρο είναι πως θα έχουν συλλεκτική αξία. Από κάθε άποψη…

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μοντέλα χρυσάφι που έσωσαν τις εταιρείες τους
Τα 10 πιο ακριβά αυτοκίνητα που έχουν δημοπρατηθεί
Οικογενειακά SUV που δεν απαιτούν μια περιουσία