Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Ανενεργή η πλατφόρμα online δημοπρασιών του ΟΔΔΥ

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Πραγματοποιήθηκαν ελάχιστες ηλεκτρονικές δημοπρασίες οχημάτων και σκαφών εξαιτίας της χαμηλής ταχύτητας του server.

Ανενεργή παραμένει εδώ και πολλά χρόνια η πλατφόρμα ηλεκτρονικών δημοπρασιών του πρώην Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού παρά το γεγονός πως δαπανήθηκαν πολλά χρήματα για την κατασκευή της και βέβαια πραγματοποιήθηκαν ελάχιστες δημοπρασίες οχημάτων.

Έκτοτε η τύχη της πλατφόρμας αγνοείται και η ιστοσελίδα oddynet.gr όπου και πραγματοποιούνταν οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες του πρώην ΟΔΔΥ έχει πλέον εξαφανιστεί από το Διαδίκτυο στερώντας από το Δημόσιο απαραίτητα έσοδα.

Ωστόσο η έλευση του κορωνοϊού απέδειξε ότι προκάλεσε την ενεργοποίηση του Δημοσίου και πλέον με τη χρήση της τεχνολογίας έχουν καταργηθεί πάρα πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούσαν την φυσική παρουσία των αιτούντων ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr προσεχώς οι μεταβιβάσεις οχημάτων, οι ακινητοποιήσεις αλλά και οι άρσεις ακινησίας θα γίνονται online με αποτέλεσμα οι πολίτες να εξυπηρετούνται άμεσα και οι υπάλληλοι να μην σπαταλούν εργατοώρες για να διεκπεραιώσουν κάποιο αίτημα.

Τώρα λοιπόν είναι η μεγάλη ευκαιρία να ενεργοποιηθούν και πάλι οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες του πρώην ΟΔΔΥ ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να αποκτούν τα οχήματα ή τα σκάφη που τους ενδιαφέρουν άμεσα και να μην προκαλείται «πάγωμα» στην είσπραξη εσόδων που θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες στον κρατικό προϋπολογισμό.

Πότε κατασκευάστηκε το Oddynet.gr

Η πλατφόρμα για τις ηλεκτρονικές δημοπρασίες του πρώην ΟΔΔΥ είχε υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας το 2007 και είχε προϋπολογισμό 1,45 εκατ. ευρώ και το έργο είχε τίτλο: «ΟΔΔΥnet – Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών», το οποίο αφορούσε στη λειτουργία διαδικτυακής πύλης για την ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου σχετικά με τα προϊόντα του ΟΔΔΥ Α.Ε. και τη διάθεσή τους μέσω ηλεκτρονικών δημοπρασιών. Παράλληλα στο πλαίσιο του έργου κατασκευάστηκε και λειτουργούσε αίθουσα πραγματοποίησης ηλεκτρονικών δημοπρασιών στις εγκαταστάσεις του ΟΔΔΥ Α.Ε. στην Μαγουλέζα.

Η πρώτη ηλεκτρονική δημοπρασία πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2008 και έκτοτε πραγματοποιούνταν ηλεκτρονικές εκποιήσεις οχημάτων όχι και τόσο συχνά εξαιτίας της χαμηλής ταχύτητας που είχε ο server και δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στα online χτυπήματα των προσφορών. Η τελευταία online δημοπρασίας πραγματοποιήθηκε το 2010 όποτε και δεν υπήρξε σχετική ανανέωση της ηλεκτρονικής σελίδας του oddynet.gr

Οι υπηρεσίες που παρέχονταν στους διαδικτυακούς επισκέπτες-πελάτες του πρώην ΟΔΔΥ περιελάμβαναν:

Ηλεκτρονική εγγραφή και πιστοποίηση πελατών

Προβολή ηλεκτρονικών καταλόγων με τα διαθέσιμα προϊόντα του ΟΔΔΥ Α.Ε.

Ενημέρωση για ηλεκτρονικές δημοπρατήσεις

Συμμετοχή σε ηλεκτρονικές δημοπρατήσεις

Ολοκλήρωση και διεκπεραίωση ηλεκτρονικής δημοπρασίας και διακανονισμού / πληρωμής

Στοιχεία δημοπρασιών

Επικοινωνία μέσω e-mail

Κάθε πολίτης που ενδιαφέρεται να τα προϊόντα του ΟΔΔΥ Α.Ε. μπορούσε με πολύ εύκολο τρόπο να συμμετάσχει ελεύθερα στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες, αρκεί πρώτα να πιστοποιηθεί ως χρήστης του συστήματος και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Πως πραγματοποιούνταν οι δημοπρασίες

Οι ενδιαφερόμενοι που λάμβαναν μέρος στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες θα έπρεπε στο «ηλεκτρονικό τους πορτοφόλι» να είχαν τουλάχιστον το 10% της μέγιστη πιθανής προσφοράς που ήθελαν να πραγματοποιήσουν.

Δηλαδή για ένα αυτοκίνητο με εκτιμώμενη αξία 20.000 ευρώ θα έπρεπε ο ενδιαφερόμενος να είχε διαθέσιμα στον ηλεκτρονικό του λογαριασμό 2.000 ευρώ. Αν το όχημα το χτυπούσε στα 30.000 ευρώ τότε θα έπρεπε για να το κατοχυρώσει να έχει στο ηλεκτρονικό του πορτοφόλι 3.000 ευρώ.

Μάλιστα ο ενδιαφερόμενος δεν γνώριζε τι έχει καταθέσει ο άλλος και τα χρήματα πιστώνονταν μέσω πιστωτικής κάρτας ή μέσω μετρητών στο Ταμείο ή με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό του ΟΔΔΥ ή ακόμη και με κατάθεση μετρητών στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού στην Ομόνοια.

Όταν ξεκινούσε η διαδικασία η μικρότερη δυνατή αύξηση προσφοράς σε σχέση με τον προηγούμενο πλειοδότη ήταν τα 30 ευρώ. Η διαδικασία μόλις άρχιζε είχε χρονικό όριο δύο λεπτά, αλλά για κάθε “χτύπημα” που γίνονταν, ο χρόνος προσαυξάνονταν για δεκαπέντε δευτερόλεπτα. Μάλιστα στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες της προηγούμενης δεκαετίας είχε παρατηρηθεί να υπάρχουν πενήντα προσφορές, που σημαίνει ότι αυτόματα προστίθονταν στη διαδικασία πάνω από 12 λεπτά επιπλέον.  Τότε υπήρχε και ειδική μέριμνα για όσους που δεν ήταν εξοικειωμένοι με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές να συμμετέχουν στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες σε ειδική αίθουσα, στον ΟΔΔΥ, όπου υπήρχαν υπάλληλοι του Οργανισμού που τους βοηθούσαν…

Όποιος πλειοδοτούσε, θα έπρεπε να αποπληρώσει το απόκτημά του μέσα σε 30 μέρες και να μεταβεί στα γραφεία του Οργανισμού ώστε να δηλώσει με ποιο τρόπο θα πραγματοποιήσει την εξόφλησή του (μετρητά ή με δόσεις).

Διαβάστε επίσης:

Ο κορωνοϊός «έφαγε» τους… Βιολογικούς καθαρισμούς αυτοκινήτων!

Σοκ! Κάποιοι θέλουν να τοποθετήσουν στηθαία ασφαλείας made in… Turkey!

Νέα παράταση στο προσωρινό λουκέτο των ΚΤΕΟ

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto