Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αναστροφή και επιστροφή για τα supermini

Ελλάδα 10:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αναστροφή και επιστροφή για τα supermini

ΝΕΑ

Αναστροφή και επιστροφή για τα supermini

ΝΕΑ

Μια νέα γενιά μικρών και προσιτών ηλεκτρικών supermini βρίσκεται προ των πυλών, καθώς οι κατασκευαστές αρχίζουν να βρίσκουν τις απαντήσεις για χαμηλό βάρος και μειωμένο κόστος.

Advertisement
Advertisement

Τα πρώτα βήματα της ηλεκτροκίνησης δεν ήταν ιδιαίτερα φιλικά για τη δημοφιλή κατηγορία των supermini, με τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα από τους περισσότερους κατασκευαστές να είναι ογκώδη SUV ή μεγάλα χάτσμπακ.

Τα αίτια πίσω από αυτό έχουν να κάνουν με τις βαριές μπαταρίες που είναι ασύμβατες με τη λογική ενός μικρού αυτοκινήτου, αλλά και το μεγάλο κόστος της ακόμα νέας τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης που κάνει απαγορευτική τη χρήση σε οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά supermini ήταν μέχρι τώρα πολύ λίγα, όμως η κατηγορία αναμένεται πολύ σύντομα να ανθήσει εξαργυρώνοντας την πρόοδο που έχει συντελεστεί στη χημεία των μπαταριών αλλά και τη μείωση του κόστους που πλέον έχει προκύψει από τη συνεχώς αυξανόμενη παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων. Ο όμιλος Stellantis έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία αξιοποιώντας την πλατφόρμα e-CMP για τη δημιουργία ηλεκτρικών εκδόσεων των mainstream μικρών μοντέλων όπως τα Peugeot e-208, Opel Corsa-e, DS 3 E-Tense.

Advertisement
Advertisement

Πολύ σύντομα όμως αυτά θα βρεθούν απέναντι σε δυνατούς ανταγωνιστές από τους ομίλους VW και Renault που έχουν στα άμεσα πλάνα τους την είσοδο στην κατηγορία των ηλεκτρικών supermini. Το πρωτότυπο VW ID.2all που παρουσιάστηκε πρόσφατα θα είναι ένα ηλεκτρικό στο μέγεθος του Polo με πρόβλεψη κόστους αρκετά κάτω από τις 30.000 ευρώ. Θα είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MEB Entry που έχει σχεδιαστεί για supermini ή ακόμα μικρότερα μοντέλα.

Σε αντίθεση με την MEB που έχει πισωκίνητη και τετρακίνητη διάταξη μετάδοσης, η MEB Entry θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη. Ωστόσο, η στενή τεχνολογική συγγένεια με την MEB συνεπάγεται ότι θα επωφελείται και αυτή από την κοστολογική μείωση εξαιτίας του μεγάλου όγκου παραγωγής. Ο Kai Grünitz, επικεφαλής Τεχνολογικής Εξέλιξης της VW, ισχυρίζεται πως η MEB Entry θα θέσει νέα πρότυπα. Είναι σημαντικά ελαφρύτερη και σε πρώτη φάση θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα έως 226 PS.

Advertisement

H VW αναφέρει αυτονομία της τάξης των 450 km, ευρυχωρία αντίστοιχη του Golf και τιμή Polo, ενώ η διάταξη με τον κινητήρα εμπρός επιτρέπει τη διαμόρφωση ενός πορτμπαγκάζ με μεγαλύτερη χωρητικότητα από αυτή του ID.3. Την ίδια στιγμή η Renault, έχοντας στρέψει επάνω της τα φώτα της δημοσιότητας με το πρωτότυπο ηλεκτρικό R5 πριν από περίπου δύο χρόνια, είναι αποφασισμένη να εξασφαλίσει στην έκδοση παραγωγής του μοντέλου -όπως θα στα υπόλοιπα κόμπακτ ηλεκτρικά της- έναν πικάντικο οδηγικό χαρακτήρα ο οποίος θα κολακεύεται από το χαμηλό βάρος.

Advertisement

Η νέα γενιά μικρών ηλεκτρικών Renault (όπως και αυτά της Nissan) θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV. «Το Zoe ήταν ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως ήταν ένα μοντέλο πρώτης γενιάς. Βασιζόταν σε με μια πλατφόρμα που χρησιμοποιούσε μόνο το ίδιο, με αποτέλεσμα να έχει πολύ υψηλό κόστος.

Επιπλέον, είχε ένα άνετο οδηγικό προφίλ, το οποίο, όμως, δεν προκαλούσε κάποιο αίσθημα απόλαυσης», μας λέει ο Maxime Vergnault, ένας από τους επικεφαλής μηχανικούς της Renault. «Αν θεωρήσουμε το Megane E-Tech ως το επόμενο βήμα, τότε το R5 είναι η αρχή μιας νέας εποχής». Η πλατφόρμα CMF-BEV θα αποτελέσει τη βάση για ένα hot-hatch της Alpine αλλά και για το νέο Nissan Micra.

Advertisement

Με ποιο τρόπο, όμως, η Renault θα μπορέσει να προσφέρει ένα προηγμένο τεχνολογικό πακέτο ηλεκτροκίνησης σε ανταγωνιστική τιμή; Ο υπεύθυνος εξέλιξης της CMF-BEV, Vincent Theuillon, μας εξηγεί: «Η νέα πλατφόρμα δανείζεται περίπου το 70% των εξαρτημάτων της από την υπάρχουσα CMF-B των συμβατικών μοντέλων όπως τα Clio και Captur. Αυτό μας επιτρέπει να έχουμε σημαντική εξοικονόμηση πόρων μειώνοντας έτσι το κόστος παραγωγής, το οποίο είναι περίπου 30% χαμηλότερο από αυτό της πλατφόρμας του Zoe. Στόχος μας είναι το νέο R5 να προσφέρει την καλύτερη αναλογία κόστους/απόδοσης».

Υψηλές προσδοκίες; Σίγουρα. Όμως μην ξεχνάτε πως η Renault -περισσότερο και από την VW- είναι μια εταιρεία που ιστορικά έχει βασιστεί στα μικρά αυτοκίνητα, οπότε έχει την εμπειρία και όλες τις προϋποθέσεις για να πετύχει αυτό τον σκοπό.

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΩΝ

ΔΙΑΙΤΑ: Και οι δύο νέες πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί για να είναι ελαφρύτερες και φθηνότερες από αυτές που διαδέχονται. Η Renault ισχυρίζεται πως έχει πετύχει 30% μείωση του κόστους σε σχέση με το Zoe.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ EV: Οι νέες πλατφόρμες των VW και Renault έχουν σχεδιαστεί για την υποστήριξη αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων σε αντίθεση με την e-CMP της Stellantis που ουσιαστικά είναι παραλλαγή αυτής που χρησιμοποιούν τα θερμικά μοντέλα του ομίλου.

ΑΠΟΔΟΣΗ: Η Renault είναι συντηρητική στις προβλέψεις της κάνοντας εκτίμηση για αυτονομία της τάξης των 400 km με μία φόρτιση, αφήνοντας ανοιχτές τις υποθέσεις σχετικά με την απόδοση, η οποία θα εξαρτηθεί άμεσα από το μέγεθος των μπαταριών που τελικά θα υιοθετηθούν. Η VW από τη μεριά της για το ID.2 μιλά για αυτονομία που θα φτάνει τα 450 km, αλλά και αρκετά πικάντικες επιδόσεις, όπως 0-100 km/h σε 7’’.

ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ: Πιθανότατα τα R5 και ID.2 θα είναι τα πρώτα που θα δούμε και θα βασίζονται στις νέες πλατφόρμες των Renault και VW. Ωστόσο, πολύ κοντά χρονικά αναμένεται και η πρεμιέρα συγγενικών μοντέλων όπως το νέο Nissan Micra (CMF-BEV) αλλά και το CUPRA UrbanRebel (MEB Entry).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα είναι τα νέα ταμπλό των μοντέλων της DS
To Toyota Prius Plug-in στην Ελλάδα (+τιμές)
Στην Ελλάδα η X-Electrical Vehicle