Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Άμστερνταμ: «Μπλόκο» σε ότι κινείται με βενζίνη και diesel έως το 2030!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Η πρωτεύουσα της Ολλανδίας θα απαγορεύσει στην επόμενη 10ετία την κυκλοφορία αυτοκινήτων, φορτηγών, δικύκλων και σκαφών που κινούνται με θερμικούς κινητήρες.

Τέλος στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και δικύκλων που κινούνται με βενζίνη ή diesel θα επιδιώξει να απαγορεύσει το Άμστερνταμ μέχρι το 2030.

Το δημοτικό συμβούλιο της πόλης σχεδιάζει να λάβει την σχετική απόφαση στα τέλη Μαΐου καθώς σύμφωνα με τις Αρχές η ρύπανση έχει μειώσει το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων της πόλης κατά ένα έτος!

«Η ρύπανση είναι συχνά ένας σιωπηλός δολοφόνος και είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία στο Άμστερνταμ» δήλωσε η υπεύθυνη για την κυκλοφορία της πόλης, Σάρον Ντάικσμα, ανακοινώνοντας την απόφαση του δήμου.

Ηδη από το 2020, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ηλικίας 15 ετών και άνω θα απαγορεύονται να κινούνται εντός της περιφερειακής οδού Α10 γύρω από την ολλανδική πρωτεύουσα.

Τα δημόσια λεωφορεία και πούλμαν που εκπέμπουν καυσαέρια δεν θα εισέρχονται πλέον στο κέντρο της πόλης από το 2022 ενώ μέχρι το 2025 η απαγόρευση θα επεκταθεί και στα σκάφη αναψυχής στο νερό και στα μοτοποδήλατα.

Όλη η κυκλοφορία εντός της κατοικημένης περιοχής πρέπει να είναι απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων έως το 2030 στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Καθαρός αέρας».

Η πόλη σχεδιάζει να ενθαρρύνει τους κατοίκους της να κάνουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα υδρογόνου, προσφέροντας σταθμούς φόρτισης σε κάθε αγοραστή.

Υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί να υπάρχουν 16.000 έως 23.000 σταθμοί φόρτισης μέχρι το 2025 για να καταστεί το έργο βιώσιμο – από τους 3.000 διαθέσιμους σταθμούς που υπάρχουν σήμερα στην πόλη.

Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τα σωματεία εργαζομένων χαρακτήρισαν το σχέδιο της πόλης ως παράξενο και επαναστατικό ενώ εκτιμούν πως η πλήρης απαγόρευση των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες θα μετατρέψει το Άμστερνταμ σε μια πόλη πλουσίων καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ ακριβά με αποτέλεσμα να μείνουν πολλοί άνθρωποι χωρίς αυτοκίνητο.

Πέραν του Άμστερνταμ πέρυσι η Μαδρίτη άρχισε να περιορίζει την πρόσβαση σε βενζινοκίνητα οχήματα που κατασκευάστηκαν πριν από το 2000 και οχήματα ντίζελ που κατασκευάστηκαν πριν από το 2006.

Η Ρώμη δεσμεύθηκε να απαγορεύσει τα οχήματα ντίζελ από το κέντρο της πόλης μέχρι το 2024.

Η κυβέρνηση της Δανίας δήλωσε ότι θέλει να απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το 2030 και υβριδικών οχήματων από το 2035…

Σχέδια απαγόρευσης της κίνησης των παλαιών οχημάτων με πετρέλαιο έχει ανακοινώσει και το Λονδίνο.

Δημοφιλή στο Protothema.gr