Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Ampera: Ο σημαιοφόρος της Opel στην ηλεκτροκίνηση έγινε 10 ετών

  • newsautoteam

Το Opel Ampera κυκλοφόρησε το 2011 και γρήγορα ξεχώρισε για το καινοτόμο – για την εποχή – κινητήριο σύνολο που ενσωμάτωνε, όπως και για τη σχεδίασή του.

Με γοργούς ρυθμούς «αγκαλιάζει» η Opel την ηλεκτροκίνηση όπως μαρτυρά το γεγονός πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει στην γκάμα της 9 μοντέλα σχετικής τεχνολογίας. Το έναυσμα για την ηλεκτρική… επέλαση της Opel δόθηκε το 2011, με το λανσάρισμα του Ampera.

Πριν καλά-καλά διατεθεί στην αγορά, οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την απόκτησή του ξεπέρασαν τις 5.000, ενώ σύντομα απέσπασε τον τίτλο του “2012 European Car of The Year”, και απέδειξε (με πιστοποίηση από την ADAC) πως έχει την αντοχή να διανύσει πάνω από 200.000 χλμ. εντός 8 χρόνων.

Κερδίζει στο Monte Carlo – καταγράψει εντυπωσιακή εμπορική πορεία

Το 2012, το ηλεκτρικό όχημα εκτεταμένης αυτονομίας της Opel (EREV) κέρδισε στο 13ο Διεθνές Ράλλυ Monte Carlo για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Στο τιμόνι του Ampera ήταν ο Γάλλος θρύλος των αγώνων ράλλυ, Bernard Darniche με συνοδηγό τον Joseph Lambert, ενώ τρία ακόμα Ampera τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα.

Το ίδιο έτος, αναδείχθηκε στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη (6.631 μονάδες και περίπου 21,0% μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων).

Σύστημα ηλεκτροκίνησης Voltec με επέκταση της αυτονομίας (range extender)

Μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί με ενέργεια μία ηλεκτρική μονάδα κίνησης 150 ps για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία μεταξύ 40 και 80 km. Σύμφωνα με τα πρότυπα μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών COεκείνης της εποχής, το Ampera κατανάλωνε 1,2 l/100 km, με εκπομπές CO2 27 g/km στο μικτό κύκλο NEDC. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε περίπου 9 sec και τελική ταχύτητα 161 km/h.

Το Ampera προσέφερε επίσης συνολική αυτονομία πάνω από 500 km χάρη στο βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτρων (range-extender), που ενεργοποιείτο αυτόματα για την τροφοδοσία της μπαταρίας με ενέργεια όταν αυτή έχει φτάσει σε κατάσταση ελάχιστης φόρτισης.

Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης, που βρίσκεται κάτω από το καπό δίπλα στο βενζινοκινητήρα, αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, μια ηλεκτρική γεννήτρια/μοτέρ και ένα πλανητικό σύστημα γραναζιών που βελτιώνει την αποδοτικότητα, μειώνοντας τη συνδυασμένη ταχύτητα περιστροφής των ηλεκτρικών μοτέρ. Σε αντίθεση με τις συμβατικές μονάδες κίνησης, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης.

Το μοντέλο ενσωμάτωνε δύο βασικά προγράμματα οδήγησης,  τα Normal και Sport, ενώ υπήρχαν δύο επιπλέον προγράμματα που είναι κατάλληλα για ειδικές οδηγικές καταστάσεις: το πρόγραμμα ‘Mountain’ διασφαλίζει ότι μια επαρκής ενέργεια από την μπαταρία είναι διαθέσιμη για συνεχή οδήγηση σε ορεινές διαδρομές. Το πρόγραμμα ‘Hold-charge’ διατηρεί τα εναπομείναντα αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία ενεργοποιώντας τον βενζινοκινητήρα.

Το Ampera προσφέρονταν με ένα καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων, το οποίο αποθηκευόταν εύκολα στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας μια πρίζα 230V/6 ή 10A, οι ιδιοκτήτες μπορούσαν να επαναφορτίσουν πλήρως την μπαταρία σε περίπου εννέα ή πέντε ώρες αντίστοιχα και να προγραμματίσουν το χρόνο φόρτισης.

Εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός: Εξαιρετική εμφάνιση

Το κομψό και αεροδυναμικό αμάξωμα συνδυάζεται με μία καμπίνα που αντικαθιστά συμβατικά όργανα και ενδείξεις με έγχρωμες οθόνες αφής, υψηλής ευκρίνειας και λειτουργικότητας.

Η καμπίνα αντικατοπτρίζει την πρωτοποριακή φιλοσοφία του συστήματος πρόωσης του Ampera. Δύο διαδραστικές έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας υποδηλώνουν τον μοναδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό, αντικαθιστώνται με μία οθόνη γραφικών και αποτελούν το κέντρο πληροφοριών του οδηγού.

Καλό βαθμό έπαιρνε και σε επίπεδο χώρων, άνεσης και πρακτικότητας, μιας και μπορούσε να φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών είχε χωρητικότητα 310 λτ., η οποία αυξανόταν στα 1.005 με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Απολαυστικό στην οδήγηση πλαίσιο εξελιγμένο για τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson με κάτω βραχίονες από αλουμίνιο  και υδραυλικές βάσεις στήριξης. Η ημι-ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση διαθέτει έναν ημιάκαμπτο άξονα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του μεγέθους ενός συμβατικού άξονα με το χαμηλό βάρος και τον σταθερό έλεγχο της γωνίας κάμπερ του τροχού.

Το προηγμένο, ‘μικτό’ σύστημα πέδησης μεγιστοποιεί την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα. Το σύστημα επιτρέπει τη μέγιστη ανατροφοδότηση μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα, επαναφορτίζοντας την μπαταρία κατά το φρενάρισμα και ενεργοποιώντας απρόσκοπτα τα φρένα σε ένα πιο δυνατό πάτημα του πεντάλ για άμεση επιβράδυνση.

Διαβάστε επίσης:
Βραβεία για Ampera-e και Insignia Grand Sport
Opel Ampera-e: Με +500km αυτονομία και τιμή…
Ο Πάπας παρέλαβε το Opel Ampera-e

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto