Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ακουστική προσομοίωση από τη Yokohama

Ελλάδα 14:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ακουστική προσομοίωση από τη Yokohama

ΝΕΑ

Ακουστική προσομοίωση από τη Yokohama

ΝΕΑ

Σε συνεργασία με την ιαπωνική διαστημική υπηρεσία JAXA, η Yokohama πέτυχε την πρώτη, σε παγκόσμια κλίμα, ακουστική προσομοίωση ελαστικού σε κύλιση!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Το ερευνητικό τμήμα της εταιρείας ελαστικών από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, συνεργάστηκε, με μία ομάδα ερευνητών… άλλου είδους, με επικεφαλής τον καθηγητή Kozo Fujii του Ινστιτούτου Διαστημικής και Αστροναυτικής Επιστήμης (ISAS) που λειτουργεί υπό την ομπρέλα της Ιαπωνικής Διαστημικής Υπηρεσίας (JAXA).

Μαζί, κατάφεραν να πραγματοποιήσουν την πρώτη προσομοίωση στον κόσμο που πλησιάζει σε πραγματική κλίμακα τις  αναταράξεις ενός ελαστικού με κύλιση πάνω στην  επιφάνεια του οδοστρώματος, καθώς και τα ακουστικά κύματα (θόρυβος) που παράγονται από τη διαδικασία αυτή.

Advertisement
Advertisement

Η υλοποίηση ενός τέτοιου είδους προσομοίωσης, επιτρέπει την ακριβή μέτρηση των ακουστικών κυμάτων και διευρύνει τις δυνατότητες για νέες τεχνολογικές καινοτομίες, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μείωση του θορύβου κύλισης και τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης των ελαστικών.

Όπως τονίζει σχετική ανακοίνωση της Yokohama, οι συμβατικές υπολογιστικές μέθοδοι έχουν περιορισμένη ακρίβεια μέτρησης στην περιοχή του σημείου επαφής του ελαστικού με το οδόστρωμα.

Η παραπάνω κοινή ερευνητική ομάδα, κατάφερε να αυξήσει την ακρίβεια αυτών των υπολογισμών με τη χρήση ενός  υπέρ υπολογιστή, καθώς  και με μια υπολογιστική μέθοδο υψηλής ανάλυσης που αναπτύχθηκε από ερευνητές στο ISAS/JAXA, για χρήση σε ερευνητικά προγράμματα αεροδιαστημικής. Με την απευθείας προσομοίωση ενός συγκεκριμένου μοντέλου ελαστικού, η κοινή ερευνητική ομάδα ήταν σε θέση να υπολογίσει σε πραγματική κλίμακα, τόσο το πεδίο ροής του αέρα γύρω από ένα ελαστικό σε κύλιση, όσο  και το  ακουστικό του πεδίο.

Advertisement

Ως αποτέλεσμα, οι ερευνητές ήταν σε θέση να αποδείξουν για πρώτη φορά, ότι ο  θόρυβος από τα ελαστικά, δεν προκαλείται μόνο από τη δομή των αναταράξεων ενός ελαστικού σε κύλιση, αλλά επίσης και από τις συμπιεσμένες δομές της ροής στο εμπρόσθιο μέρος του, που προκαλούνται από την  κυκλοφορία του αέρα, γύρω από αυτόν.

Advertisement