Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει ο νέος Big Brother;

Ελλάδα 14:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει ο νέος Big Brother;

ΝΕΑ

Η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει ο νέος Big Brother;

ΝΕΑ

Το 2017 θα δούμε τα πρώτα αυτόνομα οχήματα να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους. Όχι βέβαια στην Ελλάδα, αλλά στις ΗΠΑ και ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Αρχικά ο αυτόματος πιλότος θα αναλαμβάνει δράση μόνο σε αυτοκινητόδρομους, όπου οι κίνδυνοι και τα απρόοπτα είναι σαφώς λιγότερα σε σχέση με αυτά στο αστικό περιβάλλον. Υπάρχουν όμως σημαντικά ερωτήματα στα οποία δεν έχουμε ακόμη ξεκάθαρη απάντηση, αν και απέχουμε λίγους μήνες από το λανσάρισμα της σχετικής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Ποιος θα ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοκινήτου στο οποίο δεν κρατούσε άνθρωπος το τιμόνι; Τα δεδομένα από το «μαύρο κουτί» του αυτοκινήτου θα είναι απόρρητα ή διαθέσιμα στις αρχές; Θα γνωρίζουν δηλαδή όλοι τη διαδρομή μας, πού κάναμε στάσεις και ποια ταχύτητα αναπτύξαμε; Και θα μπορούν εκ των υστέρων οι ασφαλιστικές εταιρείες να αυξάνουν τα ασφάλιστρα αν εμείς… πατήσαμε λίγο παραπάνω το γκάζι;

Ακόμη και τα υψηλόβαθμα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορούν να μας απαντήσουν με σιγουριά. Η λογική «λέει» ότι θα ανήκουν στον ιδιοκτήτη του ατυχήματος, όμως σε περίπτωση ατυχήματος ή εγκληματικής πράξης (π.χ. ληστεία) και μετά από διαταγή δικαστηρίου θα είναι διαθέσιμα στην αστυνομία ή τους πραγματογνώμονες των ασφαλιστικών εταιρειών. Κάτι ανάλογο δηλαδή με την περίπτωση της διαμάχης Apple – FBI, για το ξεκλείδωμα του iPhone του δράστη της επίθεσης στο Σαν Μπερναντίνο.

Advertisement
Advertisement

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η αυτόνομη οδήγηση είναι κάτι το περίπλοκο. Το τεχνολογικό κομμάτι περιλαμβάνει τη συγκέντρωση άπειρων δεδομένων από τις κάμερες και τους αισθητήρες: Κίνηση άλλων οχημάτων-ποδηλάτων-πεζών, έργα στο δρόμο, μειωμένη ορατότητα λόγω καιρικών συνθηκών κλπ. Στη συνέχεια ο υπολογιστής θα πρέπει να επεξεργάζεται τα πιθανά σενάρια σε σχεδόν μηδενικό χρόνο και να καθορίζει τη «συμπεριφορά» του αυτόνομου οχήματος.