Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Αυτό είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τις Μεταφορές

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής αποκάλυψε τις προτεραιότητες του στον τομέα των Μεταφορών.

Διπλώματα, καινούρια λεωφορεία, Αττικής Οδός και πολλά άλλα θέματα περιελάμβανε η ομιλία του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή στην Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των Προγραμματικών Δηλώσεων της Κυβέρνησης.

Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι καλούνται να συνδυάσουν το άμεσο με το μακροπρόθεσμο, την καθημερινότητα με την ανάπτυξη ενώ ο ο τελικός σχεδιασμός περιλαμβάνει πως θέλουμε να είναι η χώρα μας σε βάθος χρόνου.

Ειδικά για το θέμα της Αττικής Οδού ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι μετά από διαπραγματεύσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες κατέρρευσαν η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση των διοδίων.

«Είχε συμβατικό δικαίωμα να το κάνει; Ναι. Είχε δίκιο; Όχι.

Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι οι χρήστες του δρόμου.

Εμείς, βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα.

Ένα είναι σίγουρο:

Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης.» ανέφερε ο Υπουργός.

Σχετικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως πρέπει να εστιάσουμε στον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

«Σε ορίζοντα τετραετίας- όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός χθες- στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός Στρατηγικού Σχεδίου Ηλεκτρικής Κινητικότητας στις μεγάλες πόλεις αλλά και στα μικρά νησιά, πρώτος στόχος μας είναι η ανανέωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία. Αλλά με διαφάνεια. Και αποφεύγοντας προβληματικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Με σεβασμό στο δημόσιο χρήμα.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ άφησε, δυστυχώς, έντονη σφραγίδα.

Και μόνο θετική δεν ήταν.

Εδώ όμως μιλάμε για την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, κατά κανόνα μη προνομιούχων και οι πολίτες από εμάς αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Πάντα.

Στην Αθήνα έχουμε δραματική μείωση του στόλου των λεωφορείων και των δρομολογίων, υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Στη Θεσσαλονίκη, η εικόνα είναι πολύ χειρότερη. Σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 240-260 Λεωφορεία στη συμπρωτεύουσα. Είναι δραματική.

Μείωση του στόλου, εικονικά δρομολόγια, κατάρρευση της τηλεματικής, δραματική πτώση των εσόδων. Έχουμε ένα κρατικοποιημένο οργανισμό ο οποίος λαμβάνει 200% επιδότηση ενώ η ευρωπαϊκή νόρμα είναι 40-60%!

Εδώ που έχουμε φτάσει, λοιπόν, προχωράμε άμεσα στην εκπόνηση ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσης ώστε να αποφύγουμε κατάρρευση του ΟΑΣΘ.

Ούτε θαύματα μπορούν να γίνουν, ούτε να επιστρέψουμε στο παρελθόν.

Δυστυχώς, η ζημιά έχει ήδη γίνει.

Και για το ζήτημα αυτό φέρει ευθύνη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί ενέκρινε τη μία και μοναδική πανευρωπαϊκά κρατικοποίηση.

Τι χρειάζεται τώρα;

Πρώτον να αξιοποιήσουμε όλα τα ικανά στελέχη του ΟΑΣΘ. Χωρίς κομματικές παρωπίδες, όπως συνέβη επί ΣΥΡΙΖΑ αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια.

Δεύτερον: αλλαγή της διοίκησης.

Και κάτι ακόμα.

Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση σήμερα στο Μετρό της Αθήνας αλλά και στους σιδηροδρόμους μας είναι δύσκολη και προβληματική.

Και αυτό το αντιλαμβάνονται οι πολίτες που χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα και συχνά αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις κι άλλα προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Πριν κλείσω, θέλω να πω ότι για την εξοικονόμηση πόρων, και με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο τυχόν συγχώνευσης αυτών με παρόμοιο αντικείμενο.»

Τέλος ο κ. Καραμανλής δεν ξέχασε να αναφερθεί και στο μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί στα διπλώματα οδήγησης όπου αυτή την στιγμή κρατιούνται «όμηροι» 100.000 περίπου πολίτες. Εκπαιδευτές, υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί άνω των 74 ετών. Ο απόλυτος παραλογισμός ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών.

«Ο νόμος 4427 σχεδιάστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ με τρόπο ανεφάρμοστο, με πολλά νομικά κενά και οι ίδιοι αναγκάστηκαν να τον «παγώσουν» επί 2,5 χρόνια. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Πρέπει άμεσα να επανεξεταστούν και να διορθωθούν!» ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Επίσης ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο νέος Υπουργός για τα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές.

«Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά,σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Και η ενίσχυση των λιμένων του Βορρά, θα αναβαθμίσει τη Βόρεια Ελλάδα στο χώρο των logistics.

Το 2008 η τότε στρατηγική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την Cosco ελάχιστα αξιοποιήθηκε. Δεν θα χαθεί άλλος χρόνος» ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής.

Δημοφιλή στο Protothema.gr