Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΝΕΑ

Ένα σπορ αυτοκίνητο 110 ετών στο μουσείο της Skoda

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Το μοναδικό επιβατικό σπορ αυτοκίνητο Laurin & Klement BSC του 1908 εκτίθεται στο μουσείο της Skoda. Το ένα από τα δώδεκα αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν, έχει αναπαλαιωθεί στην αρχική του κατάσταση.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gskevo@gmail.com)

Το σπορ αυτοκίνητο τύπου BSC (compact διαστάσεων διθέσιο αυτοκίνητο) της Laurin & Klement γιορτάζει τα 110α γενέθλιά του φέτος και θα είναι ξεχωριστό έκθεμα στο μουσείο Skoda στην Mlada Boleslav.

Οι διαδικασία αποκατάστασής του διήρκεσε δύο χρόνια. Μια ομάδα ειδικευμένων μηχανικών ανακατασκεύασε το μοντέλο με βάση την αρχική του σχεδίαση και άλλες ιστορικές πηγές και πληροφορίες από το αρχείο της εταιρίας.

Όλα τα μηχανικά μέρη στο μοναδικό αυτό όχημα είναι τα πρωτότυπα, συντηρημένα ή ανακατασκευασμένα. Ο κινητήρας έχει τον αυθεντικό αύξοντα αριθμό, με τον οποίο το σπορ αυτοκίνητο έφυγε από το εργοστάσιο του Mlada Boleslav το 1908.

LaurinKlement1

Η Andrea Frydlova, Επικεφαλής του Μουσείου Skoda, λέει: «Το σπορ Laurin & Klement BSC του 1908 είναι το μοναδικό από τα δώδεκα οχήματα, που βγήκαν από το εργοστάσιο. Στο αυτοκίνητο αλλάχτηκε το πλαίσιο, ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το ηλεκτρικό σύστημα. Επιπλέον πολλές αλλαγές έγιναν και στο αμάξωμα. Η κατάστασή του είναι τόσο καλή που ο δικύλινδρος κινητήρας των 1.399 κ.εκ. ξεκινά μετά από λίγες στροφές της μανιβέλας».

Το Laurin & Klement BSC, το οποίο μπορεί να δείτε αν βρεθείτε στο μουσείο της Skoda, βγήκε από το εργοστάσιο στις 12 Ιουλίου του 1908. Ο αριθμός κινητήρα 5635, επιβεβαιώνει την αυθεντικότητα του οχήματος, το οποίο άλλαξε πολλούς ιδιοκτήτες και υπέστη πολλές τροποποιήσεις.

LaurinKlement4

Για παράδειγμα, μετατράπηκε σε αγωνιστικό αυτοκίνητο για την ταινία «Grandpa Car» του Alfred Radok, η οποία κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες της τότε Τσεχοσλοβακίας στις 27 Μαρτίου 1957.

Το 2016, το μοναδικό Laurin & Klement BSC πέρασε στην ιδιοκτησία του μουσείου Mlada Boleslav, όπου οι εμπειρογνώμονες ανάλυσαν την κατάσταση του οχήματος και στη συνέχεια διερεύνησαν την ιστορία του στα αρχεία. Αργότερα ξεκίνησε η σύνθετη διαδικασία αποκατάστασης του BSC όσο το δυνατόν πιο κοντά στις προδιαγραφές του 1908.

Μετά την έναρξη της παραγωγής ποδηλάτων στα τέλη του 1895, η εταιρεία Vaclav Laurin και η εταιρεία Vaclav Klement ένωσαν τις δυνάμεις τους για να παράγουν μοτοσυκλέτες. Λίγα χρόνια αργότερα, ξεκινώντας από τα τέλη του 1905, οι επιχειρηματίες παρουσίασαν το πρώτο αυτοκινήτου τους – το Laurin & Klement Voiturette Α.

LaurinKlement6

Τα επόμενα δύο χρόνια, συνέχισαν να αναπτύσσουν το φάσμα των μοντέλων τους. Η ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για τα σύγχρονα οχήματα από το Mlada Boleslav με τον ευνοϊκό λόγο τιμής / απόδοσης οδήγησε σε ταχεία αύξηση των στοιχείων παραγωγής – από λίγες δεκάδες αυτοκίνητα το 1906 έως σχεδόν 500 το 1908.

Η σειρά μοντέλων BS καθιέρωσε την εταιρία σε σημαντική θέση. Η γκάμα περιελάμβανε τουλάχιστον έξι διαφορετικά μεταξόνια από 1.905 έως 2.380 χιλιοστά. Ο κατασκευαστής προσέφερε πολυάριθμες μορφές αμαξώματος σε αυτές τις βάσεις, ξεκινώντας από το ‘Personen-Voiturettes’ – τον γαλλικό όρο για τα μικρά αυτοκίνητα – στα ταξί και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Μεταξύ 1908 και 1909, κατασκευάστηκαν 66 οχήματα L & K της σειράς BS.Οι πιο ειδικές εκδόσεις περιλαμβάνουν δώδεκα οχήματα στην σπορ έκδοση BSC. Η ισχύς του κινητήρα αυξήθηκε από τα πρότυπα των 10 ίππων σε 12.

Το πρώτο μοντέλο BSC βγήκε από το εργοστάσιο της Laurin & Klement στις 10 Ιουνίου 1908 και το τελευταίο στις 20 Οκτωβρίου του ίδιο χρόνου. Ο σπορ τύπος BSC ήταν διαθέσιμος τόσο ως σασί και ως πλήρες όχημα με σώμα.

LaurinKlement2

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto