Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

HONDA 2021-1

Honda Jazz e:ΗEV: Πλούσιο σε συστήματα διασύνδεσης και υποβοήθησης

  • newsautoteam

Το νέο Honda Jazz e:HEV δεν είναι απλά το πιο ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του, αλλά διαθέτει και ένα πλούσιο πακέτο παρεχόμενων τεχνολογιών για την ψηφιακή διασύνδεση και την υποβοήθηση του οδηγού.

Με το νέο Jazz η Honda βελτιώνει ακόμα περισσότερο μία μοναδική στην κατηγορία του πρόταση, εξελίσσοντας στον μέγιστο βαθμό μία πρωτοποριακή φιλοσοφία σχεδίασης και γενικότερης προσέγγισης στην έννοια του μικρού αυτοκινήτου. Η χαρισματική σχεδίαση του αμαξώματος, πέρα από την αισθητική του ολοκλήρωση, προσφέρει και μοναδικά χαρακτηριστικά ευρυχωρίας και άνεσης που όμοιά τους θα πρέπει να αναζητήσει κανείς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Παράλληλα οι πρακτικές λύσεις, όπως τα έξυπνα πίσω καθίσματα Magic Seats αυξάνουν ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας του, παραμένοντας την ίδια στιγμή καινοτόμο αλλά και απόλυτα φιλ Jazz  ικό προς τον χρήστη.

Πέρα από την σχεδίαση και την κορυφαία χωροταξική μελέτη, το νέο Jazz χαρακτηρίζεται και από τα κορυφαία επίπεδα τεχνολογίας που διαθέτει. Με πρωταγωνιστή βέβαια το σύγχρονο υβριδικό σύστημα, το οποίο είναι μοναδικό σε χαρακτηριστικά απόδοσης, ιδιαίτερα πολιτισμένο στην λειτουργία του, χωρίς την ανάγκη φόρτισης και με εξαιρετικές επιδόσεις σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Όμως η Honda φρόντισε να εφοδιάσει το “μικρό” της με “μεγάλες” τεχνολογίες, φερμένες από πιο ακριβές κατηγορίες, έτσι ώστε να δημιουργήσει το απόλυτο αυτοκίνητο του B-Segment για όλη την αγορά της Ευρώπης.

Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες διασύνδεσης το νέο Honda Jazz e:ΗEV έχει κορυφαία χαρακτηριστικά, διατηρώντας διαρκή και απρόσκοπτη την επικοινωνία των επιβατών με τον έξω κόσμο. Η κεντρική οθόνη αφής είναι σχεδιασμένη και τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλεί την ελάχιστη διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Μάλιστα ο χρόνος απόκρισης των πιο συνηθισμένων λειτουργιών έχει μειωθεί κατά 58% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την διάρκεια των μετακινήσεων.

Η διεπαφή λειτουργεί παρόμοια με ένα smartphone, με έλεγχο ‘swipe’ για περιήγηση σε σελίδες και λίστες. Η οθόνη μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης, ενσωματώνοντας προσαρμοζόμενα shortcuts για συχνές λειτουργίες και πηγές ήχου.

Η πρόσβαση σε υπηρεσίες Connected infotainment γίνεται μέσω της οθόνης αφής ή φωνητικού ελέγχου. Στο πακέτο περιλαμβάνονται δελτία καιρού, αναζήτηση θέσεων στάθμευσης, μουσική, πλοήγησης, εντοπισμός και τηλεφωνικές υπηρεσίες. Η ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών συμπληρώνεται από ‘smartphone mirroring’, μέσω των ενσωματωμένων Android Auto και Apple CarPlay, διαθέσιμα μέσω ασύρματης σύνδεσης είτε χρησιμοποιώντας ένα καλώδιο USB. WiFi Hotspot διατίθεται επίσης για το νέο Jazz για πρώτη φορά.

Παρά το έντονο ψηφιακό στοιχείο που επικρατεί στο σαλόνι του νέου Honda Jazz e:ΗEV, οι σχεδιαστές πρόσεξαν και την παραμικρή λεπτομέρεια έτσι ώστε να κάνουν το μινιμαλιστικό ταμπλό όσο πιο λειτουργικό γίνεται. Έτσι η Honda, ακούγοντας και τις ανάγκες των καταναλωτών, εγκατέστησε και πάλι φυσικούς διακόπτες για μία σειρά συχνών λειτουργιών, έτσι ώστε να γίνονται πιο εύκολα και να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού μέσα από την αναζήτηση σε διάφορα μενού της κεντρικής οθόνης.

Η πρόσβαση στις υπηρεσίες που διατίθενται στο νέο Honda Jazz e:ΗEV μπορεί να γίνει όχι μόνο μέσω της οθόνης αλλά και δια των φωνητικών εντολών με το Honda Personal Assistant. Ο ψηφιακός βοηθός Honda Personal Assistant, που τον είδαμε για πρώτη φορά στο Honda e, είναι ένα έξυπνο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί φυσικές συνομιλίες βασισμένες σε έξυπνες εντολές και κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για πρόσβαση σε μία γκάμα online υπηρεσιών.

Αυτός ο μοναδικός ψηφιακός βοηθός ενεργοποιείται εύκολα λέγοντας: “OK Honda”, και στη συνέχεια, ακολουθεί ερώτηση ή εντολή. Ένα animation με αφηρημένο πρόσωπο συνοδεύει την απόκριση και αναγνωρίζει οπτικά την όλη επικοινωνία. Χάρη στην αναγνώριση περιεχομένου (context recognition) οι χρήστες μπορούν να συνομιλούν φυσικά, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη να αντιλαμβάνεται καλύτερα το περιεχόμενο των επόμενων ερωτήσεων και απαντήσεων. Επίσης παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο, για εντοπισμό υπηρεσιών που διατίθενται σε συγκεκριμένες ώρες.

Εκτός από τις τεχνολογίες ψηφιακής διασύνδεσης το νέο Honda Jazz e:ΗEV διαθέτει και μία μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας για τον οδηγό και τους επιβάτες. Και τα περισσότερα από αυτά, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, είναι στάνταρ από την βασική κιόλας έκδοση. Τα συστήματα αυτά βρίσκονται κάτω από μία ενιαία “ομπρέλα” ελέγχου η οποία ονομάζεται Honda Sensing και έχει ως στόχο την διαρκή παρακολούθηση των δεδομένων του δρόμου και των αντιδράσεων του οδηγού, έτσι ώστε στην κρίσιμη στιγμή να αναλαμβάνει να τον προειδοποιεί ή ακόμα και να παίρνει πρωτοβουλίες ώστε να αποφευχθεί το ατύχημα.

Χάρη σε μία νέα εμπρός ευρυγώνια κάμερα που αυξάνει το πεδίο ορατότητας, τα συστήματα του νέου Honda Jazz e:ΗEV έχουν αποκτήσει ένα σημαντικά μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας και αποτελεσματικότητας.. Το Collision Mitigation Braking System της Honda έχει αναβαθμιστεί με νυχτερινή λειτουργία για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών στο σκοτάδι και τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα ερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου.

Για πρώτη φορά σε Jazz, τα Adaptive Cruise Control και Lane Keep Assist System διατίθενται στάνταρ. Το ίδιο ισχύει και για το Road Departure Mitigation System, που εμποδίζει τον οδηγό να απομακρυνθεί από τη λωρίδα του, όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το όχημα περνά από μία ανιχνευμένη διαγράμμιση ή πλησιάζει το εξωτερικό άκρο ενός πεζοδρομίου ή άλλα οχήματα. Το Blind Spot Information, σε συνδυασμό με Cross Traffic Monitor παραμένει στάνταρ στις executive εκδόσεις.

Το σύστημα Intelligent Speed Limiter αναγνωρίζει πινακίδες με όρια ταχύτητας και ορίζει το όριο ταχύτητας. Εάν στην πινακίδα εμφανίζεται όριο ταχύτητας χαμηλότερο από την πραγματική ταχύτητα του αυτοκινήτου, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει συνοδεία ενός προειδοποιητικού σήματος και το σύστημα σταδιακά μειώνει την ταχύτητα του οχήματος. Οι λειτουργίες Auto High-Beam Headlights και Traffic Sign Recognition παραμένουν στο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING που προορίζονται για το νέο Jazz.

Πέρα όμως από τα συστήματα υποβοήθησης, η παθητική ασφάλεια ήταν και παραμένει η πρώτη προτεραιότητα για κάθε αυτοκίνητο της Honda, όπως και στο νέο Honda Jazz e:ΗEV. Η δομή του πλαισίου έχει δεχθεί ενισχύσεις και νέες ζώνες παραμόρφωσης με αποτέλεσμα το νέο Honda Jazz e:ΗEV να έχει πάρει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων στα νέα και πιο αυστηρά crash tests του οργανισμού ΕuroNCAP, με εξαιρετικές επιδόσεις και στις επιμέρους βαθμολογίες για την προστασία των επιβατών, των παιδιών και των πεζών.

Παράλληλα το νέο Honda Jazz e:ΗEV διαθέτει τώρα δέκα αερόσακους, μεταξύ των οποίων ένας νέος εμπρός κεντρικός αερόσακος. Αυτός ο πρωτοποριακός κεντρικός αερόσακος είναι ενσωματωμένος στο κέντρο της πλάτης του καθίσματος του οδηγού και εκτείνεται από την πλευρά του ατυχήματος, προστατεύοντας τα κεφάλια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Ιδιαίτερα εξελιγμένοι και προσαρμοσμένοι στην λειτουργία των Magic Seats είναι και οι πίσω αερόσακοι, με νέους μηχανισμούς και πιο μεγάλο εύρος λειτουργίας έτσι ώστε να προστατεύονται καλύτερα και οι πίσω επιβάτες σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Νέο Honda Jazz e:HEV
Το Honda Jazz γίνεται Off-Roader (+video)
Δοκιμή: Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto