Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

HONDA 2021-1

Honda Jazz e:HEV: Η τεχνολογική υπεροχή του υβριδικού συστήματος

  • newsautoteam

Με το νέο Jazz e:HEV η Honda κάνει μία επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής παρουσιάζοντας ένα υβριδικό σύστημα πολύ πιο εξελιγμένο και ξεκάθαρα πιο αποδοτικό από όλες τις αντίστοιχες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού.

Έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας, με το Insight να δίνει τα πρώτα δείγματα γραφής δύο και πλέον δεκαετίες πριν, η Honda συνεχίζει την εξέλιξη αυτών των συστημάτων, έχοντας φθάσει πλέον σε ένα κορυφαίο επίπεδο απόδοσης. Άλλωστε τα υβριδικά συστήματα θα εξακολουθήσουν να αποτελούν το βασικό πεδίο δράσης της εταιρίας για τα αμέσως επόμενα χρόνια, καθώς μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς, παράλληλα με τα ηλεκτρικά της μοντέλα, όλα η γκάμα της στην Ευρώπη θα έχει αποκλειστικά υβριδικά μοντέλα.

Με το Honda Jazz e:HEV η ιαπωνική εταιρία αναδεικνύει στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες ενός υβριδικού συστήματος στην δημιουργία ενός αυτοκινήτου που προσφέρει όχι μόνο επαυξημένα οικολογικά χαρακτηριστικά λόγω των μειωμένων ρύπων και της χαμηλής κατανάλωσης. Αλλά παράλληλα αποκτά και μερικά εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά, όπως η πιο αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία του συστήματος κίνησης αλλά και η πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, προσφέροντας έτσι μία νέα και πιο ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης.

Για πρώτη φορά, το Jazz θα πωλείται αποκλειστικά στην Ευρώπη με ένα προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης. Φέροντας το νέο λογότυπο e:HEV της Honda, το νέο Jazz σχεδιάστηκε για να προσφέρει ένα εξαιρετικό μείγμα ισχυρών επιδόσεων και εντυπωσιακής απόδοσης, σε συνδυασμό με κορυφαία επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας.

Το σύστημα e:HEV έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Jazz ώστε να προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία. Αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους σε ένα βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης μέσω ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος. Όλα αυτά συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να πετυχαίνουν μία ομαλή, άμεση απόκριση. Στη νέα γενιά του υβριδικού συστήματος της Honda, έχει αυξηθεί έως και στο 80% της κάθε διαδρομής η λειτουργία αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, κάτι που έχει μειώσει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση και έχει βελτιώσει σημαντικά την οδηγική αίσθηση.

Η συνολική ισχύς 109 PS / 80kW επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100km/h σε 9,4 δεύτερα και μέχρι την τελική ταχύτητα των 175 km/h. Οδηγός και επιβάτες βιώνουν μία αβίαστη και άνετη εμπειρία, είτε κινούνται στους δρόμους της πόλης, είτε ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες στο αυτοκινητόδρομο. Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα παράγει εκπομπές CO2 από 102 g/km (WLTP) με κατανάλωση καυσίμου 4,5l/100km (WLTP) στο στάνταρ μοντέλο και 110 g/km (WLTP) και 4.8l/100km (WLTP) αντίστοιχα στο Crosstar.

Το ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης:

  • EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
  • Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
  • Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη

Οι αλλαγές μεταξύ των drive modes δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες. Οι μηχανικοί του Jazz ασχολήθηκαν διεξοδικά προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν την υστέρηση στις αλλαγές. Οι υψηλόστροφοι ηλεκτροκινητήρας εξελίχθηκαν εσωτερικά από τη Honda. Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν το χαμηλό βάρος, οι συμπαγείς διαστάσεις, η αποδοτική λειτουργία και η μέγιστη δυνατή ενεργειακή πυκνότητα (ειδική ισχύς). Στις 13.300 σαλ., ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ροπή έως 253 Nm προς όφελος της επιτάχυνσης στις χαμηλές ταχύτητες.

Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με τη χρήση των EV Drive και Hybrid Drive. Στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιείται το Engine Drive, με μία on-demand υποστήριξη ελκτικής ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα για γρήγορη επιτάχυνση. Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από το βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφέρεται για επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ γεννήτριας. Το EV Drive ενεργοποιείται επίσης κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια μέσω της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η όπισθεν δεν έχει μηχανισμό με γρανάζια αλλά γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση και με πλήρη απουσία θορύβων.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε την πολύ πρωτοποριακή χωροταξική διάταξη των μερών του υβριδικού συστήματος, καθώς όλα έχουν τοποθετηθεί στον χώρο του κινητήρα, ενώ και το ρεζερβουάρ έχει μετατοπιστεί κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

Οι έξυπνες και καινοτόμες αυτές επιλογές των μηχανικών της Honda έχουν καταφέρει να διατηρήσουν τους κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές που όπως πάντα δίνουν την πρωτιά σε αυτόν τον τομέα στο Honda Jazz ανάμεσα σε όλα τα μικρά αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
newsautoEXECUTIVE: Νέο Honda Jazz
Οδηγούμε το νέο Honda Jazz e:HEV
Δοκιμή: Νέο Honda Jazz e:HEV

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto