Live Κίνηση
Περισσότερα
HONDA 2021-1

Honda CR-V e:HEV: Το κορυφαίο υβριδικό σύστημα που αλλάζει τα δεδομένα

Ελλάδα 16:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda CR-V e:HEV: Το κορυφαίο υβριδικό σύστημα που αλλάζει τα δεδομένα

HONDA 2021-1

Honda CR-V e:HEV: Το κορυφαίο υβριδικό σύστημα που αλλάζει τα δεδομένα

HONDA 2021-1

Πιστή στο πρωτοπόρο πνεύμα του ιδρυτή της η Honda παρουσιάζει στο νέο CR-V e:HEV το πιο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της αγοράς με σημαντικά πλεονεκτήματα όχι μόνο στην κατανάλωση καυσίμου και τους μειωμένους ρύπους αλλά και στην premium εμπειρία οδήγησης.

Advertisement
Advertisement

Από το CR-V πρώτης γενιάς της δεκαετίας του 90, η Honda υπήρξε πρωτοπόρος στην υλοποίηση και στην καθιέρωση των SUV, έχοντας από νωρίς πιάσει τα μηνύματα των καιρών και τις αλλαγές που έρχονταν. Στα χρόνια που πέρασαν ως τις μέρες μας, η Honda δεν έπαψε να εξελίσσει διαρκώς το εξαιρετικό SUV της, φέρνοντάς το σε πρωταγωνιστική θέση σε πολλές και σημαντικές αγορές και με εκατομμύρια πωλήσεων παγκοσμίως. Το ίδιο κάνει και τώρα με την υβριδική του εκδοχή, η οποία είναι μέλος της οικογένειας μοντέλων e:Technology και αποτελεί ένα ακόμα βήμα της δέσμευσης της Honda για εξηλεκτρισμό όλων των ευρωπαϊκών της μοντέλων μέχρι το τέλος του 2022.

Το νέο Honda CR-V e:HEV διατηρεί την κλασική σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας, μέσα από την οποία τονίζονται κάποια βασικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της όπως η κορυφαία ποιότητα, η μοναδική πρακτικότητα και η απόλυτη ευρυχωρία για την κατηγορία τους, σε συνδυασμό με μία επιβλητική όσο και μοντέρνα εμφάνιση που δίνει άμεσα το στίγμα ενός προϊόντος premium κατηγορίας. Η συγκεκριμένη έκδοση, του Honda CR-V e:HEV έχει κάποια ιδιαίτερα αναγνωριστικά χαρακτηριστικά καθώς εκτός από την προσθήκη του διακριτικού e:HEV στην ονομασία τους, τα CR-V έχει επίσης και το νέο λογότυπο Honda με μπλε περίγραμμα, ως ένδειξη των μοντέλων χαμηλών ρύπων.

Advertisement
Advertisement

Εδώ και ένα χρόνο το Honda CR-V e:HEV διατίθεται αποκλειστικά με προηγμένη υβριδική τεχνολογία κίνησης. Το σύστημα Honda Hybrid Performance, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στο CR-V το 2019, βασίζεται στην ευφυή τεχνολογία Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) που αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες, μία μονάδα ελέγχου ισχύος, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης για εξαιρετική οδηγική ποιότητα, απόκριση και απόδοση.

Το CR-V e:HEV εφοδιάζεται με ένα αποδοτικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 107 kW (145 PS) στις 6.200 rpm, και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW (184 PS) με ροπή 315 Nm. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα – βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V e:HEV από 0 στα 100 km/h σε 8,6 δεύτερα σε FWD εκδοχή, και σε 8,9 δευτερόλεπτα σε έκδοση AWD, με τελική ταχύτητα 180 km/h.

Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα πετυχαίνει εκπομπές CO2 από 151g/km (WLTP μικτός κύκλος) και κατανάλωση καυσίμου 6,6l/100km (WLTP μικτός κύκλος) στα προσθιοκίνητα μοντέλα, και εκπομπές CO2 από 161g/km (WLTP μικτός κύκλος) και κατανάλωση καυσίμου 7.1l/100km (WLTP μικτός κύκλος) στις AWD εκδόσεις.

Advertisement

Η μοναδική τεχνολογία i-MMD της Honda ονομάζεται έτσι επειδή επιλέγει έξυπνα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive – η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive – ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ / γεννήτρια, που με τη σειρά του τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, και Engine Drive – ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.

Advertisement

Στις περισσότερες αστικές συνθήκες οδήγησης, το CR-V e:HEV θα επιλέγει αυτόματα μεταξύ Hybrid Drive και EV Drive για βέλτιστη απόδοση. Στο Hybrid Drive, το πλεόνασμα ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να ανατροφοδοτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτριας. Το EV Drive προσφέρει αμιγή ηλεκτροκίνηση και αυτονομία μηδενικών ρύπων περίπου 2 km ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας. Το Engine Drive mode είναι το πιο αποδοτικό πρόγραμμα για οδήγηση με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και συμπληρώνεται με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ on-demand, για ενίσχυση της ροπής του κινητήρα υπό ορισμένες συνθήκες

Το σύστημα i-MMD αποφασίζει τις αλλαγές μεταξύ των προγραμμάτων ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση χωρίς να ενοχλείται ο οδηγός ή να χρειάζεται κάποια ενέργεια από την πλευρά του. Ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω το χώρο αποσκευών, στοιχείο που εξασφαλίζει ότι τα μηχανικά συστήματα δεν επεμβαίνουν σημαντικά τους διατιθέμενους χώρους.

Advertisement

Αντί συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda είναι πιο συμπαγές από ένα πλανητικό eCVT που κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αλλά και πιο αθόρυβο.

Οι μηχανικοί του προγράμματος CR-V e:HEV προσπάθησαν να εξασφαλίσουν ότι η αλλαγή από τη μία πηγή ισχύος στην άλλη – συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας stop-start – είναι σχεδόν ανεπαίσθητη στον οδηγό και τους επιβάτες. Η ομαλή μεταφορά ροπής σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κραδασμοί από τη μετάδοση, ούτε ανεπιθύμητο feedback μέσω των πεντάλ ή του τιμονιού, που σημαίνει ότι γίνεται εξαιρετική διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH (θόρυβοι, κραδασμοί, τριγμοί).

Το CR-V e:HEV διαθέτει σύστημα Deceleration Paddle Selector, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τους μοχλούς (paddles) πίσω από το τιμόνι για να προσαρμόζει το ρυθμό αναγεννητικής πέδησης, όταν σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Ένα σύμβολο σχήματος V (σιρίτι) στην οθόνη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών υποδηλώνει το ρυθμό επιβράδυνσης. Ο αριθμός των σιριτιών αυξάνεται ανάλογα με το ρυθμό επιβράδυνσης, φτάνοντας μέχρι τέσσερα, το μέγιστο.

Τραβώντας το μοχλό στην αριστερή πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘πλην’), ο οδηγός μπορεί να αυξήσει το ρυθμό επιβράδυνσης – και το ρυθμό με τον οποίο συγκεντρώνεται ενέργεια για τον κινητήρα. Τραβώντας το μοχλό στη δεξιά πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘συν’), ο οδηγός μπορεί να μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο πιο ομαλά.

Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης είναι προσωρινή, και ακυρώνεται αυτόματα στην οδήγηση με σταθερή ταχύτητα ή κατά την επιτάχυνση. Στο Sport mode, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης παραμένει, μέχρις ότου ακυρωθεί από τον οδηγό.

Συνοψίζοντας, το υβριδικό σύστημα του νέου Honda CR-V e:HEV δεν είναι απλά το πιο σύγχρονο και εξελιγμένο της αγοράς αλλά ταυτόχρονα είναι και το πιο αποδοτικό. Τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την διατήρηση της κατανάλωσης και των ρύπων σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, όσο και σε ό,τι αφορά την άνεση και την πολιτισμένη λειτουργία του στην καθημερινή οδήγηση. Μία ακόμα επίδειξη υψηλής τεχνικής αρτιότητας από την Honda η οποία καταφέρνει μέσα από δοκιμασμένες τεχνικές λύσεις να ξεπερνά τα δεδομένα και να δημιουργεί μοναδικά αυτοκίνητα με premium χαρακτηριστικά ποιότητας και άνεσης και κορυφαίων τεχνολογικών επιλογών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η υβριδική “καρδιά” του νέου Honda CR-V (video)
Στην Ελλάδα το νέο Honda CR-V e:HEV (+τιμές)
Δοκιμή: Honda CR-V e:HEV AWD