Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Max Verstappen: Ποιά είναι τα ρεκόρ που τον κάνουν μεγάλο οδηγό;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Max Verstappen είχε ένα ονειρικό 2022. Ο Ολλανδός κατάφερε, μάλιστα, να σπάσει στο Μεξικό το ρεκόρ -σε απόλυτο αριθμό- των περισσότερων νικών σε μία σεζόν.

Με τις 14 νίκες του, ο Max ξεπέρασε τις 13 των Michael Schumacher (2004) και Sebastian Vettel (2013), με δύο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της χρονιάς. Πώς συγκρίνεται, όμως, το επίτευγμα αυτό με εκείνα των δύο Γερμανών;

Το 2004 ήταν για τον Schumacher η τελευταία χρονιά στην οποίαν κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών. Η Ferrari είχε ετοιμάσει την F2004, ένα απίστευτο μονοθέσιο, με το οποίο ο Γερμανός κέρδισε τους 12 από τους πρώτους 13 αγώνες εκείνης της σεζόν.

Εξασφάλισε το πρωτάθλημα στο GP του Βελγίου -χάνοντας, όμως, τον αγώνα από τον Raikkonen- ενώ στους υπόλοιπους 4 αγώνες θα κέρδιζε μόλις μία φορά, στην Ιαπωνία. Η υπεροχή της Ferrari ήταν συντριπτική έναντι των υπόλοιπων μονοθέσιων, ιδίως με ρυθμίσεις αγώνα. Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι έλειψαν οι μεγάλες οδηγικές παραστάσεις από τον Γερμανό. Ιδιαίτερα σε Καναδά και Γαλλία.

Από την άλλη, η σεζόν του 2013 ήταν το αποκορύφωμα της κυριαρχίας των Vettel-Red Bull στην F1. Στο πρώτο μισό της σεζόν, ο Alonso έδειχνε ότι θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τον Seb για το πρωτάθλημα. Εντούτοις, μετά τις αλλαγές στα Pirelli λόγω των κλαταρισμάτων του Silverstone και χάρη στην καλύτερη εξέλιξη της RB9, ο Vettel κυριάρχησε πλήρως μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Κέρδισε και τους εννιά αγώνες του δεύτερου μισού της σεζόν, σπάζοντας το ρεκόρ των περισσότερων συνεχόμενων νικών. Οι περισσότερες από αυτές, μάλιστα, ήρθαν με χαρακτηριστική άνεση για τον Seb.

Ομοιότητες 

Η μεγάλη ομοιότητα που έχει η φετινή σεζόν του Verstappen με εκείνες των Schumacher και Vettel είναι η κυριαρχία και των τριών οδηγών κατά τις Κυριακές των Grand Prix. Μπορεί τα αυτοκίνητά τους να μην “σάρωσαν” τις pole positions. Όμως, με ρυθμίσεις αγώνες -και σε συνδυασμό με την κορυφαία στρατηγική των ομάδων τους- ήταν αχτύπητα.

Δεν ήταν τόσο ότι στις χρονιές αυτές δεν υπήρξαν άλλα ανταγωνιστικά μονοθέσια. Ωστόσο, δεν αναδείχθηκε ένας συνδυασμός ο οποίος μπορούσε να πετύχει κορυφαίες επιδόσεις σε όλων των ειδών τις πίστες ή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Το 2004, οι BAR, Renault, Williams και McLaren είχαν όλες εκλάμψεις ανταγωνιστικότητας κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Σε κατατακτήριες ή σε αγώνες. Όμως, με τις εξαιρέσεις των GP σε Μονακό, Βέλγιο και Βραζιλία, όλοι οι αγώνες κερδήθηκαν από την Ferrari.

Παρόμοια ήταν η ιστορία και το 2013. Οι Mercedes μπορεί να ήταν αρκετά ανταγωνιστικές στις κατατακτήριες δοκιμές. Δεν κατάφεραν, όμως, να αντιμετωπίσουν υπό συνθήκες αγώνες τον συνδυασμό των Vettel-RB9. Ο Alonso και η Ferrari κέρδισαν δύο GP στο πρώτο μισό της σεζόν, αλλά δεν μπόρεσαν σε κανένα σημείο έκτοτε να ανταγωνιστούν τον ρυθμό αγώνα των Red Bull.

Φέτος, οι Ferrari και Leclerc παρουσιάστηκαν πανίσχυροι στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Charles πήρε την pole στους έξι από τους οκτώ πρώτους αγώνες. Κέρδισε, όμως, μόνο δύο από αυτούς. Οι υπόλοιποι πήγαν στην Red Bull, με τον Verstappen να κερδίζει τους πέντε. Ιδιαίτερα μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, η κυριαρχία του Max ήταν αδιαμφισβήτητη. Πήρε έξι από τους επτά αγώνες και “καθάρισε” στην Ιαπωνία την υπόθεση πρωτάθλημα οδηγών.

Οι διαφορές

Βέβαια, φέτος, ο ρυθμός αγώνα της F1-75 δεν ήταν καθόλου άσχημος μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα. Μπορεί ή RB18 και ο Verstappen να είχαν ένα ελαφρύ πλεονέκτημα στους αγώνες που κρίθηκαν στην διάρκεια των εμπρός ελαστικών. Όμως, η Ferrari και ο Leclerc ήταν κοντά.

Επιπλέον, ο Μονεγάσκος είχε τον ρυθμό για να κερδίσει ακόμη έξι από τα πρώτα δέκα τρία Grand Prix. Ωστόσο, προβλήματα αξιοπιστίας σε Ισπανία-Αζερμπαϊτζάν, λάθη στρατηγικής από την ομάδα σε Μονακό, Μεγάλη Βρετανία και Ουγγαρία καθώς και το λάθος του στην Γαλλία, του στέρησαν μία μεγαλύτερη βαθμολογική συγκομιδή πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Και ο Verstappen, φυσικά, είχε το δικό του μερίδιο αναξιοπιστίας σε Μπαχρέιν, Αυστραλία και Μεγάλη Βρετανία. Κέρδισε, όμως, τα οκτώ από τα δέκα GP στα οποία η Red Bull ήταν αξιόπιστη και ανταγωνιστική. Και αυτό το χαρακτηριστικό είναι που τον έκανε να ξεχωρίσει, εν τέλει, πολύ πριν η Red Bull κυριαρχήσει ολοκληρωτικά.

Υπάρχει, όμως, και μία ακόμη διαφορά. Τα ρεκόρ των Schumacher και Vettel ήρθαν σε δύο σεζόν οι οποίες προηγήθηκαν μεγάλων αλλαγών κανονισμών. Και στις δύο περιπτώσεις η Ferrari και η Red Bull επλήγησαν σημαντικά από τις αλλαγές κανονισμών που ακολούθησαν.

Αντιθέτως, η κυριαρχία του Verstappen ήρθε στην πρώτη χρονιά της νέας φόρμουλας που ίσχυσε από φέτος. Υπό αυτό το πρίσμα, το φετινό σενάριο θυμίζει περισσότερο εκείνο της Mercedes του 2014. Αν και βέβαια, δεν υπάρχει η ίδια διαφορά απόδοσης με τον ανταγωνισμό που απολάμβαναν τα ασημένια βέλη τότε.

Με το βλέμμα στο 2023

Με τους νέους κανονισμούς που ισχύουν σχετικά με τον χρόνο εξέλιξης που επιτρέπεται στις ομάδες, οι Mercedes και Ferrari θα μπορέσουν, ίσως, να κλείσουν την ψαλίδα από την Red Bull για το 2023. Σε αυτό θα βοηθηθούν κατά τι και από την ποινή που επιβλήθηκε στην ομάδα του Max λόγω της παραβίασης του ορίου μπάτζετ.

Όμως, ακόμη και με όλους αυτούς του παράγοντες να λειτουργούν εναντίον τους, δεν θα πρέπει να περιμένουμε μία δραματική πτώση στις επιδόσεις της Red Bull του χρόνου. Όλα δείχνουν ότι ο Verstappen θα έχει και πάλι ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο στα χέρια του. Και ο Max έχει αποδείξει τα τελευταία δύο χρόνια, ότι μπορεί να κερδίσει ακόμη και εάν δεν οδηγεί το ταχύτερο αυτοκίνητο στο grid.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alonso: Τα πρωταθλήματα του Verstappen έχουν μεγαλύτερη αξία από του Hamilton
Στο Las Vegas τα πιο ακριβά εισιτήρια στην ιστορία της F1!
Red Bull: Ο Oliver Mintzlaff νέο αφεντικό της Red Bull

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto