Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Βελτιώθηκε υπέρμετρα η Mercedes ή δε βελτιώθηκε αρκετά η Ferrari;

Ελλάδα 3:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βελτιώθηκε υπέρμετρα η Mercedes ή δε βελτιώθηκε αρκετά η Ferrari;

FORMULA 1

Βελτιώθηκε υπέρμετρα η Mercedes ή δε βελτιώθηκε αρκετά η Ferrari;

FORMULA 1

Η ανάλυση του Ισπανικού Grand Prix αποκαλύπτει τα νέα δεδομένα που προκύπτουν στο πρωτάθλημα της Formula 1.

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Παραδοσιακά ο ερχομός στην Ευρώπη και το Ισπανικό GP αποτελούν τη στιγμή παρουσίασης της πρώτης σημαντικής αναβάθμισης για όλες τις ομάδες της F1. Ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες και την πορεία της στο πρωτάθλημα η κάθε ομάδα παρουσιάζει και δεύτερη ή τρίτη αναβάθμιση αν μιλάμε φυσικά γι’ αυτές που διεκδικούν το πρωτάθλημα.

Στη Βαρκελώνη λοιπόν τόσο η Mercedes όσο και οι ομάδες που ακολουθούν (Ferrari, Williams) παρουσίασαν τα νέα τους αεροδυναμικά πακέτα. Ο Kimi Raikkonen δοκίμασε την Παρασκευή το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Ferrari και απαίτησε να συνεχίζει το Σαββατοκύριακο με το παλιό αεροδυναμικό πακέτο. Ο Φινλανδός που στο Μπαχρέιν ήταν στο δεύτερο σκαλί του βάθρου κατετάγη 7ος και τερμάτισε 5ος πίσω από Mercedes, τον άλλο οδηγό της Ferrari, Sebastian Vettel και το Valtteri Bottas. Ήταν ο 2ος συνεχής αγώνας που ο Bottas κέρδισε στα ίσα μια Ferrari.

Advertisement
Advertisement

Στη Ferrari ξέχασαν να ρυθμίσουν σωστά τη θερμοκρασία στις ηλεκτρικές κουβέρτες και «έψησαν» το τελευταίο καινούργιο σετ μέσης γόμας που είχε φυλαγμένο ο Iceman για το Q3 (σ.σ: του έδωσαν άλλο και το χρησιμοποίησε στον αγώνα μετά τον 41ο γύρο). Άρα ο Kimi στις δοκιμές δεν πήρε το μέγιστο από το μονοθέσιο καθώς προσπάθησε με μεταχειρισμένο σετ. Βέβαια η διαφορά δεν είναι στο 1 sec που υστερούσε έναντι του Vettel. Ο Γερμανός στις δοκιμές ήταν 8 δέκατα πιο αργός από το Rosberg, στο Μπαχρέιν τον είχε κερδίσει όπως και στη Μαλαισία στη μάχη του χρονομέτρου.

Ο Hamilton πιέζει το Vettel στην αρχή του αγώνα

Απ’ όλα αυτά εξάγονται κάποια συμπεράσματα:

Advertisement

Πρώτον η αναβάθμιση της Mercedes ήταν πιο αποδοτική απ’ αυτή της Ferrari περίπου κατά μισό δευτερόλεπτο. Έτσι η διαφορά ανάμεσα στους πρωταθλητές και την Ιταλική ομάδα μεγάλωσε. Δεύτερον τόσο ο Rosberg όσο και ο Vettel φάνηκε να βολεύτηκαν καλύτερα με τη συμπεριφορά του αναβαθμισμένου μονοθεσίου.

Αντίθετα ο Raikkonen έτρεξε με το παλιό αεροδυναμικό πακέτο και ο Hamilton αντιμετώπισε πολλά προβλήματα στο σετάρισμα. Έφτασε στο σημείο να πειραματίζεται με μετατόπιση έρματος για ν’ αμβλύνει την έντονη υποστροφή που αντιμετώπιζε με όλες τις ρυθμίσεις που επιχείρησε. Στον αγώνα ο Βρετανός έδωσε μάχη για τη 2η θέση με το Vettel προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσει τις απώλειές του, ο ίδιος παραδέχτηκε: «Έχασα έδαφος στην εκκίνηση καιρό είχα να εκκινήσω τόσο άσχημα. Δεν μπορούσα να περάσω το Vettel στην πίστα γιατί η σχεδίασή της δεν ευνοεί τα προσπεράσματα. Είναι η χειρότερη πίστα γι’ αυτό, έτσι μετά το πρόβλημα στο 1ο πιτ στοπ αλλάξαμε στρατηγική και ευτυχώς βγήκα μπροστά του μετά το 3ο πιτ στοπ. Αν όμως έμπλεκα σε κίνηση δε θα τα κατάφερνα».

Advertisement

Ο Vettel μιλώντας μετά το τέλος του αγώνα είπε: «Δεν είμαι ευχαριστημένος από τη διαφορά, για κάποιο λόγο εδώ δεν ήμασταν ανταγωνιστικοί παρότι βελτιώσαμε το μονοθέσιο. Ήταν πιο γρήγοροι στο τέλος δεν μπορούσα να τον κρατήσω πίσω».

Εδώ σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας υπάρχει ένα θέμα με το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Ferrari το οποίο οδήγησε τον Kimi στην επιλογή του παλιού. Όσο μειώνεται το φορτίο καυσίμου και μεταβάλλεται η απόσταση του κέντρου βάρους από το νέο κέντρο αεροδυναμικών πιέσεων η ισορροπία κρατήματος και κατ’ επέκταση ο ρυθμός της SF15T επηρεάζεται υπέρμετρα. Αυτό δικαιολογεί και την αδημονία του Raikkonen την Παρασκευή: «Δε βλέπω κανένα λόγο να συνεχίσω να κάνω γύρους…» είπε στην ενδοεπικοινωνία στους μηχανικούς της Ferrari που τον παρακαλούσαν να συνεχίσει γιατί μάζευαν στοιχεία.

Advertisement

Χαρακτηριστική απόδειξη των ανωτέρω η στιγμή που ο Hamilton μετά το 3ο πιτ στοπ καθώς έχει τη πιο γρήγορη μέση γόμα αρχίζει να πιέζει και ο ρυθμός των Mercedes πάει στο 1:28 τη στιγμή που οι Ferrari γυρνάνε στο 1:31. Δε νομίζω ότι επιδέχονται σχολιασμού αυτοί οι αριθμοί.

Το μόνο που μένει να προσθέσουμε είναι η βεβαιότητα της Williams πως μειώθηκε η απόσταση από τη Ferrari αλλά και η εφιαλτική συμπεριφορά της McLaren. Ο Button χαρακτήρισε τρομακτική την οδήγηση του μονοθεσίου: «Οι πρώτοι 30 γύροι ήταν οι πιο τρομακτικοί της ζωής μου. Το πίσω μέρος δεν ισορροπούσε πουθενά. Μόλις πατούσα γκάζι ανεξαρτήτως ταχύτητας ή σχέσης γλιστρούσα. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό». Ο Βρετανός δεν αγωνίστηκε στον προηγούμενο αγώνα γιατί δεν μπόρεσαν οι τεχνικοί της Honda να επιλύσουν το πρόβλημα που παρουσίαζε το μονοθέσιο του.

 

Ο Button μιλώντας για τη συμπεριφορά της McLaren (φωτ.) τη χαρακτήρισε τρομακτική…