Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Τι περιμένουμε από τα ελαστικά στην πρεμιέρα του Μπαχρέιν;

Ελλάδα 21:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι περιμένουμε από τα ελαστικά στην πρεμιέρα του Μπαχρέιν;

FORMULA 1

Τι περιμένουμε από τα ελαστικά στην πρεμιέρα του Μπαχρέιν;

FORMULA 1

Η ώρα της πρεμιέρας του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 του 2021 πλησιάζει!

Advertisement
Advertisement

Τα βλέμματα είναι στραμμένα στο Μπαχρέιν όπου την προσεχή Κυριακή, 28 Μαρτίου, έχουμε τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Για αυτόν, επιλέχθηκαν από την Pirelli οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της.

Η γόμα C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που χρησιμοποιήθηκε και πριν από τέσσερις μήνες στον πρώτο εκ των δύο αγώνων που έγιναν πέρυσι στο Σακχίρ.

Όμως τόσο τα μονοθέσια, όσο και τα ελαστικά έχουν αλλάξει. Στη πραγματικότητα, τα μονοθέσια του 2021 παράγουν λιγότερη κάθε δύναμη σε σχέση με πέρυσι, λόγω των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς.

Advertisement
Advertisement

Στο πρόσφατο 3ημερο δοκιμών εξέλιξης, οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους όλα τα ελαστικά της γκάμας P Zero. Οι περισσότεροι όμως επέλεξαν να επικεντρωθούν στις τρεις γόμες που είναι διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο. Καθώς η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί πρόσφατα, λίγα έχουν αλλάξει από την προηγούμενη επαφή των ομάδων: Αυτό τους δίνει μια σταθερή βάση για να δουλέψουν.

ocon-bahraintest21-c1000x600

Τα νέα ελαστικά του 2021 έχουν σχεδιαστεί με στόχο τη βελτιωμένη αντοχή και διάρκεια. Επίσης, επιτρέπουν την υιοθέτηση χαμηλότερων πιέσεων κατά τη χρήση τους. Έχουν διαφορετική δομή αλλά ίδιες γόμες με τις περσινές. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών με τα ελαστικά του 2021, πέρυσι το Νοέμβριο στο Μπαχρέιν, η πίεση των πίσω ελαστικών μειώθηκε κατά 0.5 psi και των εμπρός ελαστικών κατά 1.5 psi. Ακολούθως με βάση την ανάλυση της τηλεμετρίας και την μείωση της κάθετης δύναμης φέτος ειδικά στο πίσω μέρος, η πίεση στα πίσω ελαστικά μειώθηκε επιπλέον 1.5 psi στις πρόσφατες δοκιμές εξέλιξης. Η εκ νέου μειωμένη πίεση θα χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα.

Advertisement

Ο αριθμός των σετ ελαστικών που προβλέπεται ανά οδηγό για το τριήμερο παραμένει στα 13, όπως πέρυσι, μολονότι πλέον οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής μειώθηκαν σε μια ώρα η καθεμία. Επιπρόσθετα, τα σετ ανά γόμα είναι και φέτος στάνταρ για κάθε μονοθέσιο: Δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας.

bahrain21-tires-greek1000x563

Advertisement

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
– Το Grand Prix του Μπαχρέιν εκκινεί στις 18:00 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδος), με τον ήλιο να έχει ήδη δύσει. Θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να μειώνεται γρήγορα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτή η αλλαγή επηρεάζει την συμπεριφορά των ελαστικών και κατ’ επέκταση τη στρατηγική.

– Η άσφαλτος του Μπαχρέιν (που περιέχει υψηλό ποσοστό γρανίτη) είναι γνωστή για την τραχύτητά της και αυξάνει τόσο τη φθορά των ελαστικών όσο και την πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης (degradation). Ο περσινός αγώνας σταμάτησε προσωρινά με κόκκινη σημαία και επηρεάστηκε από πολλαπλές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Είχε ως νικητή τον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton, που ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών: μέση/μέση/σκληρή γόμα. Ο οδηγός της Red Bull Racing, Max Verstappen, τερμάτισε δεύτερος και ήταν ένας από τους δυο οδηγούς που άλλαξαν ελαστικά τέσσερις φορές.

verstappen-bahraintest21-f1000x600

Advertisement

– Στο Σακχίρ μετράει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα καθώς δεν υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Εν τέλει, είναι μια πίστα μέτριας καταπόνησης όσον αφορά στις προκλήσεις που θέτει στα μονοθέσια.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων μονοθεσίων της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, πολλές ομάδες επικεντρώθηκαν στις γόμες που έχουν επιλεγεί για το grand prix. Οι συνθήκες όμως που αντιμετώπισαν δεν είναι εντελώς ίδιες μ’ αυτές του αγώνα. Επιπλέον οι ομάδες είχαν τελείως διαφορετικά προγράμματα κατά τη διάρκεια της μοναδικής περιόδου δοκιμών εξέλιξης. Στο παρελθόν είχαμε δυο περιόδους δοκιμών εξέλιξης με τη δεύτερη να επικεντρώνεται στα ελαστικά. Οπότε είναι δύσκολο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Με νέα μονοθέσια και ελαστικά και τη μικρότερη ανάπαυλα των τελευταίων ετών από το περσινό πρωτάθλημα, ο ανταγωνισμός θα είναι ανοικτός: Πόσο μάλλον που τα χαρακτηριστικά της πίστας του Μπαχρέιν οδηγούν σε συναρπαστικές μάχες στρατηγικής καθώς χρησιμοποιούνται πολλές διαφορετικές τακτικές».

alonso-bahraintest21-b1000x600

Διαβάστε επίσης:
Video: Πως προφέρεται το όνομα της Alpine F1;

Ποιες είναι οι πιο γρήγορες πίστες της Formula 1; (video)

Όταν η Red Bull είχε «διώξει» τον Perez…