Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Όσα έγιναν στην Τουρκία από πλευράς ελαστικών

Ελλάδα 9:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Όσα έγιναν στην Τουρκία από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

F1: Όσα έγιναν στην Τουρκία από πλευράς ελαστικών

FORMULA 1

Τα ελαστικά αποτέλεσαν καθοριστικό παράγοντα στην εξέλιξη του Grand Prix Τουρκίας, δέκατου-έκτου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Advertisement
Advertisement

Η βροχή που είχε προηγηθεί έφερε τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών, το γεγονός πως η πίστα δεν στέγνωνε τα έχρισε ως μοναδική ουσιαστικά επιλογή και η διαχείρισή τους, έκρινε πολλές μάχες.

Τη νίκη κατέκτησε ο pole man, Valtteri Bottas, που ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής και χρησιμοποίησε δυο σετ ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Την ίδια στρατηγική ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι οδηγοί. Ο Φινλανδός επανέκτησε την πρωτοπορία 11 γύρους πριν το τέλος, προσπερνώντας τον οδηγό της Ferrari, Charles Leclerc.

Ο οδηγός της Alpine, Esteban Ocon, δεν μπήκε καθόλου για αλλαγή και τερμάτισε 10ος με το αρχικό σετ ενδιάμεσων ελαστικών! Σε μία ημέρα όπου έκανε κρύο και ψιλόβρεχε κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Advertisement
Advertisement

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Χρησιμοποιήθηκαν καθόλη τη διάρκεια του αγώνα από όλους τους οδηγούς. Ο Ocon έβγαλε με το ίδιο σετ όλο τον αγώνα, χωρίς αλλαγή. Υπήρξαν πολύ μεγάλα πρώτα μέρη – από 35 έως 50 γύρους και τα ενδιάμεσα ελαστικά επέδειξαν απίστευτη προσαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες μεικτές συνθήκες προσδίδοντας πρόσφυση και απόδοση.
MEΣΗ C3: Ο Sebastian Vettel, επιχείρησε ένα γύρο μ’ αυτό το ελαστικό, 20 περάσματα πριν το τέλος. Οι συνθήκες όμως ήταν βρόχινες, παρότι είχαν δημιουργηθεί κάποιες στεγνές γραμμές στην πίστα.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, δήλωσε: «Σε συνέχεια των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου όπου η πίστα ήταν βρεγμένη, είχαμε βρόχινες συνθήκες από την αρχή ως το τέλος του αγώνα. Αλλά η βροχή δεν ήταν ποτέ έντονη ώστε να χρειαστούν τα ελαστικά βροχής: Αντίθετα ήταν το τέλειο σκηνικό για τα ενδιάμεσα ελαστικά που έδειξαν πόσο καλά προσαρμόζονται παρά την ευρεία μεταβολή των βρεγμένων συνθηκών. Οι οδηγοί που άλλαξαν πιο αργά τα ελαστικά βρήκαν πιο στεγνή την πίστα και αντιμετώπισαν μεγαλύτερες μετατοπίσεις γόμας, λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (graining). Αυτοί που σταμάτησαν νωρίτερα είχαν λιγότερη παραμόρφωση στους αρχικούς γύρους του δεύτερου σετ λόγω πιο βρεγμένου οδοστρώματος. Αυτό αποδείχτηκε καθοριστικό σ’ αυτές τις συνθήκες με το ψιλόβροχο. Ο Bottas είχε τέλεια στρατηγική σ’ αυτές τις απαιτητικές συνθήκες: Μια αλλαγή, δυο σετ ενδιάμεσα ελαστικά. Αρκετοί οδηγοί καθυστέρησαν την αλλαγή: Αυτό συνέβη γιατί δεν ήταν εύκολα ορατό σε ποιο βαθμό θα στεγνώσει η πίστα πριν το τέλος του αγώνα, ήλπιζαν να βάλουν σλικ ελαστικά κατευθείαν. Δεν συμβουλέψαμε κανέναν να βγάλει όλο το αγώνα με το ίδιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Στην πραγματικότητα προειδοποιήσαμε κάποιες ομάδες για το ρίσκο που ενείχε κάτι τέτοιο. Σίγουρα η απόδοση των ενδιάμεσων ελαστικών ήταν πολύ δυνατή εδώ, κανένας οδηγός δεν εγκατέλειψε παρά την ολισθηρότητα, μετά από 58 γύρους αγώνα».

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 Vlog για το GP όπου μια βροχή θα μας… Sochi (video)

Advertisement

To πλήρωμα του ιατρικού αυτοκινήτου βρέθηκε θετικό στον Covid-19

Όλο και πιο κοντά στην F1 η Audi και η Porsche

 

Advertisement