Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Η FIA σκέφτεται όριο ταχύτητας σε καθεστώς κίτρινης σημαίας

Ελλάδα 12:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η FIA σκέφτεται όριο ταχύτητας σε καθεστώς κίτρινης σημαίας

FORMULA 1

Η FIA σκέφτεται όριο ταχύτητας σε καθεστώς κίτρινης σημαίας

FORMULA 1

Τις πρώτες της σκέψεις μετά το τρομακτικό ατύχημα του Jules Bianchi στη Σουζούκα μοιράστηκε με τους δημοσιογράφους η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Στη συνέντευξη Τύπου έδωσαν το «παρών» ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, o αλυτάρχης των αγώνων, Charlie Whiting, και ο επικεφαλής του ιατρικού επιτελείου, Jean-Charles Piette.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)

Ο Whiting ανέφερε ότι συναντήθηκε με αρκετούς πιλότους, όμως δεν τέθηκε θέμα κάποιας αλλαγής στους κανονισμούς αυτό το Σαββατοκύριακο, δηλαδή στο Grand Prix του Σότσι. «Δεν μπορεί να γίνει κάτι με τους γερανούς άμεσα, όμως θα χρησιμοποιηθούν με πολύ μεγάλη προσοχή». Η FIA εξετάζει τρόπο ώστε να τοποθετηθούν στους γερανούς «ποδιές», προκειμένου να μην μπορούν τα μονοθέσια να περάσουν κάτω από αυτούς.

Σύμφωνα με τον Whiting, η FIA εξετάζει το ενδεχόμενο να τεθεί όριο ταχύτητας υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, θέμα που θα θέσει στις ομάδες κατά τη συνάντησή τους το Σάββατο (11 Οκτωβρίου). «Είναι μάλλον καλύτερο να υπάρξει αυτόματο σύστημα που θα περιορίζει την ταχύτητα των μονοθεσίων και δεν θα εξαρτάται από τους πιλότους. Θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα με το αυτοκίνητο ασφαλείας, γιατί αν όλα τα μονοθέσια κινούνται με την ίδια ταχύτητα, όλοι θα διατηρούν τη θέση τους». Ο αυτόματος περιοριστής ταχύτητας θα τίθεται σε ισχύ αφού ειδοποιηθούν όλοι οι πιλότοι μέσω ασυρμάτου.

Advertisement
Advertisement

Όσον αφορά την πράσινη σημαία που κυμάτιζε ο κριτής δίπλα από το σημείο της πρόσκρουσης της Marussia στο γερανό, ο Whiting δήλωσε ότι ήταν σωστή, καθώς υποδήλωνε τις συνθήκες που επικρατούσαν από τον πύργο και μετά. Ανέφερε ότι ο Bianchi, όπως και οι υπόλοιποι πιλότοι, μείωσε την ταχύτητά του μετά την έξοδο του Sutil, αλλά δεν μπορεί να πει κατά πόσο.

Δεν θέλησε να δώσει στοιχεία για την ακριβή ταχύτητα της Marussia κατά την πρόσκρουση στο γερανό, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η ανάλυση των δεδομένων. Απέρριψε επίσης την αιτίαση ότι η καθυστέρηση στην έναρξη του αγώνα (και κατ’επέκταση το λίγο φως) έπαιξε κάποιο ρόλο στο ατύχημα. Όσον αφορά την κουβέντα που άρχισε για κλειστό κόκπιτ στα μονοθέσια, ο Whiting υποστήριξε ότι είναι δύσκολο να βρεθεί υλικό αφενός τόσο ισχυρό ώστε να προστατεύει τους οδηγούς και αφετέρου να μην επηρεάζει τους πιλότους ή τα μονοθέσια.

Ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, ανέφερε ότι όλοι πρέπει να μάθουν από όσα συνέβησαν στη Σουζούκα, και ότι αυτό θα γίνει πράξη καθώς δεν επιτρέπεται να επαναληφθεί παρόμοιο περιστατικό. «Κάθε ζωή είναι πολύ σημαντική», δήλωσε. Ο επικεφαλής του ιατρικού επιτελείου υποστήριξε ότι πέρασαν 32 λεπτά μέχρι να φθάσει ο Bianchi στο νοσοκομείο με το ασθενοφόρο. Το ελικόπτερο θα μπορούσε να απογειωθεί, αλλά όχι και να προσγειωθεί στο νοσοκομείο, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.

Advertisement