Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Βρετανίας: Εδώ δεν παίζει Brexit!

Ελλάδα 0:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Βρετανίας: Εδώ δεν παίζει Brexit!

FORMULA 1

GP Βρετανίας: Εδώ δεν παίζει Brexit!

FORMULA 1

Στο παλιό αεροδρόμιο του Σίλβερστον διοργανώνεται αυτό τριήμερο ο 10ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της F1. Η καρδιά της F1 χτυπά στη Βρετανία και θα συνεχίσει ανεξάρτητα από την αποχώρηση από την Ε.Ε.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Οι περισσότερες ομάδες (Mercedes, McLaren, Red Bull, Force India, Manor, Renault, Williams) έχουν την έδρα τους από πολύ κοντά έως λίγα χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που διεξάγεται αυτή την Κυριακή 10/7/2016, ο αγώνας. Στην πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι στη F1 έχουν βρετανικό διαβατήριο όπως και ο διευθύνων σύμβουλος Μπέρνι Έκλεστον. Επιπλέον οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που θα κατακλύσουν σήμερα τις κερκίδες της ανανεωμένης πίστας έχουν βάσιμες ελπίδες ν’ ακούσουν τον εθνικό ύμνο της χώρας τους στο φινάλε του αγώνα. Αγωνίζονται τρεις Βρετανοί οδηγοί: Χάμιλτον, Μπάτον, Πάλμερ με τον πρώτο να συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες για νίκη.

Ο Χάμιλτον κέρδισε την προηγούμενη Κυριακή για πρώτη φορά στην καριέρα του επί Αυστριακού εδάφους, έχει πάρει 3 νίκες σε 9 αγώνες φέτος και υπολείπεται μόνο 11 βαθμούς από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ. Το πρωτάθλημα αριθμεί συνολικά 21 αγώνες φέτος και όλα δείχνουν ότι για ακόμη μια χρονιά ο τίτλος θα είναι υπόθεση Mercedes.

Advertisement
Advertisement

Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.Ένα χρόνο αργότερα η Ferrari σημείωσε εκεί την πρώτη της νίκη στο πρωτάθλημα της F1 με τον Χοσέ Φροιλάν Γκονζάλες στο τιμόνι της 375. O Αργεντίνος απεβίωσε πέρυσι σε ηλικία 91 ετών.

Η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 48 από τα 64 Βρετανικά GP ενώ βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Το Βρετανικό GP είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950.

Advertisement

Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 67ο Βρετανικό GP, όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά του χρόνου οδήγησε τους Βρετανούς σε μια σημαντική επένδυση τη διετία 2010 – 2011 της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις στο Σίλβερστον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την σύναψη νέου πολυετούς συμβολαίου για την οργάνωση του αγώνα με τη FOM. Σήμα κατατεθέν της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον, τα νέα πιτ, πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing. Εδώ και τέσσερα χρόνια ο αγώνας γίνεται με νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει το 2010 με την Arena.  Φέτος είναι η πρώτη χρονιά εδώ και πολύ καιρό που δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο οδόστρωμα, στον ασφαλτοτάπητα ή τον περιβάλλοντα χώρο της πίστας.

Στο 67ο Βρετανικό GP που θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο, φαβορί είναι οι Mercedes που κέρδισαν και πέρυσι. Συνολικά τα ασημί βέλη έχουν κερδίσει τα 40 από τα 47 GP στην υβριδική εποχή της F1. Αναμένεται όμως σε μια πίστα όπου η απόδοση της μονάδας ισχύος δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο, όσο η αεροδυναμική, Ferrari και Red Bull να είναι πιο ανταγωνιστικές. Ο Λιούις Χάμιλτον θέλει όπως τα δυο προηγούμενα χρόνια τη νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του, ανδραγάθημα που έχει πετύχει επίσης το 2008. Εκτός από το Νίκο Ρόσμπεργκ αντίπαλοί του είναι ο κακός του εαυτός και η τύχη.

Advertisement

Μόνο 2 από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν στον αγώνα έχουν πάνω από μια νίκη στο Σίλβερστον, ο Χάμιλτον (2008, 2014, 2015) και ο Αλόνσο (2006, 2011). Από μια νίκη έχουν οι Φέτελ (2009), Ράικονεν (2007) και Ρόσμπεργκ (2013).

Pirelli-Silver16-infographic-preview-a640tall

Οι απαιτήσεις της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον διαφέρουν σημαντικά απ’ αυτές των δυο τελευταίων αγώνων σε Αυστρία και Μπακού. Υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές, σε επτά απ’ αυτές η ταχύτητα διέλευσης ξεπερνά τα 250km/h. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου αλλά και το ζύγισμα του, ώστε να αλλάζει με ακρίβεια, κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες γι’ αυτό οι μηχανικοί επιλέγουν μεγάλη κλίση στα στοιχεία της πίσω αεροτομής, μεγιστοποιώντας την κάθετη δύναμη. Το Σίλβερστον είναι μια από τις πίστες όπου απαντώνται οι υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις για τα ελαστικά, σε όλη τη σεζόν. Υψηλές τιμές κάθετης δύναμης πιέζουν προς τα κάτω τα μονοθέσια και τα ελαστικά δέχονται σημαντικές δυνάμεις από όλες τις διευθύνσεις. Ο καιρός παραδοσιακά είναι απρόβλεπτος, μπορεί να έχουμε λιακάδα ή καταρρακτώδη βροχή. Αναμένονται τουλάχιστον δυο πιτ στοπ ανά μονοθέσιο λόγω υψηλών τιμών φθοράς των ελαστικών αλλά και πτώσης στην απόδοσή τους λόγω θερμικής καταπόνησης. H άσφαλτος προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αυτό επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην επιφάνεια του ελαστικού. Όπως έγινε και το 2014, αμέσως μετά τον αγώνα του Σίλβερστον θα διεξαχθούν εκεί, δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης.

Advertisement

Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της:

•    Πορτοκαλί σκληρή: Δεν την έχουμε δει πολύ συχνά φέτος αλλά λογικά θα χρησιμοποιηθεί σε κάποιο σημείο του αγώνα στο Σίλβερστον.
•    Άσπρη, μέση: Θα είναι δημοφιλές ως ελαστικό αγώνα ενώ αποτελεί μαζί με τη σκληρή γόμα τις δυο υποχρεωτικές επιλογές για το τριήμερο.
•    Κίτρινη, μαλακή: Βρίσκεται σε όλους τους αγώνες φέτος και είναι η πιο μαλακή διαθέσιμη γόμα, στο Σίλβερστον. Ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή των ομάδων αν δει κανείς τις ποσότητες που επέλεξαν.

Πέρυσι η ροή του αγώνα επηρεάστηκε από την βροχή και την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτά μπέρδεψαν τη στρατηγική. Ο νικητής Λιούις Χάμιλτον σταμάτησε δυο φορές, στον 19ο γύρο έβγαλε τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή και μετά στον 43ο γύρο έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά. Καθώς η βροχή άρχισε να πέφτει απότομα λίγο πριν το τέλος του αγώνα η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική ήταν μια πολύ αισιόδοξη. Ο Φέτελ σταμάτησε πιο νωρίς απ’ όλους για ενδιάμεσα ελαστικά, αυτό του επέτρεψε να κερδίσει δυο θέσεις και ν’ ανέβει στο βάθρο.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε:«Η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε κυρίως την πιο μαλακή από τις διαθέσιμες γόμες. Αυτό αποτελεί σταθερή τάση και το βλέπουμε όλη τη χρονιά. Είναι ξεκάθαρο ότι αρκετοί οδηγοί σκοπεύουν να υιοθετήσουν επιθετική στρατηγική, αυτό σε μια πίστα όπως το Σίλβερστον μπορεί να οδηγήσει σε πολλαπλά πιτ στοπ. Όπως φάνηκε πέρυσι ο καιρός είναι τυπικά Βρετανικός, απρόβλεπτος πιθανόν θα έχουμε αντίστοιχα απρόβλεπτο αγώνα».

Pirelli-Silver16-infographic-preview-b640tall
Ferrari, Mercedes και Red Bull έχουν επιλέξει διαφορετικούς συνδυασμούς σετ ελαστικών για το Σίλβερστον. Η Haas είναι η μοναδική ομάδα που έχει διαφορετική επιλογή στους δυο οδηγούς της.

GP Βρετανίας, 9ος γύρος
Σίλβερστον
Μήκος πίστας: 5.891km
Ρεκόρ γύρου: 1:34.661 (Ράικονεν, Lotus, 2012)
Γύροι αγώνα: 52
Απόσταση: 306.198 km
Αριθμός στροφών: 18( 8 αριστερές και 10 δεξιές)
Τέρμα γκάζι: 67% του γύρου
Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με το γκάζι ανοικτό: 13.7sec
Αλλαγές σχέσεων: 48 ανά γύρο