GP Ισπανίας: Alonso και Vettel στα ελεύθερα
FORMULA 1GP Ισπανίας: Alonso και Vettel στα ελεύθερα
FORMULA 1Οι δύο μεγάλοι μονομάχοι του περυσινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, μοιράστηκαν τις πρωτιές στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής για το Grand Prix της Ισπανίας. Το πρωί ταχύτερος ήταν ο Φερνάντο και το απόγευμα ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Του Τ. Πουρναράκη, επιμέλεια: Π. Σεϊτανίδης
Πρώτη μέρα σήμερα του Ισπανικού GP λοιπόν, με τις ελεύθερες δοκιμές να ξεκινούν υπό βροχή. Η πίστα δε στέγνωσε προτού περάσει σχεδόν μια ώρα όπου πλέον οι ομάδες άρχισαν να τοποθετούν στα μονοθέσια στεγνά ελαστικά και συγκεκριμένα τη νέα σκληρή γόμα της Pirelli.
WHAT CAR
Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη σκληρή γόμα. Η νέα σκληρή γόμα είναι πολύ κοντά στην σκληρή γόμα που χρησιμοποιούνταν πέρυσι. Η μόνη διαφορά είναι στη δομή της ενώ το παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας έχει κατέβει από τους 115 βαθμούς Κελσίου στους 105 βαθμούς Κελσίου. Στόχος είναι να διευκολυνθούν οι ομάδες στο set –up των μονοθεσίων καθότι πλέον η σκληρή και η μέση γόμα έχουν ίδιο εύρος βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας.
Η νέα σκληρή γόμα θα είναι πιο ανθεκτική και αναμένεται να βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα, ίσως και 120km αλλά θα υστερεί σε απόδοση από τη μέση.
Ταχύτερος στο FP1 σήμερα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την ανανεωμένη F138. Μιλώντας σχετικά με τις αναβαθμίσεις ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης που βρίσκεται στο Μοντμελό, αποκάλυψε: «Περιμένουμε εδώ οι κύριοι ανταγωνιστές μας να παρουσιάσουν ένα σημαντικό αριθμό βελτιώσεων στα μονοθέσια τους. Το ίδιο ισχύει και για μας υπάρχουν βελτιώσεις στις αεροτομές, το σώμα του μονοθεσίου και το πάτωμα. Περιμένουμε με αγωνία να δούμε αν αυτές οι βελτιώσεις θα αποδώσουν τα αναμενόμενα στην πίστα, επιβεβαιώνοντας τα δεδομένα της αεροσήραγγας».
Οι χρόνοι δείχνουν πως οι Ferrari βρίσκονται σε καλή κατάσταση αν και είναι ακόμη νωρίς για συμπεράσματα. Στα αξιοσημείωτα της πρώτης περιόδου οι έξι γύροι του Μπάτον χωρίς να σημειώσει χρόνο. Οι μηχανικοί της McLaren που παρουσιάζει ένα νέο αναβαθμισμένο πακέτο στην Ισπανία υποχρεώθηκαν χτες να μείνουν μέχρι αργά δουλεύοντας στα πιτ. Έτσι έσπασαν το ωράριο που αυτά είναι κλειστά από τις 11 το βράδυ μέχρι τις επτά το πρωί. Αυτό μπορεί να γίνει σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς μόνο δυο φορές μέσα στη χρονιά χωρίς να επισύρει κάποια ποινή για την ομάδα.
Στο δεύτερο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών στο Μοντμελό, το FP2 τα πράγματα άλλαξαν. Η πίστα ήταν πλέον στεγνή και όλοι χρησιμοποίησαν και την πιο γρήγορη, μέση γόμα της Pirelli. Ταχύτερος όλων ήταν ο Φέτελ αλλά η διαφορά του από τον Αλόνσο ήταν μόλις στα 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Κοντά τους και ο Μαρκ Γουέμπερ οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί για το πόσο αμφίρροπη θα είναι η μάχη αύριο και μεθαύριο.
Συνεχίσει να προβληματίζει η εικόνα των McLaren με τους Μπάτον και Πέρεζ να συμπληρώνουν ελάχιστους γύρους τόσο στην πρώτη όσο και στην δεύτερη περίοδο.
[nggallery id=2562]
Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1. Αλόνσο | Ferrari | 1m25.252 | 20 | |
2. Μάσα | Ferrari | 1m25.455 | + 0.203 | 20 |
3. Βερν | Toro Rosso-Ferrari | 1m25.667 | + 0.415 | 25 |
4. Γκροζάν | Lotus-Renault | 1m26.042 | + 0.790 | 21 |
5. Σούτιλ | Force India-Mercedes | 1m26.212 | + 0.960 | 24 |
6. Χάμιλτον | Mercedes | 1m26.374 | +1.122 | 19 |
7. Μπότας | Williams-Renault | 1m26.456 | + 1.204 | 20 |
8. Ράικονεν | Lotus-Renault | 1m26.614 | + 1.362 | 21 |
9. Ρόζμπεργκ | Mercedes | 1m26.621 | + 1.369 | 21 |
10. Ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | 1m26.755 | + 1.503 | 16 |
11. Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | 1m26.940 | + 1.688 | 26 |
12. Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | 1m27.061 | + 1.809 | 24 |
13. Πέρεζ | McLaren-Mercedes | 1m27.135 | + 1.883 | 6 |
14. Γκουτιέρες | Sauber-Ferrari | 1m27.250 | + 1.998 | 26 |
15. Μαλντονάντο | Williams-Renault | 1m27.576 | + 2.324 | 24 |
16. Κοβαλάινεν | Caterham-Renault | 1m28.373 | + 3.121 | 14 |
17. ντερ Γκάρντε | Caterham-Renault | 1m28.600 | + 3.348 | 19 |
18. Μπιανκί | Marussia-Cosworth | 1m28.887 | + 3.635 | 14 |
19. Φέτελ | Red Bull-Renault | 1m29.457 | + 4.205 | 11 |
20. Ουέμπερ | Red Bull-Renault | 1m29.473 | + 4.221 | 21 |
21. Γκονζάλες | Marussia-Cosworth | 1m30.314 | + 5.062 | 13 |
22. Μπάτον | McLaren-Mercedes | – | 6 |
Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1. Φέτελ | Red Bull-Renault | 1m22.808 | 34 | |
2. Αλόνσο | Ferrari | 1m22.825 | + 0.017 | 35 |
3. Ουέμπερ | Red Bull-Renault | 1m22.891 | + 0.083 | 36 |
4. Ράικονεν | Lotus-Renault | 1m23.030 | + 0.222 | 32 |
5. Μάσα | Ferrari | 1m23.110 | + 0.302 | 37 |
6. Χάμιλτον | Mercedes | 1m23.140 | + 0.332 | 35 |
7. Ρόζμπεργκ | Mercedes | 1m23.398 | + 0.590 | 45 |
8. Σούτιλ | Force India-Mercedes | 1m23.840 | + 1.032 | 37 |
9. Βερν | Toro Rosso-Ferrari | 1m24.058 | + 1.250 | 31 |
10. Ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | 1m24.104 | + 1.296 | 25 |
11. Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | 1m24.175 | + 1.367 | 32 |
12. Μπάτον | McLaren-Mercedes | 1m24.306 | + 1.498 | 35 |
13. Πέρες | McLaren-Mercedes | 1m24.854 | + 2.046 | 31 |
14. Μπότας | Williams-Renault | 1m24.888s | + 2.080 | 38 |
15. Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | 1m25.167 | + 2.359 | 38 |
16. Μαλντονάντο | Williams-Renault | 1m25.321 | + 2.513 | 32 |
17. Γκουριέρες | Sauber-Ferrari | 1m25.441s | + 2.633 | 37 |
18. Γκροζάν | Lotus-Renault | 1m25.851 | + 3.043 | 35 |
19. ντερ Γκάρντε | Caterham-Renault | 1m25.963 | + 3.155 | 30 |
20. Μπιανκί | Marussia-Cosworth | 1m26.078 | + 3.270 | 31 |
21. Πικ | Caterham-Renault | 1m26.930 | + 4.122 | 35 |
22. Τσίλτον | Marussia-Cosworth | 1m26.970 | + 4.162 | 25 |