Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ισπανίας: Alonso και Vettel στα ελεύθερα

Ελλάδα 18:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ισπανίας: Alonso και Vettel στα ελεύθερα

FORMULA 1

GP Ισπανίας: Alonso και Vettel στα ελεύθερα

FORMULA 1

Οι δύο μεγάλοι μονομάχοι του περυσινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, μοιράστηκαν τις πρωτιές στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής για το Grand Prix της Ισπανίας. Το πρωί ταχύτερος ήταν ο Φερνάντο και το απόγευμα ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Του Τ. Πουρναράκη, επιμέλεια: Π. Σεϊτανίδης

Advertisement
Advertisement

Πρώτη μέρα σήμερα του Ισπανικού GP λοιπόν, με τις ελεύθερες δοκιμές να ξεκινούν υπό βροχή. Η πίστα δε στέγνωσε προτού περάσει σχεδόν μια ώρα όπου πλέον οι ομάδες άρχισαν να τοποθετούν στα μονοθέσια στεγνά ελαστικά και συγκεκριμένα τη νέα σκληρή γόμα της Pirelli.

Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη σκληρή γόμα. Η νέα σκληρή γόμα είναι πολύ κοντά στην σκληρή γόμα που χρησιμοποιούνταν πέρυσι. Η μόνη διαφορά είναι στη δομή της ενώ το παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας έχει κατέβει από τους 115 βαθμούς Κελσίου στους 105 βαθμούς Κελσίου. Στόχος είναι να διευκολυνθούν οι ομάδες στο set –up των μονοθεσίων καθότι πλέον η σκληρή και η μέση γόμα έχουν ίδιο εύρος βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας.
Η νέα σκληρή γόμα θα είναι πιο ανθεκτική και αναμένεται να βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα, ίσως και 120km αλλά θα υστερεί σε απόδοση από τη μέση.

Ταχύτερος στο FP1 σήμερα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την ανανεωμένη F138. Μιλώντας σχετικά με τις αναβαθμίσεις ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης που βρίσκεται στο Μοντμελό, αποκάλυψε: «Περιμένουμε εδώ οι κύριοι ανταγωνιστές μας να παρουσιάσουν ένα σημαντικό αριθμό βελτιώσεων στα μονοθέσια τους. Το ίδιο ισχύει και για μας υπάρχουν βελτιώσεις στις αεροτομές, το σώμα του μονοθεσίου και το πάτωμα. Περιμένουμε με αγωνία να δούμε αν αυτές οι βελτιώσεις θα αποδώσουν τα αναμενόμενα στην πίστα, επιβεβαιώνοντας τα δεδομένα της αεροσήραγγας».

Advertisement
Advertisement

Οι χρόνοι δείχνουν πως οι Ferrari βρίσκονται σε καλή κατάσταση αν και είναι ακόμη νωρίς για συμπεράσματα. Στα αξιοσημείωτα της πρώτης περιόδου οι έξι γύροι του Μπάτον χωρίς να σημειώσει χρόνο. Οι μηχανικοί της McLaren που παρουσιάζει ένα νέο αναβαθμισμένο πακέτο στην Ισπανία υποχρεώθηκαν χτες να μείνουν μέχρι αργά δουλεύοντας στα πιτ. Έτσι έσπασαν το ωράριο που αυτά είναι κλειστά από τις 11 το βράδυ μέχρι τις επτά το πρωί. Αυτό μπορεί να γίνει σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς μόνο δυο φορές μέσα στη χρονιά χωρίς να επισύρει κάποια ποινή για την ομάδα.

Στο δεύτερο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών στο Μοντμελό, το FP2 τα πράγματα άλλαξαν. Η πίστα ήταν πλέον στεγνή και όλοι χρησιμοποίησαν και την πιο γρήγορη, μέση γόμα της Pirelli. Ταχύτερος όλων ήταν ο Φέτελ αλλά η διαφορά του από τον Αλόνσο ήταν μόλις στα 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Κοντά τους και ο Μαρκ Γουέμπερ οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί για το πόσο αμφίρροπη θα είναι η μάχη αύριο και μεθαύριο.
Συνεχίσει να προβληματίζει η εικόνα  των McLaren με τους Μπάτον και Πέρεζ να συμπληρώνουν ελάχιστους γύρους τόσο στην πρώτη όσο και στην δεύτερη περίοδο.
[nggallery id=2562]
Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1. Αλόνσο Ferrari 1m25.252 20
2. Μάσα Ferrari 1m25.455 + 0.203 20
3. Βερν Toro Rosso-Ferrari 1m25.667 + 0.415 25
4. Γκροζάν Lotus-Renault 1m26.042 + 0.790 21
5. Σούτιλ Force India-Mercedes 1m26.212 + 0.960 24
6. Χάμιλτον Mercedes 1m26.374 +1.122 19
7. Μπότας Williams-Renault 1m26.456 + 1.204 20
8. Ράικονεν Lotus-Renault 1m26.614 + 1.362 21
9. Ρόζμπεργκ Mercedes 1m26.621 + 1.369 21
10. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1m26.755 + 1.503 16
11. Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1m26.940 + 1.688 26
12. Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari 1m27.061 + 1.809 24
13. Πέρεζ McLaren-Mercedes 1m27.135 + 1.883 6
14. Γκουτιέρες Sauber-Ferrari 1m27.250 + 1.998 26
15. Μαλντονάντο Williams-Renault 1m27.576 + 2.324 24
16. Κοβαλάινεν Caterham-Renault 1m28.373 + 3.121 14
17. ντερ Γκάρντε Caterham-Renault 1m28.600 + 3.348 19
18. Μπιανκί Marussia-Cosworth 1m28.887 + 3.635 14
19. Φέτελ Red Bull-Renault 1m29.457 + 4.205 11
20. Ουέμπερ Red Bull-Renault 1m29.473 + 4.221 21
21. Γκονζάλες Marussia-Cosworth 1m30.314 + 5.062 13
22. Μπάτον McLaren-Mercedes 6

Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1. Φέτελ Red Bull-Renault 1m22.808 34
2. Αλόνσο Ferrari 1m22.825 + 0.017 35
3. Ουέμπερ Red Bull-Renault 1m22.891 + 0.083 36
4. Ράικονεν Lotus-Renault 1m23.030 + 0.222 32
5. Μάσα Ferrari 1m23.110 + 0.302 37
6. Χάμιλτον Mercedes 1m23.140 + 0.332 35
7. Ρόζμπεργκ Mercedes 1m23.398 + 0.590 45
8. Σούτιλ Force India-Mercedes 1m23.840 + 1.032 37
9. Βερν Toro Rosso-Ferrari 1m24.058 + 1.250 31
10. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1m24.104 + 1.296 25
11. Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1m24.175 + 1.367 32
12. Μπάτον McLaren-Mercedes 1m24.306 + 1.498 35
13. Πέρες McLaren-Mercedes 1m24.854 + 2.046 31
14. Μπότας Williams-Renault 1m24.888s + 2.080 38
15. Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari 1m25.167 + 2.359 38
16. Μαλντονάντο Williams-Renault 1m25.321 + 2.513 32
17. Γκουριέρες Sauber-Ferrari 1m25.441s + 2.633 37
18. Γκροζάν Lotus-Renault 1m25.851 + 3.043 35
19. ντερ Γκάρντε Caterham-Renault 1m25.963 + 3.155 30
20. Μπιανκί Marussia-Cosworth 1m26.078 + 3.270 31
21. Πικ Caterham-Renault 1m26.930 + 4.122 35
22. Τσίλτον Marussia-Cosworth 1m26.970 + 4.162 25
Advertisement