Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ουγγαρίας, ανάλυση: Είναι η Ferrari πίσω από τη Red Bull;

Ελλάδα 20:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ουγγαρίας, ανάλυση: Είναι η Ferrari πίσω από τη Red Bull;

FORMULA 1

GP Ουγγαρίας, ανάλυση: Είναι η Ferrari πίσω από τη Red Bull;

FORMULA 1

Στο Ουγγαρόρινγκ όπου φιλοξενήθηκε ο ενδέκατος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, πίσω από τις Mercedes δόθηκε συγκλονιστική μάχη για την 3η και 5η θέση.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Είναι πλέον βέβαιο πως ο Λιούις Χάμιλτον έχει αντιπαρέρθει όλα τα προβλήματα και τις ατυχίες που τον έριξαν πίσω στην αρχή της χρονιάς. Η ανταλλαγή επικεφαλής μηχανικών με το Ρόσμπεργκ και κάποια μηχανικά προβλήματα κόστισαν στο Βρετανό. Προς τιμήν του όμως δε δέχτηκε όταν του προσφέρθηκε από την ομάδα ν’ αλλάξουν εκ νέου μηχανικούς έδειξε την πίστη του στην ομάδα και τον Πήτερ Μπόνιγκτον και αυτό τώρα του βγαίνει. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει μετά την Ουγγαρία όσους αγώνες και ο Ρόσμπεργκ και προηγείται με 6 βαθμούς. Είναι η πρώτη φορά φέτος που ο Βρετανός πήρε κεφάλι στη βαθμολογία.

Ο αγώνας του Χάμιλτον και του Ρόσμπεργκ κρίθηκε στην  1η στροφή. Εκεί ο Χάμιλτον που εκκίνησε καλύτερα έστριψε πρώτος και βρέθηκε μπροστά. Ο Ρόσμπεργκ ακολουθούσε σ’ όλα τον αγώνα χωρίς να έχει την ευκαιρία να απειλήσει. Αμφότεροι ακολούθησαν στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής/μαλακής γόμας μάλιστα ο Βρετανός ταυτίστηκε ουσιαστικά με την πρόβλεψη της Pirell: “Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα και αυτό πράγματι ακολούθησαν οι περισσότεροι οδηγοί: Εμείς είπαμε ότι θα έχουμε εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα και αλλαγή σε μαλακή στον 12ο και στον 41ο γύρο. Ο Χάμιλτον ακολούθησε αυτό το μοτίβο απλά σταμάτησε για πρώτη φορά στον 16ο και για δεύτερη φορά στον 41ο γύρο σε σύνολο 70. Βέβαια έπαιξε ρόλο και το βρεγμένο οδόστρωμα στις κατατακτήριες δοκιμές ώστε να αντέξει περισσότερο το σετ της πολύ μαλακής γόμας”.
Είναι δεδομένο πως η Mercedes θα διατηρήσει τον τίτλο στους κατασκευαστές και ένας εκ των Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ θα στεφθεί πρωταθλητής κατά την προσωπική μας άποψη ο Βρετανός θα διατηρήσει τον τίτλο του.

Advertisement
Advertisement

pirelli-hungary16-infographic-review-b640tall

Πιο πίσω όμως γίνεται πραγματική μάχη και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πίστας του Ουγγαρόρινγκ (σ.σ: τα μονοθέσια με μεγάλες αεροδυναμικές αντιστάσεις μειονεκτούν λιγότερο απ’ ότι σε άλλες πίστες) τόνισαν την κόντρα Red BullFerrari. Τη στιγμή που η Mercedes έχει κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και κορυφαία υβριδική μηχανή, στη Red Bull έχουν ακόμη καλύτερη ίσως αεροδυναμική απόδοση αλλά υστερούν σε υβριδική μηχανή ενώ στη Ferrari υστερούν σε αεροδυναμική απόδοση αλλά έχουν πολύ καλή υβριδική μηχανή.

Στην εκκίνηση του αγώνα είχαμε Ρικιάρντο, Φερστάπεν, Φέτελ στις θέσεις 3,4,5 και στον τερματισμό ο Φέτελ βρέθηκε μπροστά από το Φερστάπεν γιατί η προσπάθεια του νεαρού Ολλανδού οριοθετήθηκε από την στρατηγική της ομάδας. Συγκεκριμένα ο Φερστάπεν μπορούσε να πάει πιο γρήγορα από το Ρικιάρντο στο πρώτο μέρος, δεν ρύθμισαν το θέμα με εντολή. Όταν ο Φέτελ που ακολουθούσε άνοιξε τον χορό των πιτ στοπ (14ο γύρο) ακολουθώντας την τακτική “undercut” της γρήγορης αλλαγής, στην Red Bull έβαλαν αμέσως το Ρικιάρντο στον επόμενο γύρο για να μη χάσει τη θέση. Ο Φερστάπεν μπήκε στον 16ο γύρο έχασε θέση από το Φέτελ και βρέθηκε πίσω από το Ράικονεν που εκκινούσε 14ος.

Advertisement

Οι Ρικιάρντο, Φερστάπεν, Φέτελ ακολούθησαν στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής/μαλακήςγόμας. Μπορείτε να δείτε τις αλλαγές τους στο σχετικό σχεδιάγραμμα. Ο Ρικιάρντο στην προσπάθειά του να κρατηθεί μπροστά από τη Ferrari αναγκάστηκε να βγάλει 37 γύρους μ’ ένα σετ μαλακής γόμας τη στιγμή που πριν τον αγώνα η Pirelli συνέστησε μέχρι 29.

Advertisement

Ο Ράικονεν που εκκινούσε 14ος ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική. Έβαλε στην αρχή τη μαλακή γόμα την οποία άλλαξε στον 29ο γύρο. Από τον 16ο που μπήκε ο Φερστάπεν στα πιτ μέχρι τον 29ο προσπαθούσε εις μάτην να περάσει τον Φινλανδό. Αυτό οριοθέτησε τον αγώνα του Φερστάπεν και φυσικά πυροδότησε τη μάχη μεταξύ τους. Μετά τον 29ο γύρο ο Ράικονεν έβαλε δυο νέα σετ πολύ μαλακής γόμας (σ.σ: λόγω βροχής το Σάββατο είχαν όλοι διαθέσιμα). Κράτησε το πρώτο σετ 21 γύρους και το δεύτερο σετ 20 γύρους.

Βγαίνοντας στον 50στο γύρο από τα πιτ ο Φινλανδός με φρέσκα ελαστικά είχε ρυθμό σχεδόν 1 sec ταχύτερο ανά γύρο απ’ αυτό του Φερστάπεν που φορούσε τα μαλακά ελαστικά. Οδήγησε θυμίζοντας τον παλιό καλό εαυτό του και πολύ γρήγορα κόλλησε πίσω από την Red Bull και απαίτησε να περάσει. Ο Φερστάπεν έπαιξε ωραία άμυνα – κατά την άποψή μας – ο Ράικονεν όμως δεν πιστεύει το ίδιο: “Άλλαξε δυο φορές γραμμή και γι’ αυτό δεν μπόρεσα να τον αποφύγω” αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη στιγμή ο Iceman όπου ακούμπησαν στην στροφή 2 με αποτέλεσμα να σπάσει μέρος του πλαϊνού κάθετου της αεροτομής της Ferrari. Οι αγωνοδίκες που εξέτασαν το συμβάν κατά τη διάρκεια του αγώνα μετά από αίτημα της Ferrari δε βρήκαν κάτι μεμπτό στην άμυνα του Φερστάπεν.

Το φινάλε του αγώνα βρήκε το Ρικιάρντο να προσπαθεί να κρατήσει το Φέτελ πίσω του και το Φερστάπεν να προσπαθεί να κρατήσει το Ράικονεν. Αμφότεροι τα κατάφεραν και πλέον η διαφορά στη βαθμολογία ανάμεσα σε Ferrari και Red Bull είναι η ελάχιστη δυνατή. Θα έχουμε αμφίρροπη μάχη για τη 2η θέση στους κατασκευαστές, μια μάχη που η F1 την χρειάζεται και για το πρωτάθλημα ώστε να τονωθεί το ενδιαφέρον των φιλάθλων. Με 42 νίκες των Mercedes στους 49 αγώνες της υβριδικής εποχής είναι βέβαιο πως χρειάζεται μια ανατροπή.

Advertisement