GP Μαλαισίας: O Hamilton στην pole υπό βροχή
FORMULA 1GP Μαλαισίας: O Hamilton στην pole υπό βροχή
FORMULA 1Ακραίες ήταν σήμερα οι καιρικές συνθήκες στην πίστα της Σεπάνγκ με τη θερμοκρασία αέρα να ξεπερνά τους 32 βαθμούς Κελσίου και αυτή του οδοστρώματος να φτάνει στους 53 βαθμούς Κελσίου. Μετά έπιασε τροπική καταιγίδα…
TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Τρομερή εμφάνιση από το Vettel με τη Ferrari, που κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις μεικτές συνθήκες και μ’ έναν επικό γύρο να μπει την ύστατη στιγμή σφήνα στις δυο Mercedes. Τρίτος έμεινε ο Rosberg μπροστά από τις Red Bull.
Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές μάλιστα η θερμοκρασία οδοστρώματος άγγιξε τους 60 βαθμούς Κελσίου, ταλαιπωρώντας υπέρμετρα τα ελαστικά αλλά και τους οδηγούς που πάσχιζαν για πρόσφυση. Προφανώς στο FP3 σε στεγνό οδόστρωμα οι Mercedes ήταν ταχύτερες με τον Rosberg να κερδίζει τον Hamilton, που διαμαρτύρονταν για πρόβλημα στα φρένα. Σαν να μην έφτανε αυτό, στο μέσο της διαδικασίας έπιασε τροπική καταιγίδα που διέκοψε τη διαδικασία για πολύ ώρα.
Στο Q1 ο ουρανός ήταν βαρύς και στο βάθος έπεφταν αστραπές καθώς μαίνονταν τροπική καταιγίδα που αργότερα χτύπησε την πίστα. Οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν τη μέση γόμα για να καταταγούν, Mercedes και Ferrari κατάφεραν να το πετύχουν με τη σκληρή γόμα της Pirelli (πορτοκαλί σιρίτι). Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Manor, McLaren και ο Nasr με τη Sauber. Ο Βραζιλιάνος οδηγός που έλαμψε στην Αυστραλία τερματίζοντας 5ος για λογαριασμό της Sauber, δεν καταφέρνει να προκριθεί στη 15αδα.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο χρόνος του Merhi καθώς ο Stevens δεν έκανε προσπάθεια, είναι εκτός του 107% του χρόνου που σημείωσε ο Hamilton, οπότε με βάση τον κανονισμό οι Manor δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον αγώνα. Θα χρειαστεί ειδική άδεια από τη FIΑ για ν’ αγωνιστούν και μένει να δούμε αν θα δοθεί. Μιλώντας στους δημοσιογράφους στη μεικτή ζώνη μετά το Q1 οι Alonso και Button ήταν αισιόδοξοι. Αμφότεροι τόνισαν τη θεαματική βελτίωση της ομάδας, ενώ ο Ισπανός είπε μειδιώντας: «Δε θα σας μιλάω για πολύ ακόμη μετά το Q1 καθώς θα βελτιωθούμε».
Στο Q2 η χρήση της μέσης γόμας της Pirelli (άσπρο σιρίτι) ήταν μονόδρομος για τους 15 οδηγούς που συνέχισαν στη μάχη για τη δεκάδα. Τα μονοθέσια πετούν σπίθες ακουμπώντας στο έδαφος καθώς από φέτος το επίπεδο αναφοράς που ήταν φτιαγμένο από κόντρα πλακέ είναι από τιτάνιο που όταν ακουμπά κάτω δημιουργεί αυτό το θεαματικό φαινόμενο. Η βροχή που ξεκίνησε να πέφτει πολύ δυνατά στο μέσον του Q2 δημιούργησε μεγάλα προβλήματα και έπιασε εξ απήνης κάποιους οδηγούς. Ουσιαστικά η διαδικασία ολοκληρώθηκε μόλις έπιασε η βροχή καθώς η πίστα έγινε αμέσως πολύ πιο αργή.
Τα τελευταία 8 λεπτά πέρασαν με το χρονόμετρο να μετρά αντίστροφα χωρίς δράση στην πίστα. Οι οδηγοί έμειναν άπραγοι και οι πέντε πιο αργοί βρίσκονταν σε δυσάρεστη θέση καθώς δεν μπορούσαν να βελτιώσουν το χρόνο τους. Ανάμεσά τους ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari που έμεινε εκτός Q3, καθώς ο χρόνος που πέτυχε στην πρώτη προσπάθεια ήταν χειρότερος απ’ αυτόν του Ericsson με τη Sauber Ferrari. Ο Φινλανδός μάλιστα κόλλησε πίσω από τη Sauber χάνοντας χρόνο. Ο Hamilton παραλίγο να πάθει τα ίδια (8ος) καθώς η μονάδα ισχύος της Mercedes δεν έπαιρνε μπροστά. «Θα δούμε αργότερα τι συνέβη…» είπαν στον Βρετανό οι μηχανικοί της Mercedes. Εκτός από τον Raikkonen αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Maldonado (Lotus), Hulkenberg, Perez (Force India) και Sainz (Toro Rosso). Ευχάριστη έκπληξη η παρουσία των Grosjean (Lotus), Ericsson (Sauber) και Verstappen (Toro Rosso) στη δεκάδα.
Το Q3 ξεκίνησε με 30 λεπτά καθυστέρηση, το εντυπωσιακό ήταν πως η πίστα στέγνωσε αρκετά γρήγορα λόγω της τροπικής ζέστης. Οι αλλαγές στις ρυθμίσεις που μπορούσαν να κάνουν οι ομάδες λόγω καθεστώς παρκ φερμέ ήταν περιορισμένες, μόνο στη χαρτογράφηση και στην κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής. Αυτό δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο τη δουλειά των οδηγών. Τελικά το Q3 ξεκίνησε με αρκετούς οδηγούς να βάζουν τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli και άλλους να ρισκάρουν με τα ενδιάμεσα. Ο Vettel και οι Mercedes ήταν ανάμεσα στα μονοθέσια που βγήκαν με ενδιάμεσα από την αρχή. Πολύ σύντομα φάνηκε πως η σωστή επιλογή ήταν τα ενδιάμεσα ελαστικά με τις Mercedes να σημειώνουν στην πρώτη τους προσπάθεια εντυπωσιακά ταχύτερους χρόνους.
Ο Hamilton ήταν 3 sec ταχύτερος από τον 3ο που ήταν ο Max Verstappen. Εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι οι Mercedes άλλαξαν ενδιάμεσα ελαστικά (σ.σ: κάθε οδηγός έχει 4 σετ στη διάθεσή του) σε μια προσπάθεια να πετύχουν ακόμη καλύτερο χρόνο. To παράδειγμά τους ακολούθησαν και οι άλλες ομάδες. Οι συνθήκες χειροτέρεψαν στο τέλος και κάποιοι οδηγοί κατάφεραν να βελτιώσουν, κάποιοι όχι. Στο τέλος της διαδικασίας ο Vettel μ’ έναν επικό γύρο, αντάξιο ενός παγκόσμιου πρωταθλητή, κατάφερε να μπει σφήνα στις Mercedes αφήνοντας 3ο τον Rosberg. Εντυπωσιάζει μάλιστα η ελάχιστη διαφορά του από το Hamilton που πάντως δεν μπόρεσε να βελτιώσει στη 2η του προσπάθεια. Max Verstappen κατάφερε να τοποθετήσει την Toro Rosso στην 6η θέση!
Συνολικά η σημερινή κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m49.834s | – |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m49.908s | 0.074s |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m50.299s | 0.465s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m51.541s | 1.707s |
5 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m51.950s | 2.116s |
6 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m51.980s | 2.146s |
7 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m52.473s | 2.639s |
8 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m52.980s | 3.146s |
9 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m53.179s | 3.345s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m53.260s | 3.426s |
11 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m42.173s | – |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m42.197s | – |
13 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m43.022s | – |
14 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m43.468s | – |
15 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m43.700s | – |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m41.308s | – |
17 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m41.635s | – |
18 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m41.745s | – |
19 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m46.677s | – |
20 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | – | – |
Ο αγώνας διεξάγεται αύριο στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος. Προσοχή γιατί τα ξημερώματα αλλάζει η ώρα σε θερινή.