GP Κίνας: Στην pole position ξανά ο Hamilton
FORMULA 1GP Κίνας: Στην pole position ξανά ο Hamilton
FORMULA 1Την 34η pole position της καριέρας του στη Formula 1 πανηγύρισε ο Lewis Hamilton. Υπό βροχή στη Σαγκάη, ο Βρετανός δεν είχε αντίπαλο και ανάμεσα σε αυτόν και τον teammate του, Nico Rosberg, στην αυριανή σειρά εκκίνησης, θα είναι οι δύο Red Bull. ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Βροχή, καταχνιά και αέρα επιφύλασσε η Σαγκάη σε ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τις κατατακτήριες δοκιμές του 4ου αγώνα της χρονιάς.
WHAT CAR
Η αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου ξεκίνησε με κυρίαρχο ερώτημα αν η κατάσταση της πίστας επιτρέπει τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών ή επιβάλλεται η χρήση βρόχινων ελαστικών. Πολύ σύντομα ξεκαθάρισε πως τα βρόχινα ελαστικά ήταν η ταχύτερη – ασφαλέστερη επιλογή. Ο Nico Rosberg ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο πέρασμα, ο Αλόνσο έδειξε τη δυναμική της Ferrari σημειώνοντας τη 2η καλύτερη επίδοση. Ο Vettel την ίδια στιγμή έχασε προσωρινά τον έλεγχο της RB10 στην τελευταία στροφή χάνοντας κάποια δέκατα.
Οι συνθήκες ήταν οριακές για την ασφαλή διεξαγωγή των δοκιμών, τόσο από πλευράς ορατότητας όσο και ολισθηρότητας. Κάποιοι οδηγοί αποφάσισαν να ρισκάρουν δοκιμάζοντας τα ενδιάμεσα, μήπως και τους ευνοήσει η τύχη όμως η προσπάθεια αυτή ήταν πολύ δύσκολη.
Ο Pastor Maldonado έμεινε θεατής στις δοκιμές καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος στις ελεύθερες πρωινές δοκιμές του Σαββάτου. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα χτες είχε μια σύγκρουση στην είσοδο του pit lane. Επίσης ενώ νωρίτερα είχε χάσει τον έλεγχο της Lotus στην πίστα προσπαθώντας να αλλάξει κάποια ρύθμιση στο τιμόνι.
Τελικά εκτός από τους τέσσερις πιλότους των δυο μικρών ομάδων Marussia και Caterham εκτός έμεινε και ο Esteban Gutierrez με τη Sauber. O Μεξικάνος προσπάθησε την ύστατη στιγμή με ενδιάμεσα ελαστικά όμως στην τελευταία στροφή βρέθηκε εκτός πίστας χάνοντας πολύτιμα δέκατα. Από τους 4 πιλότους των δυο μικρών ομάδων είναι εμφανής η διαφορά των Kobayashi, Bianchi από τους Ericcson και Chilton αντίστοιχα. Ο Ιάπωνας και ο Γάλλος δείχνουν με τις επιδόσεις τους ότι αξίζουν μια θέση σε μεγαλύτερη ομάδα, τη στιγμή που ο Σουηδός και ο Βρετανός θυμίζουν συνεχώς πως βρίσκονται σ’ αυτή τη θέση όχι με αθλητικά αλλά οικονομικά κριτήρια.
Η αντίστροφη μέτρηση του 15λεπτου όπου αποκλείονται άλλοι 6 από τους 16 εναπομείναντες πιλότους ξεκίνησε χωρίς δράση στην πίστα. Πρώτος βγήκε ο Adrian Sutil με την υπέρβαρη Sauber χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά. Πολύ σύντομα φάνηκε πως αυτά ήταν μονόδρομος για το Q2. Οι Mercedes ακόμη μια φορά ήταν σε άλλο επίπεδο και μόνο οι Red Bull φάνηκαν ικανές να σταθούν κοντά τους. Ειδικά ο Vettel κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από το Rosberg μετά από 2 προσπάθειες, πλησιάζοντας στα επτά δέκατα το χρόνο του Hamilton. Έκπληξη από το Grosjean που μπόρεσε να μαζέψει έναν καλό γύρο φέρνοντας για πρώτη φορά φέτος τη Lotus στο Q3. Απογοήτευση για τη McLaren που είδε και τα δυο μονοθέσιά της να μένουν εκτός δεκάδας ενώ και ο Raikkonen δεν τα κατάφερε στην ύστατη προσπάθεια. Για έναν ακόμη αγώνα ο Φινλανδός αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων και δείχνει να υστερεί σημαντικά έναντι του έτερου πιλότου της Scuderia, Fernando Alonso. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν επίσης η 2η Sauber με το Sutil, η Force India του Perez και η Τοro Rosso του Daniil Kvyat.
Η αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου ξεκίνησε με το Vettel να περιμένει στην έξοδο του pit lane το πράσινο φως. Πολύ σύντομα ακολούθησαν το παράδειγμά του οι Rosberg και Alonso ενώ την ίδια στιγμή ο Bottas αποφάσισε να δοκιμάσει τα βρόχινα ελαστικά, προσπαθώντας να κάνει τη διαφορά.
Ο Vettel στο πρώτο του πέρασμα σ’ ένα γύρο στο απόλυτο όριο της πρόσφυσης έκανε χρόνο κάτω από 1:55. Απογοήτευση από Alonso που ήταν 1.5sec πιο αργός και ταυτόχρονα επίδειξη δύναμης από το Hamilton που ήταν 6 δέκατα πιο γρήγορος από το Vettel. Με το Γερμανό πιλότο της Red Bull, ανάμεσα στις Mercedes ήταν βέβαια πως ο Rosberg θα πιέσει για κάτι παραπάνω στο φινάλε. Η πίεση δεν του βγήκε σε καλό, έκανε λάθος στην τελευταία στροφή και περιορίστηκε στην 4η θέση πίσω από τις δυο Red Bull. Τις εντυπώσεις έκλεψε ο Ricciardo που την τελευταία στιγμή πήρε τη 2η θέση από τον πρωταθλητή και ταχύτατο στη βροχή Sebastian Vettel. Η διαφορά ανάμεσά τους στο μισό δευτερόλεπτο. Ο Alonso ακόμη μια φορά στη συνήθη γι’ αυτόν 5η θέση, με τις Williams και το Hulkenberg ν’ ακολουθούν.
H κατάταξη:
1. Lewis Hamilton | Mercedes | 1m53.860s |
2. Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m54.455s +0.595s |
3. Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1m54.960s +1.100s |
4. Nico Rosberg | Mercedes | 1m55.143s +1.283s |
5. Fernando Alonso | Ferrari | 1m55.637s +1.777s |
6. Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1m56.147s +2.287s |
7. Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1m56.282s +2.422s |
8. Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1m56.366s +2.506s |
9. Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1m56.773s +2.913s |
10. Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1m57.079s +3.219s |
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m56.860s | ||
11. Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m56.860s +2.831s* |
12. Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1m56.963s +2.934s* |
13. Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1m57.289s +3.260s* |
14. Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1m57.393s +3.364s* |
15. Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1m57.675s +3.646s* |
16. Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1m58.264s +4.235s* |
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m58.411s | ||
17. Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1m58.988s +3.472s** |
18. Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1m59.260s +3.744s** |
19. Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1m59.326s +3.810s** |
20. Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 2m00.646s +5.130s** |
21. Max Chilton | Marussia-Ferrari | 2m00.865s +5.349s** |
22. Pastor Maldonado | Lotus-Renault | Δεν συμμετείχε |
* Διαφορά από τον ταχύτερο στο Q2
* Διαφορά από τον ταχύτερο στο Q1