Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ιταλίας: Δραματική νίκη Hamilton (updated)

Ελλάδα 16:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Ιταλίας: Δραματική νίκη Hamilton (updated)

FORMULA 1

GP Ιταλίας: Δραματική νίκη Hamilton (updated)

FORMULA 1

Ο Βρετανός έχασε την πρώτη θέση στην εκκίνηση, έπεσε τέταρτος και χρειάστηκε να δώσει μάχη για να κερδίσει τελικά στη Μόντσα.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Συγκλονιστική ήταν η εξέλιξη του Ιταλικού GP, το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Rosberg να στρίβει 1ος και τους Massa-Magnussen να τον ακολουθούν καθώς ο Hamiltonδεν έφυγε καλά και έχασε 3 θέσεις. Αντίστοιχα ο Μπότας που ήταν πίσω από το Βρετανό έκανε επίσης πολύ κακή εκκίνηση και έπεσε εκτός 10αδας.

Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει κάποιο ρυθμό και ο Hamilton πέρασε μέσα σε λίγους γύρους τους Magnussen και Massa. Την ίδια στιγμή ο Rosberg έκανε λάθος στα φρένα στην 1η στροφή και η διαφορά των τεσσάρων δευτερολέπτων μειώθηκε στο μισό. Ήταν ξεκάθαρο πως ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes θα δοθεί μάχη. Το πρώτο πιτ στοπ ήρθε για το Rosberg στον 24ο και για το Χάμιλτον στον 25ο γύρο. Ο Γερμανός πήρε μια ανάσα όχι όμως για πολύ. Με τη σκληρή γόμα ο Hamilton κινούνταν ταχύτερα και πίεζε το Rosberg που έκανε ξανά λάθος στα φρένα για την 1η στροφή. Έτσι ο Βρετανός πέρασε μπροστά και κάπου εκεί ο αγώνας ολοκληρώθηκε καθώς ο Rosberg δεν έδειξε ικανός να πιέσει με τη σειρά του.

O Rosberg μπλοκάρει τους τροχούς του στα φρένα για το πρώτο σικέιν

Advertisement
Advertisement

Πίσω τους ο Massa τερμάτισε άνετα στην 3η θέση σε μια πίστα που θεωρεί δεύτερο σπίτι του μετά από τόσα χρόνια στη Ferrari. Αντίθετα ο Valtteri Bottas έδωσε συγκλονιστική μάχη με τους Raikkonen, Alonso, Button, Perez, Magnussen και Vettel για να τερματίσει τελικά 4ος.  Ο Φινλανδός πραγματοποίησε πολλά προσπεράσματα, σ’ ένα από αυτά τον πίεσε ο Magnussen εκτός πίστας. Στον νεαρό Δανό επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων Stop&Go που τελικά τον έριξε 10ο.

Απίθανη ήταν η προσπάθεια του Sergio Perez ο Μεξικάνος πιλότος με τη Force India μονομάχησε με τους Magnussen και Button και τελικά κατάφερε να δώσει στην ομάδα τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης. Μεγάλη απογοήτευση για τους τιφόζι που είχαν τη Ferrari του Alonso να μένει στα φρένα για την πρώτη στροφή. Την προηγούμενη φορά που ο Alonso είχε μείνει από κινητήρα σ’ αυτό το σημείο (2006, Renault) πήρε τον τελευταίο του τίτλο κερδίζοντας το Schumacher στην Ιαπωνία.

Οι 27 βαθμοί των Massa και Bottas έδωσαν τη δυνατότητα στη Williams να περάσει στην 3η θέση της βαθμολογίας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μπροστά από τη Ferrari. Ο Massa δε θέλησε να παίξει το παιχνίδι των εντυπώσεων: «Δεν αποτελεί μήνυμα αυτό. Λέγατε ότι είμαι Νο2 οδηγός, εγώ πάντα προσπαθούσα να είμαι Νο1. Δίνουμε μάχη με τη Ferrari για την 3η θέση. Θα κάνουμε ότι μπορούμε να τερματίσουμε πιο ψηλά. Έζησα φανταστικές στιγμές στη Ferrari αλλά τώρα είμαι σε άλλη ομάδα».

Advertisement

Ο Massa ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το Ισπανικό GP πέρυσι.

Μιλώντας για το σημερινό αγώνα και το λάθος που του στέρησε τη νίκη o Rosberg είπε: «Έχω αφήσει πίσω μου τα γεγονότα του Σπα αλλά και αυτός ο αγώνας κρίθηκε από ένα λάθος. Ο Lewis ήταν ταχύτερος, ήταν πίσω μου οπότε έγινε το σύνηθες. Είμαι πολύ απογοητευμένος μέσα μου αλλά δεν υπάρχει λόγος να το βάλω κάτω, κάναμε το 1-2 για την ομάδα. Είναι μια σπουδαία μέρα και όχι καταστροφή. Πρέπει να είμαι πραγματιστής μπορούσαν να συμβούν πολύ χειρότερα πράγματα από το να μειωθεί απλά η διαφορά μου σε σχέση με το Lewis κατά επτά βαθμούς. Οι αποδοκιμασίες δε μου αρέσουν ελπίζω με το καιρό να ξεχάσουν και να κοπάσουν. Ζήτησα συγνώμη για το Σπα δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. Σήμερα ο Lewis με πλησίαζε προσπάθησα ν’ ανεβάσω ρυθμό και έκανα λάθος. Η Μόντσα είναι μια από τις πιο δύσκολες πίστες στα φρένα λόγω του χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου και της υψηλότερης ταχύτητας της χρονιάς. Έκανα λάθος δυο φορές στο πιο δύσκολο σημείο».

Advertisement

Ο Hamilton από την πλευρά του αφού σταμάτησε τους πανηγυρισμούς, εξήγησε τι έγινε στην εκκίνηση: «Δε δούλεψε το κουμπί που θέτει τη μονάδα ισχύος σε διαδικασία εκκίνησης (launch). Έτσι ξεκίνησα μόνος μου όσο καλύτερα μπορούσα για να μη χάσω πολλές θέσεις. Όταν στο πρώτο μέρος με φθαρμένα ελαστικά έπιασα το Rosberg καταλάβαινα πως δεν μπορούσα να κρατηθώ κοντά του. Ήξερα πως η μόνη μου ευκαιρία θα ήταν μόλις έβαζα φρέσκα ελαστικά. Το έκανα παρά τις συμβουλές για το αντίθετο και τον έφτασα. Έκανε λάθος υπό πίεση».

Η κατάταξη του GP Ιταλίας:

1 Lewis Hamilton Mercedes 1h19m10.236s
2 Nico Rosberg Mercedes 3.175s
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 25.026s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 40.786s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 50.309s
6 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 59.965s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m02.518s
8 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m03.063s
9 Kimi Raikkonen Ferrari 1m03.535s
10 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m06.171s
11 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m11.184s
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m12.606s
13 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m13.093s
14 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1 γύρο
15 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1 γύρο
16 Romain Grosjean Lotus/Renault 1 γύρο
17 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1 γύρο
18 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1 γύρο
19 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 2 γύρους
20 Marcus Ericsson Caterham/Renault 2 γύρους

 

Advertisement

Το ρεπορτάζ είναι σε εξέλιξη…

Η κατάταξη του GP Ιταλίας:

1 Lewis Hamilton Mercedes 1h19m10.236s
2 Nico Rosberg Mercedes 3.175s
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 25.026s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 40.786s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 50.309s
6 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 59.965s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m02.518s
8 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m03.063s
9 Kimi Raikkonen Ferrari 1m03.535s
10 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m06.171s
11 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m11.184s
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m12.606s
13 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m13.093s
14 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1 γύρο
15 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1 γύρο
16 Romain Grosjean Lotus/Renault 1 γύρο
17 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1 γύρο
18 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1 γύρο
19 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 2 γύρους
20 Marcus Ericsson Caterham/Renault 2 γύρους