GP Ισπανίας: Ο Rosberg έσπασε το σερί του Hamilton (upd)
FORMULA 1GP Ισπανίας: Ο Rosberg έσπασε το σερί του Hamilton (upd)
FORMULA 1O Γερμανός οδηγός της Mercedes έσπασε το φετινό σερί του Hamilton στην pole και φιλοδοξεί αύριο να πάρει την πρώτη του νίκη για το 2015. Απογοήτευση από Ferrari οι χρόνοι δείχνουν πως έχει μείνει πίσω σε εξέλιξη σε σχέση με τη Mercedes.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Ηλιόλουστη μέρα με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 25 βαθμούς και στο οδόστρωμα στους 40 βαθμούς Κελσίου σήμερα στο Μοντμελό. Στη διάθεση όλων των οδηγών η μέση και η σκληρή γόμα της Pirelli, διαθέσιμα για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα τρία σετ από κάθε γόμα για τον καθέναν τους. Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές ταχύτερος όλων ήταν ο Nico Rosberg καθώς ο Hamilton είχε μια έξοδο στην στροφή 3.
Στο Q1 οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν την άνεση να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα και παρόλα αυτά να είναι ταχύτεροι όλων. Ο Raikkonen υποχρεώθηκε να βάλει την πιο γρήγορη μέση γόμα με την οποία πέτυχε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, ενώ ο Vettel διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς της Ferrari για έλλειψη δύναμης, πιθανόν υπήρχε κάποιο πρόβλημα στις ρυθμίσεις ηλεκτρονικών της SF15T. Πάντως ο Γερμανός ήταν ο μόνος οδηγός εκτός από τους τις Mercedes που μπόρεσε να προκριθεί στο Q2 χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.
Για πρώτη φορά φέτος αμφότερες οι McLaren μπήκαν στο Q2 από το οποίο αποκλείστηκαν οι Force India, οι Marussia και η Sauber του Ericsson. Ειδικά για τις Force India που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes ο αποκλεισμός από την 15αδα οφείλεται στην υστέρηση της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου σε μια πίστα όπως η Βαρκελώνη που πρωτεύον ρόλο παίζει η αεροδυναμική. Αξίζει να τονίσει κανείς τη διαφορά μόλις 8 δεκάτων ανάμεσα στον 5ο και στον 15ο οδηγό στο Q1 (Massa – Alonso) ενδεικτικό του πόσο καλά γνωρίζουν την πίστα οι μηχανικοί οπότε το σετάρισμα του μονοθεσίου είναι σωστό και η διαφορά οφείλεται αποκλειστικά στην απόδοση μονοθεσίου – οδηγού.
Για πρώτη φορά φέτος ο Hamilton ήταν πιο αργός από το Rosberg στη μάχη με το χρονόμετρο
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε τους οδηγούς να κάνουν πολύ μικρές διορθώσεις στις ρυθμίσεις των αεροτομών. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί οι οδηγοί που θα προκριθούν στο Q3 είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν στον αγώνα με το σετ ελαστικών που θα πετύχουν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Έτσι λοιπόν χρειάζεται μια ισορροπία στο πόσο θα πιέσεις για να προκριθείς και στο πόσο θα προφυλάξεις τα ελαστικά. Αυτό πιθανόν να εξηγεί και την διαφορά των 6 δεκάτων του δευτερολέπτου ανάμεσα σε Rosberg και Hamilton, ο Γερμανός εντυπωσίασε με την επίδοσή του (1:25.1) που ήταν καλύτερη από την περσινή pole. το χειμώνα βέβαια με την μαλακή γόμα της Pirelli που δεν είναι διαθέσιμη αυτό το Σαββατοκύριακο ο Γερμανός είχε σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:22.8!
Οι χρόνοι των Mercedes, Ferrari αλλά και του Μπότας με τη Williams ήταν αρκετά γρήγοροι ώστε να τους εξασφαλίσουν την παρουσία στο Q3 οπότε κανείς τους δεν επιχείρησε άλλο γύρο. Τελικά όπως ήταν αναμενόμενο από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο McLaren, οι δυο Lotus και η εναπομείνασα Sauber του Felipe Nasr. Έτσι στη μάχη του Q3 ρίχτηκαν Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, Toro Rosso με τα γερμανικά μονοθέσια να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Είναι η πρώτη φορά φέτος που και τα τέσσερα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Renault βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης των δοκιμών. Για τον Alonso η 13η θέση στην κατάταξη του Ισπανικού GP είναι η χειρότερη στην καριέρα του από το 2001 τότε οδηγούσε για λογαριασμό της Minardi.
Στο Q3 o Rosberg κατάφερε να σπάσει το σερί του Hamilton στην pole μ’ έναν εκπληκτικό γύρο που άφησε το Βρετανό 2.5 δέκατα πιο πίσω στη 2η θέση. Σοκαριστική η διαφορά ανάμεσα στο Vettel και το Rosberg στα 8 δέκατα, φαίνεται πως η Ferrari δεν βελτιώθηκε στο βαθμό που το πέτυχαν οι Mercedes και Williams. Ο Bottas είναι πολύ κοντά στο Vettel και αναμένεται αύριο ν’ αποτελέσει απειλή για την 3η θέση. Οι Toro Rosso εκμεταλλεύτηκαν την υστέρηση των Massa και Raikkonen για να καταλάβουν την 3η σειρά της εκκίνησης, απογοήτευση από Ricciardo/Red Bull ακόμη μια φορά.
Η εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη στις 14:00 τοπική ώρα (15:00 Ελλάδος).
H κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.681s | – |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.948s | 0.267s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m25.458s | 0.777s |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m25.694s | 1.013s |
5 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m26.136s | 1.455s |
6 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m26.249s | 1.568s |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m26.414s | 1.733s |
8 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m26.629s | 1.948s |
9 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m26.757s | 2.076s |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m26.770s | 2.089s |
11 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m27.375s | 2.694s |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m27.450s | 2.769s |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m27.760s | 3.079s |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m27.854s | 3.173s |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m28.005s | 3.324s |
16 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m28.112s | 3.431s |
17 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m28.365s | 3.684s |
18 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m28.442s | 3.761s |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m31.200s | 6.519s |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m32.038s | 7.357s |