Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ισπανίας: Ο Rosberg έσπασε το σερί του Hamilton (upd)

Ελλάδα 14:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Ισπανίας: Ο Rosberg έσπασε το σερί του Hamilton (upd)

FORMULA 1

GP Ισπανίας: Ο Rosberg έσπασε το σερί του Hamilton (upd)

FORMULA 1

O Γερμανός οδηγός της Mercedes έσπασε το φετινό σερί του Hamilton στην pole και φιλοδοξεί αύριο να πάρει την πρώτη του νίκη για το 2015. Απογοήτευση από Ferrari οι χρόνοι δείχνουν πως έχει μείνει πίσω σε εξέλιξη σε σχέση με τη Mercedes.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ηλιόλουστη μέρα με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 25 βαθμούς και στο οδόστρωμα στους 40 βαθμούς Κελσίου σήμερα στο Μοντμελό. Στη διάθεση όλων των οδηγών η μέση και η σκληρή γόμα της Pirelli, διαθέσιμα για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα τρία σετ από κάθε γόμα για τον καθέναν τους. Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές ταχύτερος όλων ήταν ο Nico Rosberg καθώς ο Hamilton είχε μια έξοδο στην στροφή 3.

Στο Q1 οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν την άνεση να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα και παρόλα αυτά να είναι ταχύτεροι όλων. Ο Raikkonen υποχρεώθηκε να βάλει την πιο γρήγορη μέση γόμα με την οποία πέτυχε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, ενώ ο Vettel διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς της Ferrari για έλλειψη δύναμης, πιθανόν υπήρχε κάποιο πρόβλημα στις ρυθμίσεις ηλεκτρονικών της SF15T. Πάντως ο Γερμανός ήταν ο μόνος οδηγός εκτός από τους τις Mercedes που μπόρεσε να προκριθεί στο Q2 χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.

Advertisement
Advertisement

Για πρώτη φορά φέτος αμφότερες οι McLaren μπήκαν στο Q2 από το οποίο αποκλείστηκαν οι Force India, οι Marussia και η Sauber του Ericsson.  Ειδικά για τις Force India που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes ο αποκλεισμός από την 15αδα οφείλεται στην υστέρηση της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου σε μια πίστα όπως η Βαρκελώνη που πρωτεύον ρόλο παίζει η αεροδυναμική. Αξίζει να τονίσει κανείς τη διαφορά μόλις 8 δεκάτων ανάμεσα στον 5ο και στον 15ο οδηγό στο Q1 (Massa – Alonso) ενδεικτικό του πόσο καλά γνωρίζουν την πίστα οι μηχανικοί οπότε το σετάρισμα του μονοθεσίου είναι σωστό και η διαφορά οφείλεται αποκλειστικά στην απόδοση μονοθεσίου – οδηγού.

Για πρώτη φορά φέτος ο Hamilton ήταν πιο αργός από το Rosberg στη μάχη με το χρονόμετρο

Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε τους οδηγούς να κάνουν πολύ μικρές διορθώσεις στις ρυθμίσεις των αεροτομών. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί οι οδηγοί που θα προκριθούν στο Q3 είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν στον αγώνα με το σετ ελαστικών που θα πετύχουν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Έτσι λοιπόν χρειάζεται μια ισορροπία στο πόσο θα πιέσεις για να προκριθείς και στο πόσο θα προφυλάξεις τα ελαστικά. Αυτό πιθανόν να εξηγεί και την διαφορά των 6 δεκάτων του δευτερολέπτου ανάμεσα σε Rosberg και Hamilton, ο Γερμανός εντυπωσίασε με την επίδοσή του (1:25.1) που ήταν καλύτερη από την περσινή pole. το χειμώνα βέβαια με την μαλακή γόμα της Pirelli που δεν είναι διαθέσιμη αυτό το Σαββατοκύριακο ο Γερμανός είχε σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:22.8!

Advertisement

Οι χρόνοι των Mercedes, Ferrari αλλά και του Μπότας με τη Williams ήταν αρκετά γρήγοροι ώστε να τους εξασφαλίσουν την παρουσία στο Q3 οπότε κανείς τους δεν επιχείρησε άλλο γύρο. Τελικά όπως ήταν αναμενόμενο από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο McLaren, οι δυο Lotus και η εναπομείνασα Sauber του Felipe Nasr. Έτσι στη μάχη του Q3 ρίχτηκαν Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, Toro Rosso με τα γερμανικά μονοθέσια να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Είναι η πρώτη φορά φέτος που και τα τέσσερα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Renault βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης των δοκιμών. Για τον Alonso η 13η θέση στην κατάταξη του Ισπανικού GP είναι η χειρότερη στην καριέρα του από το 2001 τότε οδηγούσε για λογαριασμό της Minardi.

Στο Q3 o Rosberg κατάφερε να σπάσει το σερί του Hamilton στην pole μ’ έναν εκπληκτικό γύρο που άφησε το Βρετανό 2.5 δέκατα πιο πίσω στη 2η θέση. Σοκαριστική η διαφορά ανάμεσα στο Vettel και το Rosberg στα 8 δέκατα, φαίνεται πως η Ferrari δεν βελτιώθηκε στο βαθμό που το πέτυχαν οι Mercedes και Williams. Ο Bottas είναι πολύ κοντά στο  Vettel και αναμένεται αύριο ν’ αποτελέσει απειλή για την 3η θέση. Οι Toro Rosso εκμεταλλεύτηκαν την υστέρηση των Massa και Raikkonen για να καταλάβουν την 3η σειρά της εκκίνησης, απογοήτευση από Ricciardo/Red Bull ακόμη μια φορά.

Advertisement

Η εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη στις 14:00 τοπική ώρα (15:00 Ελλάδος).

Οι τρεις πρώτοι στην καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία. Από πέρυσι στην Αυστρία (Μassa, Williams) έχει να βρεθεί άλλο μονοθέσιο πλην της Mercedes στην pole

H κατάταξη:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
1 Nico Rosberg Mercedes 1m24.681s
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m24.948s 0.267s
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m25.458s 0.777s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m25.694s 1.013s
5 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m26.136s 1.455s
6 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m26.249s 1.568s
7 Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.414s 1.733s
8 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m26.629s 1.948s
9 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m26.757s 2.076s
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m26.770s 2.089s
11 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m27.375s 2.694s
12 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m27.450s 2.769s
13 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m27.760s 3.079s
14 Jenson Button McLaren/Honda 1m27.854s 3.173s
15 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m28.005s 3.324s
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m28.112s 3.431s
17 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m28.365s 3.684s
18 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m28.442s 3.761s
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m31.200s 6.519s
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m32.038s 7.357s

Advertisement