Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Γαλλίας: Νίκη-θρίλερ για Verstappen

Ελλάδα 0:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Γαλλίας: Νίκη-θρίλερ για Verstappen

FORMULA 1

GP Γαλλίας: Νίκη-θρίλερ για Verstappen

FORMULA 1

Με προσπέρασμα στον προτελευταίο γύρο, ο Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix Γαλλίας, έβδομο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος!

Advertisement
Advertisement

Ήταν μία σπουδαία μάχη ανάμεσα στον Ολλανδό και τον παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton αλλά και μία σπουδαία μάχη των ομάδων τους στο παιχνίδι της στρατηγικής. Σε ένα αγώνα με συνεχείς εναλλαγές στην κορυφή, που επιβεβαίωσε πως έχουμε τη συναρπαστικότερη σεζόν εδώ και πολλά, πολλά χρόνια. Ο Βρετανός και ο Sergio Perez με τη δεύτερη RB16B συμπλήρωσαν το βάθρο.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 25 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 35, πιο κάτω απ’ ότι την προηγούμενη ημέρα. Κι αυτό διότι η μέρα στο Le Castellet ξεκίνησε με έντονη βροχή, που όμως σταμάτησε μερικές ώρες πριν την εκκίνηση, με αποτέλεσμα η πίστα να στεγνώσει.

Advertisement
Advertisement

Έτσι όλοι χρησιμοποίησαν σλικ ελαστικά, με τον Verstappen να έχει την pole position για δεύτερο φορά φέτος και πέμπτη στην καριέρα του. Δίπλα του εκκινούσε ο Hamilton και πίσω τους είχαν τους teammates τους, με τον Valtteri Bottas μπροστά από τον Perez.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Verstappen εκκίνησε καλά, όμως βγήκε εκτός πίστας μετά την πρώτη στροφή, παραχωρώντας τα ηνία στον Hamilton που δέχθηκε με ικανοποίηση το «δώρο».

Ακολούθησε παιχνίδι αναμονής μέχρι τα pit stop. Εκεί το undercut αποδείχθηκε πως απέδιδε τα μέγιστα, επιτρέποντας αλλαγές θέσεων στο midfield, φέρνοντας όμως και αλλαγές στην κορυφή. Ο Bottas μπήκε για αλλαγή στον γύρο 18, με τον Verstappen να ακολουθεί ένα γύρο μετά. Εκεί ήταν ίσως η μοναδική περίπτωση όπου το undercut αποδείχθηκε τζίφος.

Advertisement

Αντίθετα, ο ένας επιπλέον γύρος που έμεινε στην πίστα ο Hamilton, αποδείχθηκε καταστροφικός αφού η διαφορά 3 δευτερολέπτων που είχε χτίσει με κόπο, εξανεμίστηκε.

Ο Perez βρέθηκε να προηγείται στην κατάταξη, με τον Verstappen μπροστά από τις… λυσσασμένες Mercedes που τον πίεζαν ασφυκτικά. Και μέχρι να μπει κι αυτός για αλλαγή, στον γύρο 24, όλοι υπολόγιζαν πως έχουμε να κάνουμε με αγώνα στρατηγικής ενός pit stop.

Σύντομα όμως αποδείχθηκε πως η Red Bull είχε όρεξη για παιχνίδια στρατηγικής. Αλλάζοντας ελαστικά πιο αργά και όντας παραδοσιακά ευγενικός με αυτά, ο Perez ήταν σαφές πως πήγαινε για μία αλλαγή. Όμως στο γύρο 33, η αυστριακή ομάδα κάλεσε ξανά τον Verstappen, για να του βάλει ξανά μέση γόμα.

Μία κίνηση τολμηρή, που ουσιαστικά δεν άφηνε περιθώρια στη Mercedes – πλήρη αντιστροφή των ρόλων που είδαμε στη Βαρκελώνη. Έτσι οι Hamilton-Bottas συνέχισαν δίχως αλλαγή ενώ ο Verstappen είχε 19 γύρους για να καλύψει διαφορά 18 δευτερολέπτων.

Ξεκίνησε να τη ροκανίζει με γοργό ρυθμό και δεν προβληματίστηκε από τον teammate του που έκανε γρήγορα στην άκρη, επιτρέποντάς του να συνεχίσει το κυνήγι των ασημί βελών. Και δέκα γύρους πριν τον τερματισμό, είχε φτάσει πίσω από τον Bottas, με τον Hamilton να είναι άλλα 4 δευτερόλεπτα πιο μπροστά.

Εν τω μεταξύ, πίσω από τη μάχη της κορυφής, η McLaren βρισκόταν στις θέσεις 5-6 με τους Lando Norris και Daniel Ricciardo, με την AlphaTauri του Pierre Gasly να ακολουθεί.

Ο Bottas δεν κατάφερε να αμυνθεί έναντι του Verstappen, με τον οδηγό της Red Bull να έχει 9 γύρους για να καλύψει διαφορά 4.7 δευτερολέπτων από τον Hamilton.

Μάλιστα με τα ελαστικά του τελειωμένα, ο Φινλανδός προσπάθησε αλλά τέσσερις γύρους πριν το φινάλε, υπέκυψε και στην πίεση του Perez.

Αντίστοιχα στην κορυφή, στους τελευταίους 3 γύρους ο Verstappen έκανε την τελική επίθεση και δεν άφησε περιθώρια στον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Μείωνε ταχύτατα τη διαφορά και στον προτελευταίο γύρο, στα φρένα στο τέλος της ευθείας Μιστράλ, πραγματοποίησε το προσπέρασμα που έκρινε τον αγώνα.

Έτσι ο Verstappen πήρε την τρίτη του νίκη σε επτά αγώνες και σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο, αύξησε τη διαφορά του από τον Hamilton στους 12 βαθμούς. Αντίστοιχα, με το 1-3 οι ταύροι διεύρυναν το προβάδισμά τους στους 37 πόντους στους κατασκευαστές.

Πίσω από τον Bottas τερμάτισαν οι δύο McLaren, με έβδομη την AlphaTauri του Pierre Gasly, όγδοη την Alpine του Fernando Alonso και τις δύο Aston Martin να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

france-21-race-times1000x563

Διαβάστε επίσης:
To F1 Vlog για το επεισοδιακό GP Μπακού (video)
F1: Pirelli και FIA υιοθέτησαν νέα πρωτόκολλα
Στην Alpine έως το 2024 ο Esteban Ocon