Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία Mercedes στα ελεύθερα

Ελλάδα 6:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία Mercedes στα ελεύθερα

FORMULA 1

GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία Mercedes στα ελεύθερα

FORMULA 1

Το 1-2 και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών στο Σακχίρ έκαναν οι Mercedes W05. Και στις δύο περιπτώσεις, πρώτευσε ο Lewis Hamilton με τον Nico Rosberg να σημειώνει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση, με τα ασημί βέλη να κάνουν επίδειξη δύναμης.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Οι εικόνες από το Μπαχρέιν είναι εντυπωσιακές. Οι οργανωτές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το φωτισμό της πίστας που βρίσκεται στη μέση της ερήμου, 40km από την πρωτεύουσα του κρατιδίου το Μάναμα.

Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών διεξήχθη υπό το φως του ήλιου. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος με τη Mercedes. Όλοι οι πιλότοι αξιολόγησαν τη μέση γόμα (άσπρο χρώμα) της Pirelli, στη διάθεσή τους βρίσκεται και η μαλακή (κίτρινο χρώμα). Στο FP1 χρησιμοποίησαν μόνο τη μέση γόμα και ο χρόνος του Χάμιλτον ήταν 4.3sec πιο αργός από την κορυφαία επίδοση των Rosberg – Massa στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Οι Mercedes πέτυχαν τους κορυφαίους χρόνους αξιοποιώντας το έξτρα σετ ελαστικών που πρόσφερε η Pirelli σε όλους τους οδηγούς βάσει κανονισμών ώστε να έχουμε περισσότερη δράση στο FP1. Αυτό έγινε στο τελευταίο 20λεπτο ως τότε ταχύτερος όλων ήταν ο Αλόνσο. Στο φινάλε ο Hulkenberg που εξελίσσεται σε κακό δαίμονα του Ισπανού έδειξε να έχει την ταχύτητα για να τον προβληματίσει. Στη Ferrari μπέρδεψαν τα ελαστικά και έβαλαν τρία με μέση γόμα και ένα με μαλακή στον Αλόνσο. Ο Ισπανός σταμάτησε στην είσοδο του pit lane, τον έσπρωξαν πίσω και άλλαξαν ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη υπό το φως των προβολέων, οι Mercedes ήταν επίσης ταχύτερες με το Χάμιλτον να σταματά τα χρονόμετρα στο 1:35 με τη μαλακή γόμα. Όπως φάνηκε από το ρυθμό των πιλότων η βασική επιλογή στρατηγικής την Κυριακή θα αφορά στη μαλακή γόμα. Αναμένεται να αξιοποιηθούν και τα 3 σετ, κατά τη διάρκεια του αγώνα και να ελαχιστοποιηθεί η χρήση της μέσης γόμας. Αν κάποιος κάνει δυο πιτ στοπ (σ.σ: δύσκολο) θα εκκινήσει με τη μαλακή και θα βάλει τη μέση γόμα στο τέλος που η πίστα θα έχει περισσότερη γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Το ίδιο αν κάνει 3 πιτ στοπ.

Συνολικά η εικόνα που αποκομίσαμε παρακολουθώντας τα ελεύθερα είναι πως ο ρυθμός αγώνα των Mercedes είναι άπιαστος, Red Bull και Ferrari ακολουθούν με την Αυστριακή ομάδα να δείχνει ελαφρά ταχύτερη και αμέσως μετά McLaren, Force India βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Μένει να δούμε ποιος θα κάνει απόψε καλύτερη δουλειά και αν μπορεί αυτή η δυναμική ισορροπιών ν’ ανατραπεί αύριο και/ή το κυριότερο μεθαύριο.

Advertisement

Μετά το τέλος των δομικών ο Hamilton τόνισε: «Ήταν μια κανονική μέρα για μας. Το μονοθέσιο ήταν καλό από την αρχή και αυτό μας επέτρεψε να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στα ελαστικά. Η μαλακή γόμα φαίνεται να δουλεύει καλά, η διαφορά με τη μέση γόμα σε χρόνο είναι μεγάλη. Πιο αντιπροσωπευτική είναι η 2η περίοδος δοκιμών που χρονικά συμπίπτει με τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Το κλειδί ήταν να μην το παρακάνουμε με τις αλλαγές στο σετάρισμα του μονοθεσίου. Η πίστα φαίνεται πιο ωραία τη νύχτα και έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το φωτισμό. Η ορατότητα δεν επηρεάζεται καθόλου. Επίσης είναι πιο άνετο να οδηγείς με τη δροσιά το βράδυ. Ακούσαμε και τα καλά νέα για το Michael μετά το FP2, όλων μας οι σκέψεις είναι κοντά του και κοντά στην οικογένειά του».

Από την πλευρά του ο Rosberg συμπλήρωσε: «Φαίνεται πως έχουμε την ταχύτητα και για ένα γύρο και σε ρυθμό αγώνα. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Είναι διαφορετικό να οδηγείς τη νύχτα, η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πιο χαμηλή».

Advertisement

Ο Button ήταν απογοητευμένος με τη McLaren: «Νομίζω πως πιο κοντά στη Mercedes βρίσκεται η Red Bull. Εμείς έχουμε μεγάλη διαφορά να καλύψουμε, είναι κρίμα. Είναι μεγαλύτερη η διαφορά απ’ όσο εκτιμούσαμε και συνεχώς βελτιώνουμε το μονοθέσιο. Έχουμε δουλειά για να τους φτάσουμε, δε γίνεται αυτό μέσα σε μια νύχτα. Κανείς εκτός από τη Mercedes δεν είναι ευχαριστημένος με το μονοθέσιο του. Είναι πολύ πιο γρήγορη από τους υπόλοιπους. Δουλεύουμε σκληρά για να βελτιωθούμε. Με πέρασε μια Mercedes σα σταματημένο».

Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα εκκινήσει στις 18:00 ώρα τοπική και Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας όσο αφορά στην ελεύθερη τηλεόραση από τον Alpha και όσον αφορά στην συνδρομητική από τον ΟΤΕ.

Η κατάταξη της πρώτης περιόδου:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.502s 14
2. Nico Rosberg Mercedes 1m37.733s +0.231s 13
3. Fernando Alonso Ferrari 1m37.953s +0.451s 17
4. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m38.122s +0.620s 10
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.636s +1.134s 16
6. Kimi Raikkonen Ferrari 1m38.783s +1.281s 12
7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m38.949s +1.447s 15
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m39.056s +1.554s 24
9. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m39.102s +1.600s 21
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m39.389s +1.887s 16
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m39.533s +2.031s 11
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m39.862s +2.360s 26
13. Felipe Nasr Williams-Mercedes 1m40.078s +2.576s 14
14. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m40.406s +2.904s 19
15. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m40.652s +3.150s 20
16. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m40.793s +3.291s 31
17. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m40.889s +3.387s 20
18. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1m40.913s +3.411s 20
19. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m41.036s +3.534s 24
20. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m41.794s +4.292s 20
21. Robin Frijns Caterham-Renault 1m42.417s +4.915s 35
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m42.711s +5.209s 21
Advertisement

Αναλυτικά η κατάταξη της δεύτερης περιόδου:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m34.325s 28
2. Nico Rosberg Mercedes 1m34.690s +0.365 31
3. Fernando Alonso Ferrari 1m35.360s +1.035 28
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m35.433s +1.108 28
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m35.442s +1.117 13
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m35.528s +1.2 03
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m35.606s +1.281 29
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m35.640s +1.315 31
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m35.662s +1.337 22
10. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m35.802s +1.477 40
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m35.920s +1.595 9
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m35.972s +1.647 32
13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m35.998s +1.673 18
14. Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.366s +2.041 32
15. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m36.962s +2.637 13
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m36.975s +2.650 35
17. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m37.259s +2.934 24
18. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.599s +3.274 23
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m37.800s +3.475 15
20. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m38.247s +3.922 10
21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m38.257s +3.932 33
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m39.136s +4.811 30