GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία Mercedes στα ελεύθερα
FORMULA 1GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία Mercedes στα ελεύθερα
FORMULA 1Το 1-2 και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών στο Σακχίρ έκαναν οι Mercedes W05. Και στις δύο περιπτώσεις, πρώτευσε ο Lewis Hamilton με τον Nico Rosberg να σημειώνει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση, με τα ασημί βέλη να κάνουν επίδειξη δύναμης.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Οι εικόνες από το Μπαχρέιν είναι εντυπωσιακές. Οι οργανωτές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το φωτισμό της πίστας που βρίσκεται στη μέση της ερήμου, 40km από την πρωτεύουσα του κρατιδίου το Μάναμα.
Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών διεξήχθη υπό το φως του ήλιου. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος με τη Mercedes. Όλοι οι πιλότοι αξιολόγησαν τη μέση γόμα (άσπρο χρώμα) της Pirelli, στη διάθεσή τους βρίσκεται και η μαλακή (κίτρινο χρώμα). Στο FP1 χρησιμοποίησαν μόνο τη μέση γόμα και ο χρόνος του Χάμιλτον ήταν 4.3sec πιο αργός από την κορυφαία επίδοση των Rosberg – Massa στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Οι Mercedes πέτυχαν τους κορυφαίους χρόνους αξιοποιώντας το έξτρα σετ ελαστικών που πρόσφερε η Pirelli σε όλους τους οδηγούς βάσει κανονισμών ώστε να έχουμε περισσότερη δράση στο FP1. Αυτό έγινε στο τελευταίο 20λεπτο ως τότε ταχύτερος όλων ήταν ο Αλόνσο. Στο φινάλε ο Hulkenberg που εξελίσσεται σε κακό δαίμονα του Ισπανού έδειξε να έχει την ταχύτητα για να τον προβληματίσει. Στη Ferrari μπέρδεψαν τα ελαστικά και έβαλαν τρία με μέση γόμα και ένα με μαλακή στον Αλόνσο. Ο Ισπανός σταμάτησε στην είσοδο του pit lane, τον έσπρωξαν πίσω και άλλαξαν ελαστικά.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη υπό το φως των προβολέων, οι Mercedes ήταν επίσης ταχύτερες με το Χάμιλτον να σταματά τα χρονόμετρα στο 1:35 με τη μαλακή γόμα. Όπως φάνηκε από το ρυθμό των πιλότων η βασική επιλογή στρατηγικής την Κυριακή θα αφορά στη μαλακή γόμα. Αναμένεται να αξιοποιηθούν και τα 3 σετ, κατά τη διάρκεια του αγώνα και να ελαχιστοποιηθεί η χρήση της μέσης γόμας. Αν κάποιος κάνει δυο πιτ στοπ (σ.σ: δύσκολο) θα εκκινήσει με τη μαλακή και θα βάλει τη μέση γόμα στο τέλος που η πίστα θα έχει περισσότερη γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Το ίδιο αν κάνει 3 πιτ στοπ.
Συνολικά η εικόνα που αποκομίσαμε παρακολουθώντας τα ελεύθερα είναι πως ο ρυθμός αγώνα των Mercedes είναι άπιαστος, Red Bull και Ferrari ακολουθούν με την Αυστριακή ομάδα να δείχνει ελαφρά ταχύτερη και αμέσως μετά McLaren, Force India βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Μένει να δούμε ποιος θα κάνει απόψε καλύτερη δουλειά και αν μπορεί αυτή η δυναμική ισορροπιών ν’ ανατραπεί αύριο και/ή το κυριότερο μεθαύριο.
Μετά το τέλος των δομικών ο Hamilton τόνισε: «Ήταν μια κανονική μέρα για μας. Το μονοθέσιο ήταν καλό από την αρχή και αυτό μας επέτρεψε να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στα ελαστικά. Η μαλακή γόμα φαίνεται να δουλεύει καλά, η διαφορά με τη μέση γόμα σε χρόνο είναι μεγάλη. Πιο αντιπροσωπευτική είναι η 2η περίοδος δοκιμών που χρονικά συμπίπτει με τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Το κλειδί ήταν να μην το παρακάνουμε με τις αλλαγές στο σετάρισμα του μονοθεσίου. Η πίστα φαίνεται πιο ωραία τη νύχτα και έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το φωτισμό. Η ορατότητα δεν επηρεάζεται καθόλου. Επίσης είναι πιο άνετο να οδηγείς με τη δροσιά το βράδυ. Ακούσαμε και τα καλά νέα για το Michael μετά το FP2, όλων μας οι σκέψεις είναι κοντά του και κοντά στην οικογένειά του».
Από την πλευρά του ο Rosberg συμπλήρωσε: «Φαίνεται πως έχουμε την ταχύτητα και για ένα γύρο και σε ρυθμό αγώνα. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Είναι διαφορετικό να οδηγείς τη νύχτα, η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πιο χαμηλή».
Ο Button ήταν απογοητευμένος με τη McLaren: «Νομίζω πως πιο κοντά στη Mercedes βρίσκεται η Red Bull. Εμείς έχουμε μεγάλη διαφορά να καλύψουμε, είναι κρίμα. Είναι μεγαλύτερη η διαφορά απ’ όσο εκτιμούσαμε και συνεχώς βελτιώνουμε το μονοθέσιο. Έχουμε δουλειά για να τους φτάσουμε, δε γίνεται αυτό μέσα σε μια νύχτα. Κανείς εκτός από τη Mercedes δεν είναι ευχαριστημένος με το μονοθέσιο του. Είναι πολύ πιο γρήγορη από τους υπόλοιπους. Δουλεύουμε σκληρά για να βελτιωθούμε. Με πέρασε μια Mercedes σα σταματημένο».
Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα εκκινήσει στις 18:00 ώρα τοπική και Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας όσο αφορά στην ελεύθερη τηλεόραση από τον Alpha και όσον αφορά στην συνδρομητική από τον ΟΤΕ.
Η κατάταξη της πρώτης περιόδου:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι |
1. Lewis Hamilton | Mercedes | 1m37.502s | 14 |
2. Nico Rosberg | Mercedes | 1m37.733s +0.231s | 13 |
3. Fernando Alonso | Ferrari | 1m37.953s +0.451s | 17 |
4. Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1m38.122s +0.620s | 10 |
5. Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1m38.636s +1.134s | 16 |
6. Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m38.783s +1.281s | 12 |
7. Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1m38.949s +1.447s | 15 |
8. Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1m39.056s +1.554s | 24 |
9. Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1m39.102s +1.600s | 21 |
10. Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1m39.389s +1.887s | 16 |
11. Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1m39.533s +2.031s | 11 |
12. Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1m39.862s +2.360s | 26 |
13. Felipe Nasr | Williams-Mercedes | 1m40.078s +2.576s | 14 |
14. Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m40.406s +2.904s | 19 |
15. Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1m40.652s +3.150s | 20 |
16. Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1m40.793s +3.291s | 31 |
17. Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1m40.889s +3.387s | 20 |
18. Giedo van der Garde | Sauber-Ferrari | 1m40.913s +3.411s | 20 |
19. Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1m41.036s +3.534s | 24 |
20. Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1m41.794s +4.292s | 20 |
21. Robin Frijns | Caterham-Renault | 1m42.417s +4.915s | 35 |
22. Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1m42.711s +5.209s | 21 |
Αναλυτικά η κατάταξη της δεύτερης περιόδου:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι |
1. Lewis Hamilton | Mercedes | 1m34.325s | 28 |
2. Nico Rosberg | Mercedes | 1m34.690s +0.365 | 31 |
3. Fernando Alonso | Ferrari | 1m35.360s +1.035 | 28 |
4. Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m35.433s +1.108 | 28 |
5. Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1m35.442s +1.117 | 13 |
6. Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1m35.528s +1.2 | 03 |
7. Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1m35.606s +1.281 | 29 |
8. Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1m35.640s +1.315 | 31 |
9. Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1m35.662s +1.337 | 22 |
10. Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1m35.802s +1.477 | 40 |
11. Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1m35.920s +1.595 | 9 |
12. Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1m35.972s +1.647 | 32 |
13. Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1m35.998s +1.673 | 18 |
14. Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m36.366s +2.041 | 32 |
15. Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1m36.962s +2.637 | 13 |
16. Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1m36.975s +2.650 | 35 |
17. Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1m37.259s +2.934 | 24 |
18. Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1m37.599s +3.274 | 23 |
19. Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1m37.800s +3.475 | 15 |
20. Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1m38.247s +3.922 | 10 |
21. Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1m38.257s +3.932 | 33 |
22. Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1m39.136s +4.811 | 30 |