Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Αυστρίας: Νίκη Hamilton, σύγκρουση των Mercedes στο φινάλε (upd)

Ελλάδα 15:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Αυστρίας: Νίκη Hamilton, σύγκρουση των Mercedes στο φινάλε (upd)

FORMULA 1

GP Αυστρίας: Νίκη Hamilton, σύγκρουση των Mercedes στο φινάλε (upd)

FORMULA 1

Παρότι εκκινούσε 7ος ο Γερμανός πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, Nico Rosberg κατάφερε να πάρει προβάδισμα και να βρεθεί αγκαλιά με τη νίκη που του την έκλεψε στο φινάλε ο Hamilton. Οι δυο τους χτύπησαν στον τελευταίο γύρο και ο Rosberg τερμάτισε τελικά 4ος! του Τάκη Πουρναράκη

Advertisement
Advertisement

Με τη θερμοκρασία αέρα στους 15 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 26 βαθμούς Κελσίου, τιμές σχεδόν στο μισό από χτες υποδέχτηκε σήμερα οδηγού και ομάδες το Red Bull Ring. Η προηγούμενη φορά που οι Hamilton, Hulkenberg και Button βρίσκονταν στις τρεις πρώτες θέσεις της εκκίνησης ήταν στη Βραζιλία το 2012. Τότε η επαφή των δυο πρώτων είχε βοηθήσει το Button να πάρει την τελευταία νίκη της καριέρας του μέχρι σήμερα με τη McLaren.

Ο Massa υποχρεώθηκε να εκκινήσει από το pit lane μαζί με τον Kvyat. O Ρώσος είχε χτες σοβαρή έξοδο όπου χτύπησε την Toro Rosso και οι μηχανικοί επωφελήθηκαν για να κάνουν όλες τις αλλαγές. Ο Βραζιλιάνος κατετάγη 10ος αλλά για λόγους ασφαλείας οι μηχανικοί της Williams άλλαξαν την νέα εμπρός αεροτομή. Έτσι και αυτός βρέθηκε να εκκινεί από το pit lane.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Hamilton να εκκινεί καλά και να διατηρεί το προβάδισμα. Ο Hulkenberg όμως δεν τα κατάφερε και έτσι ο Button βρέθηκε να στρίβει 2ος. Ο Raikkonen επίσης επωφελήθηκε και έστριψε 3ος με το Rosberg να κερδίσει 2 θέσεις και να ανεβαίνει 5ος πίσω από το Hulkenberg. Ο μόνος από τους πρώτους 5 που δεν φορούσε την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli (μωβ χρώμα) ήταν ο Raikkonen. Ο Φινλανδός πέτυχε χτες τον ταχύτερο γύρο του στο Q2 με την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) και αυτό του έδινε μια διαφορετική δυναμική στο ξεκίνηαμ του αγώνα καθώς αναμένονταν να βρεθεί επικεφαλής όταν οι Button και Hamilton θα έμπαιναν για αλλαγή.

Advertisement
Advertisement

Πολύ σύντομα ο Raikkonen άρχισε να πιέζει το Button ενώ ο Rosberg πέρασε το Hulkenberg και ανέβηκε 4ος πίσω τους. Την ίδια ώρα ο Hamilton άνοιγε τη διαφορά ξεμακραίνοντας από τους υπόλοιπους. Ο Raikkonen και ο Rosberg πέρασαν με άνεση το Button καθώς η πάρα πολύ μαλακή γόμα άρχισε να πέφτει νωρίτερα στη Mclaren Honda. Ο Βρετανός χρησιμοποιώντας μια πιο ήπια χαρτογράφηση της υβριδικής μηχανής της Honda προσπάθησε να κρατηθεί χωρίς επιτυχία όμως μπροστά από τους Verstappen και Vettel που τον πέρασαν ανεβαίνοντας στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα.

Ο Button ήταν ο πρώτος από τους επικεφαλής που μπήκε στα πιτ στον 10ο γύρο. Έβαλε την πιο σκληρή από τις 3 διαθέσιμες γόμες της Pirelli, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μαλακή και το ερώτημα ήταν αν θα μπορούσε να ολοκληρώσει τον αγώνα μ’ αυτή. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Rosberg που έβαλε τη μαλακή γόμα στον επόμενο γύρο. Μετά την αλλαγή ο Γερμανός βρέθηκε μπροστά από το Button στη 15η θέση. Ο Hamilton έχανε έδαφος από το Raikkonen που μπορούσε να πιέσει περισσότερο με την πολύ μαλακή γόμα να είναι σε σαφώς καλύτερη κατάσταση.  Όμως ο Βρετανός έκανε εξαίρετη δουλειά με την προστασία της πάρα πολύ μαλακής γόμας φτάνοντας μέχρι τον γύρο ενώ διατηρούσε τη διαφορά από τη Ferrari πάνω από 3 sec.

Σ’ αυτό το κομμάτι του αγώνα ο Rosberg εκμεταλλευόμενος τα φρέσκα ελαστικά του μάζευε τη διαφορά με ρυθμό 1 sec στο γύρο. Τελικά ο Hamilton μπήκε για αλλαγή στον 21ο γύρο δίνοντας έτσι ην πρωτοπορία στις Ferrari, μπροστά ο Raikkonen πίσω του ο Vettel με τη διαφορά ανάμεσά τους στα 4 sec. Το pit stop του Hamilton ήταν αργό κάτι που τον έφερε πίσω από το Rosberg. Ο Βρετανός έβαλε τη μαλακή γόμα με την οποία λογικά θα πήγαινε μέχρι το τέλος.  Ο Raikkonen μπήκε στα πιτ αμέσως μετά το Hamilton και ο Vettel που εκκινούσε 9ος βρέθηκε επικεφαλής με το Rosberg πίσω του. Ο Raikkonen έβαλε επίσης την μαλακή γόμα.

Advertisement

3 7d1
Στον 23ο γύρο ήταν χαρακτηριστικό ότι ο Vettel που είχε εκκινήσει
με πολύ μαλακή γόμα από την 9η θέση οδηγούσε την κούρσα χωρίς να έχει αλλάξει ελαστικά ενώ ο Rosberg πίσω του κινούνταν 2 sec ταχύτερα στο γύρο. Στον 26ο γύρο ο Vettel βγήκε εκτός αγώνα καθώς έχασε τον έλεγχο της Ferrari στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και βρέθηκε εκτός στην είσοδο της στροφής 1: “Συγνώμη παιδιά έσκασε το ελαστικό, έσβησε η μηχανή δεν μπορώ να κάνω κάτι”. Ο Vettel χτύπησε στον τοίχο σπάζοντας την εμπρός αεροτομή. Ο αλυτάρχης του αγώνα ενέπλεξε το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια της Ferrari.

Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Raikkonen ακολουθούσαν το αυτοκίνητο ασφαλείας χωρίς να μπουν στα πιτ. Ξαφνικά ο αγώνας φάνηκε να γυρίζει προς το μέρος του Rosberg καθώς κυλούσαν οι γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Γερμανός είχε βάλει τη μαλακή γόμα στον 11ο γύρο και ήθελε να διανύσει 60 γύρους μ’ αυτή μέχρι το φινάλε. Η επανεκκίνηση βρήκε το Rosberg να φτιάχνει αμέσως μια διαφορά ασφαλείας από το Hamilton που επίσης ξεμάκρυνε άνετα από τις Red Bull. Την ίδια στιγμή ο Vettel φανερά εκνευρισμένος είχε βγάλει τη φόρμα και συζητούσε με τους μηχανικούς στο pit wall της Ferrari. Οι δυο οδηγοί της Mercedes άρχισαν να πιέζουν τα μονοθέσιά τους με τις διαφορές στα χιλιοστά του δευτερολέπτου καταγράφοντας ταχύτερους γύρους. Αμφότεροι με μαλακή γόμα και το Hamilton να έχει ελαστικά 11 γύρους πιο φρέσκα. Σ’ αυτή τη φάση οι Red Bull και η Ferrari του Raikkonen κινούνταν 1 sec πιο αργά ανά γύρο. Μια διαφορά απογοητευτική αν σκεφτεί κανείς πως οι Mercedes από το 2014 εδώ και 47 αγώνες έχουν χάσει μόνο 7.

Advertisement

Απ’ έξω έδειχνε πως ο Hamilton πίεζε το Rosberg για να τον υποχρεώσει σε 2η αλλαγή ελαστικών. Ένα λάθος του Rosberg στη στροφή 2 έφερε το Hamilton ακριβώς πίσω του. Εκείνη τη στιγμή από τη Mercedes ανέφεραν στο Βρετανό: “Η φόρτιση της ανάρτησης στη στροφή 9 φτάνει σε κρίσιμη τιμή”. Η στροφή 9 είναι η τελευταία του γύρου πριν τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού όπου ο Hamilton είχε DRS. Κοντινά πλάνα από τη Mercedes του Rosberg έδειξαν πως είχε ζημιά μετά από επαφή με θραύσματα από τη Ferrari του Vettel. Το πλαϊνό αεροδυναμικό βοήθημα ταλαντεύονταν αρκετά. Πάντως μετά το μήνυμα από τα pit ο Hamilton απομακρύνθηκε από τα κερμπ και ο Rosberg πήρε μια ανάσα (1.5sec).

Στον 54ο γύρο πρώτα ο Hamilton και μετά ο Rosberg μπήκαν στα πιτ και άλλαξαν ελαστικά για 2η φορά. Ο Βρετανός έβαλε τη μαλακή γόμα και Γερμανός την πολύ μαλακή. Βγαίνοντας ο Robserg διατήρησε το προβάδισμα ενώ μπροστά τους είχαν το Verstappen. O Hamilton έχασε χρόνο για 2η φορά στα πιτ αλλά και βγαίνοντας απ’ αυτά στη στροφή 2. Μετά ρωτούσε μετ’ επιτάσεως τους μηχανικούς αν ο Rosberg φορούσε πιο μαλακή γόμα. Tα Mercedes γυρνούσαν ένα δευτερόλεπτο στο γύρο πιο γρήγορα από το Verstappen που ήταν επικεφαλής του αγώνα. Πρώτος τον πέρασε ο Rosberg με άνεση και αμέσως μετά ακολούθησε ο Hamilton. O Βρετανός στο φινάλε άσκησε ασφυκτική πίεση και κατάφερε να περάσει το Rosberg παρότι αυτός είχε πιο γρήγορο ελαστικό.

3 7d2
Οι δυο τους χτύπησαν και ο Rosberg έχασε την εμπρός αεροτομή.
Τερμάτισε τελικά 4ος χωρίς εμπρός αεροτομή πίσω από τους Verstappen και Raikkonen. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Hamilton να πανηγυρίζει μια ψυχολογική νίκη έναντι του κυριότερου ανταγωνιστή του στη μάχη του τίτλου. Ταυτόχρονα μείωσε κατά 13 βαθμούς τη διαφορά στη βαθμολογία. Ο Verstappen ικανοποίησε την Red Bull φέρνοντας έναν Ταύρο στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Advertisement

Στο βάθρο του νικητή ο Hamilton δέχτηκε γιουχαρίσματα από θεατές που προφανώς δεν τους άρεσε η κίνηση στο Rosberg. Όταν ρωτήθηκε σχετικά ο Βρετανός είπε: “Δεν ξέρω γιατί αποδοκιμάζουν, δικό τους θέμα”.

3 7d3
Αναλύοντας τι έγινε στη φάση της σύγκρουσης με το Rosberg,
ο Hamilton τόνισε: “Έκανε λάθος στη στροφή 1 και άδραξα την ευκαιρία. Του άφησα πολύ χώρο αλλά μπλόκαρε τους τροχούς του και έπεσε πάνω μου. Μπορεί να είχε πρόβλημα με τα φρένα αλλά εγώ είμαι εδώ για να κερδίζω, αυτό είναι όλο”. Ο Rosberg δεν σταμάτησε παρότι η Mercedes ήταν χτυπημένη και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τον επιπλήξουν σχετικά.

«Ο Nico είχε πρόβλημα στο σύστημα brake by wire από την 1η κιόλας στροφή του τελευταίου γύρου», παραδέχθηκε ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff. Φανερά εκνευρισμένος χαρακτήρισε «ανόητη» τη σύγκρουση αλλά προσπάθησε να αποφύγει να πάρει θέση υπέρ ή κατά κάποιου εκ των οδηγών του. «Ο Nico υπερασπίστηκε τη θέση υπερβολικά, καθώς το μονοθέσιό του δεν ήταν πια σε τέλεια κατάσταση. Όμως πάντα χρειάζονται δύο για να γίνει μία σύγκρουση».

Πάντως οι αγωνοδίκες θεωρούν πως για τη σύγκρουση η ευθύνη βάρυνε εξ ολοκλήρου τον Rosberg αν και η ποινή 10 δευτερολέπτων δεν είχε κάποια επίπτωση στο τελικό αποτέλεσμα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

GPAustria-Race-Times640