Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ferrari: Η κρίσιμη αναβάθμιση του Βελγίου

Ελλάδα 11:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari: Η κρίσιμη αναβάθμιση του Βελγίου

FORMULA 1

Η Ferrari φέρνει την αναβαθμισμένη της πίσω ανάρτηση στο Βέλγιο με στόχο να αμφισβητήσει την κυριαρχία των McLaren. Θα τα καταφέρει;

Advertisement
Advertisement

Αυτή θα είναι η τελευταία μεγάλη κίνηση της Scuderia σχετικά με το μονοθέσιο του 2025. Έπειτα από αυτήν το βλέμμα πέφτει αποκλειστικά στο μονοθέσιο του 2026.

Έτσι, τα επόμενα δύο GP θα δώσουν μια ένδειξη για το πώς θα εξελιχθεί η υπόλοιπη σεζόν για την Ferrari. Το Σπα έχει στροφές υψηλής ταχύτητας και μεγάλα διαστήματα με τέρμα γκάζι. Το Ουγγαρόρινγκ έχει αντίστροφα χαρακτηριστικά. Η McLaren είναι εξίσου καλή και στα δύο. Είναι το καλύτερο all-around μονοθέσιο στο πρωτάθλημα. Αλλά η Ferrari προσπαθεί να το αμφισβητήσει αυτό.

Η SF-25 θα διαθέτει έναν νέο πίσω άξονα σχεδιασμένο για να αξιοποιεί στο έπακρο τις τελευταίες αλλαγές στο πάτωμα του αμαξώματος. Εδώ διακυβεύονται πολλά. Υπάρχει η δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα που είναι ακόμη προς διεκδίκηση. Ωστόσο οι άνθρωποι της Ferrari θα ικανοποιούνταν ακόμη περισσότερο από μερικές νίκες έως το τέλος της σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Ο νέος πίσω άξονας έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί την αεροδυναμική πλατφόρμα όσο το δυνατόν πιο κοντά στο παράθυρο, όπου παρέχει σταθερά τη μεγαλύτερη κάθετη δύναμη. Η τελευταία αναβάθμιση στο πάτωμα του αμαξώματος, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην Αυστρία, έχει ήδη αποδειχθεί επιτυχημένη.

Το αεροδυναμικό παράθυρο έχει ελαφρώς διευρυνθεί. Η αναβάθμιση κάνει το αυτοκίνητο πιο προβλέψιμο και δίνει στους οδηγούς μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Στο Red Bull Ring ο Λεκλέρ βγήκε σχετικά άνετα τρίτος. Στο Σίλβερστοουν, και οι δύο οδηγοί είχαν την ταχύτητα για την πρώτη σειρά. Λόγω ατομικών λαθών, κατέληξαν στην τρίτη.

Η αναβάθμιση

Με τον νέο πίσω άξονα, η Ferrari προσπαθεί να διορθώσει ένα θεμελιώδες πρόβλημα του μονοθέσιου της. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δεν πρέπει να βυθίζεται πολύ κατά την επιτάχυνση, ούτε να αναπηδά πολύ απότομα κατά το φρενάρισμα.

Advertisement

Πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή απόκλιση έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια κάθετης δύναμης. Η υπερβολική επαφή με το έδαφος με τον πίσω άξονα υπό φορτίο προκαλεί υπερβολική φθορά στις πλάκες στήριξης στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με κίνδυνο αποκλεισμού. Αυτή ήταν η αχίλλειος πτέρνα της Ferrari φέτος.

Ο Λεκλέρ ήταν αισιόδοξος στο Σίλβερστοουν. «Βελτιώνουμε το αυτοκίνητο βήμα βήμα, αλλά δεν έχουμε φτάσει ακόμα σε σημείο που να μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι. Αλλά έχουμε επιστρέψει σε καλό δρόμο με την ανάπτυξη. Το νέο πάτωμα ήταν ένα βήμα μπροστά. Και η επόμενη παρτίδα αναβαθμίσεων θα μας φέρει πιο κοντά στη McLaren. Δεν νομίζω ότι θα τους προλάβουμε, αλλά μπορούμε να πλησιάσουμε αρκετά ώστε να τους ασκήσουμε πίεση».

Advertisement

Ο Λιούις Χάμιλτον επικροτεί επίσης τις τελευταίες βελτιώσεις. «Σιγά σιγά συνηθίζω αυτή τη Ferrari. Οι επόμενες νέες εξελίξεις μας δίνουν ελπίδα ότι μπορούμε να κάνουμε ένα ακόμη βήμα σύντομα». Αλλά το βλέμμα του Βρετανού είναι ήδη στο 2026. «Ο Σαρλ βρήκε τον δρόμο του και τις ρυθμίσεις του, πώς λειτουργεί καλύτερα το αυτοκίνητο. Έχω δοκιμάσει τα πάντα, αλλά δεν έχω βρει ακόμα αυτό που ψάχνω. Οπότε τώρα θέλω να βεβαιωθώ ότι αυτό δεν θα συμβεί ξανά του χρόνου. Θέλω η Ferrari του 2026 να έχει μέσα της μέρος του DNA μου».