Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Τι ρυθμό ακολουθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας;

Ελλάδα 23:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Τι ρυθμό ακολουθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας;

FORMULA 1

F1: Τι ρυθμό ακολουθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας;

FORMULA 1

Τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στους αγώνες της F1 είναι αρκετά γνώριμα στους φίλους του σπορ. Ποια είναι, όμως, η στρατηγική τους κάθε φορά που βγαίνουν στην πίστα;

Advertisement
Advertisement

Στην σημερινή F1, οι Mercedes-AMG GT Black Series και Aston Martin Vantage εναλλάσσονται στον ρόλο του Safety Car κατά τους αγώνες. Προφανώς και στο κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού, μόνο δύο υπεραυτοκίνητα θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας αυτήν τη δουλειά.

Και τα δύο φέρουν 4λιτρους V8 υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Η ισχύς της Mercedes φτάνει τους 730 ίππους, ενώ της Aston Martin τους 530. Η πρώτη πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 3,2 δευτερόλεπτα ενώ η δεύτερη σε 3,5. Επιπλέον έχουν ειδική αεροδυναμική επεξεργασία ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στον δύσκολο ρόλο τους. Οδηγός τους εδώ και δεκαετίες ο Μπέρντ Μάιλαντερ.

Ωστόσο έχει τύχει πολλές φορές να ακούσουμε τους οδηγούς να διαμαρτύρονται σε περιόδους Safrety Car. για την χαμηλή ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας. Είναι κάτι που συμβαίνει από ανάγκη ή πρόκειται για επιλογή της διεύθυνσης αγώνα;

Advertisement
Advertisement

Όπως μπορείτε να δείτε στο παραπάνω πολύ ενδιαφέρον video από το εξαιρετικό κανάλι του yelistener, ο τρόπος με τον οποίον κινείται το Safety Car καθορίζεται από τις οδηγίες του αλυτάρχη. Ο Μάιλαντερ επιταχύνει στις στροφές κανονικά. Ωστόσο δεν πιάνει την τελική ταχύτητα του στις ευθείες.

Διατηρεί μία σταθερή ταχύτητα κοντά στα 200 χλμ/ώρα ώστε από τη μία να δώσει χρόνο στους κριτές να καθαρίσουν την πίστα (συνήθως θα έχει προηγηθεί κάποιο ατύχημα) χωρίς να περάσουν πολλοί γύροι. Παράλληλα, όμως, δεν πέφτει κάτω από ένα χρονικό όριο ώστε να δώσει τη δυνατότητα στα… θηρία που ακολουθούν να ζεσταίνουν συνεχώς ελαστικά και φρένα.

Στο τέλος του video βλέπετε ότι κατά τον γύρο εξόδου της στον Καναδά, η Vantage φτάνει πολύ κοντά στην τελική της ταχύτητα. Όχι, φυσικά, ότι εκείνη είναι συγκρίσιμη με ενός μονοθέσιου FI σε μία σχετικά σύντομη ευθεία.