Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Προσομοίωση βρόχινων συνθηκών!

Ελλάδα 6:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Προσομοίωση βρόχινων συνθηκών!

FORMULA 1

F1: Προσομοίωση βρόχινων συνθηκών!

FORMULA 1

Στη νότια Γαλλία, στην υπερσύγχρονη πίστα του Πωλ Ρικάρντ, διεξήχθη ένα τεστ με στόχο την εξέλιξη της τελευταίας γενιάς των βρόχινων ελαστικών στη Formula 1.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ίσως ο πιο δύσκολος τομέας σε εξέλιξη στη F1, να είναι αυτός των βρόχινων ελαστικών. Μολονότι χρησιμοποιούνται συχνά στους αγώνες, δεν είναι εύκολο να γίνουν δοκιμές εξέλιξης καθώς η βροχή δεν είναι στάνταρ. Ακόμη όμως και όταν βρέχει πρέπει να είναι και οι θερμοκρασίες σχετικά υψηλές για να έχει νόημα η δοκιμή καθώς στους αγώνες που γίνονται τη θερινή περίοδο δεν κάνει κρύο όταν βρέχει.

Στις δοκιμές εξέλιξης βρόχινων ελαστικών του Πωλ Ρικάρντ συμμετείχαν Ferrari, McLaren και Red Bull αποδεχόμενες πρόσκληση της Pirelli που απευθύνονταν σε όλες τις ομάδες.  Η πίστα Πωλ Ρικαρντ διαθέτει ένα εξαιρετικό αρδευτικό σύστημα για το κατάβρεγμα του οδοστρώματος ώστε να προσομοιώνονται με ακρίβεια βρόχινες συνθήκες διαφορετικής έντασης. Αυτό έδωσε στους οδηγούς τη δυνατότητα να δοκιμάσουν μια σειρά από πρωτότυπα βρόχινα ελαστικά, με διαφορετικές γόμες και σκελετούς και να τα αντιπαραβάλουν με τα βρόχινα ελαστικά του 2015. Καθότι αυτό ήταν ένα ‘τυφλό τεστ’ τα πρωτότυπα ελαστικά δεν έφεραν χρωματιστά σημάδια στο πλάι και οι οδηγοί δεν γνώριζαν ποιο τύπο ελαστικού δοκιμάζουν. Όλα τα μονοθέσια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν του 2015.

Advertisement
Advertisement


Τα πρωτότυπα ελαστικά δεν έφεραν σημάδια

Στο πρόγραμμα δοκιμών και εξέλιξης που ολοκληρώθηκε μέσα σε δυο μέρες, στο Πωλ Ρικάρντ συμπληρώθηκαν 659 γύροι σε μια κοντή διαμόρφωση της πίστας. Συμμετείχαν 5 οδηγοί και διανύθηκαν συνολικά 2326km. Οι θερμοκρασίες παρέμειναν σταθερά σε χαμηλά επίπεδα και τις δυο μέρες των δοκιμών με το μέγιστο να είναι οι 11 βαθμοί Κελσίου. Μολονότι δεν πρόκειται για πλήρως αντιπροσωπευτικές συνθήκες συλλέχθηκε μια ευρεία γκάμα δεδομένων τα οποία θ’ αναλυθούν στο κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Pirelli στο Μιλάνο.

Advertisement

Εκεί ο συνδυασμός/αντιπαραβολή των δεδομένων τηλεμετρίας των ομάδων με τα  δεδομένα της εταιρείας ελαστικών θα δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για την απόδοση κάθε πρωτοτύπου. Ο οδηγός της McLaren, Stophel Vandoorne ήταν ο μόνος που οδήγησε και τις δυο μέρες. Για τη Ferrari οδήγησε ο Raikkonen τη Δευτέρα και ο Vettel την Τρίτη. Για λογαριασμό της Red Bull οδήγησε ο Ricciardo την πρώτη μέρα και ο Kvyat τη δεύτερη μέρα.

Οι ταχύτεροι χρόνοι του διημέρου ήταν: 

Οδηγός/Ομάδα Χρόνοι Γύροι
Vettel (Ferrari) 1.06″750 (134)
Kvyat (Red Bull) 1.06″833 (113)
Vandoorne (McLaren) 1.07″758 (87 + 127)
Ricciardo (Red Bull) 1.08″713 (99)
Raikkonen (Ferrari) 1.09″637 (99)
Advertisement


Επόμενο τεστ θα είναι οι δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από τις 22 – 25/2.