FORMULA 1

F1: Υβριδικές μηχανές και μετά το 2020!

Ελλάδα 7:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Υβριδικές μηχανές και μετά το 2020!

FORMULA 1

F1: Υβριδικές μηχανές και μετά το 2020!

FORMULA 1

Σε σύσκεψη που έγινε στην έδρα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου στο Παρίσι ορίστηκε το πλαίσιο για τις υβριδικές μηχανές που θα χρησιμοποιούνται στη F1 μετά το 2020.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Όπως ίσως γνωρίζετε η F1 πέρασε στην υβριδική εποχή το 2014 με χρήση εντυπωσιακής τεχνολογίας. Συνδυασμός θερμικού υπερτροφοδοτούμενου V6 κινητήρα 1.6lt με δυο ηλεκτροκινητήρες, σύστημα ανάκτησης ενέργειας και μπαταρίες. Η απόδοση του συνόλου ξεπέρασε τα 800PS ενώ ο συντελεστής απόδοσης έφτασε το 50% κάτι ασύλληπτο για τους θερμικούς κινητήρες που βρίσκονται κοντά στο 35%.

Στη σύσκεψη αυτή μετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι σήμερα κατασκευαστές (Mercedes, Honda, Ferrari, Renault) αλλά και ενδιαφερόμενοι κατασκευαστές όπως το γκρουπ VW και η Cosworth. Με βάση τους σημερινούς κανονισμούς οι υβριδικές μηχανές θα μείνουν ως έχουν έως το 2020.
Αποφασίστηκε πως από το 2021 οι υβριδικές μηχανές θα γίνουν πιο απλές, πιο φθηνές και με πιο δραματικό ήχο. Ειδικότερα:

Advertisement
Advertisement

Η F1 θα παραμείνει κορωνίδα του motorsport, πεδίο εξέλιξης τεχνολογίας αιχμής που θα
σχετίζεται με τα αυτοκίνητα παραγωγής.

Οι νέες υβριδικές μηχανές θα είναι ισχυρές, πιο απλές και με χαμηλότερο κόστος εξέλιξης.

Θα βελτιωθεί ο ήχος.

Advertisement

Θα πρέπει να επιτρέπουν στους οδηγούς να δίνουν μάχη για θέση στην πίστα συνεχώς.

Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ που ήταν επικεφαλής της σύσκεψης δήλωσε ικανοποιημένος από την έκβαση της συζήτησης: ‘Πρέπει τώρα να δούμε τις λεπτομέρειες” είπε ο πολύπειρος Γάλλος. Το ρεπορτάζ από το Παρίσι λέει ότι πάμε μάλλον για κατάργηση του μικρού ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) που περιστρέφεται στις 125000rpm και δεν έχει πρακτική εφαρμογή στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η νέα υβριδική μηχανή θα φέρει τεχνολογία η εξέλιξη της οποίας να μπορεί ν’ αξιοποιηθεί στα αυτοκίνητα παραγωγής. Επιπλέον θα γίνουν πολλά όσον αφορά στο μέγεθος των μπαταριών. Φέτος θα διαμορφωθεί οριστικά η διάταξη των νέων υβριδικών μηχανών που θα χρησιμοποιεί η F1 μετά το 2020. Υπήρξε συζήτηση και για το όριο καυσίμου (κατάργηση ή σημαντική αύξηση) είναι πιθανόν όμως η εξέλιξη της τεχνολογίας έως το 2020 να την καταστήσει άκαιρη.

Advertisement