F1: Η μεταμόρφωση της Sauber σε Audi
FORMULA 1
Η Sauber μεταμορφώνεται σιγά-σιγά από πελατειακή σε εργοστασιακή ομάδα καθώς προετοιμάζεται για την εποχή Audi από το 2026. Ποιες είναι οι προκλήσεις αυτής της αλλαγής;
Στη Sauber, τίποτα δεν έχει μείνει στην τύχη αυτή τη στιγμή. Η ελβετική αγωνιστική ομάδα θα αγωνίζεται στη Φόρμουλα 1 με το δικό της όνομα για άλλους οκτώ μήνες. Η εποχή της Audi ξεκινά στις αρχές του νέου έτους.
WHAT CAR
Με έναν μεγάλο κατασκευαστή αυτοκινήτων, οι απαιτήσεις φυσικά αυξάνονται. Για τον σκοπό αυτό, οι εγκαταστάσεις στο Χίνβιλ υπέστησαν σημαντική επέκταση. Διακόσιοι νέοι υπάλληλοι έχουν ενσωματωθεί μόνο τους τελευταίους 18 μήνες. Αλλά αυτό δεν είναι το τέλος της ιστορίας.

Προκειμένου να προσλάβει ακόμη περισσότερα ταλέντα, η ομάδα της Formula 1 θα ανοίξει σύντομα ένα δεύτερο παράρτημα. Ένα κέντρο ανάπτυξης κατασκευάζεται στο Μπίστερ, την καρδιά της Βρετανικής silicon valley του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Το target group είναι, φυσικά, οι απόφοιτοι των κορυφαίων βρετανικών πανεπιστημίων.

Για τους τεχνικούς που βρίσκονται ήδη στο πρόγραμμα, το ερώτημα είναι πότε θα σταματήσουν εντελώς οι εργασίες στο φετινό μονοθέσιο. Όπως είναι γνωστό, την ερχόμενη σεζόν θα δούμε ένα εντελώς νέο σύνολο κανονισμών. Ορισμένες ομάδες, όπως η Williams και η Aston Martin, έχουν ανακοινώσει ότι σύντομα θα μεταφέρουν όλους τους πόρους τους στο νέο αυτοκίνητο.
Ομαλή μετάβαση
Η εξέλιξη για το φετινό μονοθέσιο, όμως, συνεχίζεται στη Sauber. Ο Τζέιμς Κι, ωστόσο, ξεκαθαρίζει ποιες είναι οι προτεραιότητες: «Το μοντέλο του 2026 είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο για εμάς επειδή θα φέρει το όνομα της Audi. Οι νέοι κανονισμοί μας δίνουν επίσης την ευκαιρία να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω. Αλλά πρέπει επίσης να παραμείνουμε ρεαλιστές. Είμαστε μια ομάδα που βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή».

Ο Κι αποκαλύπτει ότι οι εργασίες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στο παρασκήνιο του έργου του 2026. «Μετά την δύσκολη περασμένη σεζόν, θέλουμε να δείξουμε πρόοδο φέτος με το τρέχον αυτοκίνητο. Έχουμε ένα σχέδιο για το πότε θα κάνουμε την αλλαγή, αλλά μπορεί ακόμα να προσαρμοστεί εύκολα ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί η σεζόν» υπογραμμίζει.

Η Sauber θα λάβει τις περισσότερες ώρες σε αεροδυναμική σήραγγα και τις περισσότερες διαδρομές CFD από όλες τις ομάδες για το πρώτο εξάμηνο του 2025. «Μπορείτε να εκτελέσετε τα δύο projects παράλληλα», εξηγεί ο Key. «Αλλά δεν είναι τόσο εύκολο για εμάς όσο είναι για τις μεγαλύτερες ομάδες. Πρέπει να παραμείνουμε ευέλικτοι και να διατηρήσουμε περιθώριο για το αυτοκίνητο του 2025, αν χρειαστεί».
Η μεγάλη αλλαγή
Υπάρχει μια σημαντική διαφορά στο πίσω μέρος μεταξύ του τρέχοντος και του επόμενου αυτοκινήτου. Αυτή τη στιγμή, η καρδιά μιας Ferrari εξακολουθεί να χτυπά κάτω από το καπό. Το επόμενο μοντέλο του ελβετικού κατασκευαστή αγωνιστικών αυτοκινήτων θα τροφοδοτείται από τον κινητήρα που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από την Audi.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης λειτουργεί εδώ και καιρό στους πάγκους δοκιμών του εργοστασίου κινητήρων στο Νόιμπουργκ. Η Sauber αλλάζει από πελατειακή σε εργοστασιακή ομάδα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Sauber γίνεται εργοστασιακή ομάδα. Από το 2006 έως το 2009, η BMW ανέλαβε τα ηνία στο Χίνβιλ και προμήθευε κινητήρες V8 ειδικά κατασκευασμένους από το Μόναχο. «Πολλοί άνθρωποι εδώ στη Sauber εξακολουθούν να είναι πιστοί στην εποχή της BMW. Θυμούνται με αγάπη πώς λειτουργούσε η συνεργασία τότε. Και προσπαθούν να το επαναλάβουν αυτό τώρα με την Audi», δηλώνει ο Κι.

Οι μηχανικοί που γνωρίζουν μόνο την πιο πρόσφατη εκδοχή της Sauber πρέπει προσαρμοστούν: «Μερικές φορές πρέπει να υπενθυμίζω στους τεχνικούς ότι μπορούν να ρωτήσουν αν, για παράδειγμα, μπορεί να αντικατασταθεί μια θερμοασπίδα. Εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να μιλήσετε με τους συναδέλφους στο Neuburg. Είναι πολύ εξυπηρετικοί. Πρέπει ακόμα να το συνηθίσουμε αυτό» σημειώνει ο Τζέιμς Κι.

Σίγουρα ο οργανισμός της Sauber περνάει μια περίοδο μεγάλης αλλαγής αυτό το διάστημα. Και οι προκλήσεις είναι αρκετές και θα απασχολήσουν τους ανθρώπους σε Χίνβιλ και Νόιμπουργκ ακόμη και εντός της νέας εποχής που ξημερώνει στην F1 από το 2026.