Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Η αλήθεια πίσω από τους αριθμούς!

Ελλάδα 22:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Η αλήθεια πίσω από τους αριθμούς!

FORMULA 1

F1: Η αλήθεια πίσω από τους αριθμούς!

FORMULA 1

Η Mercedes F1 την περσινή χρονιά σάρωσε νίκες και πρωταθλήματα, παραταύτα όμως από το ταμείο λείπουν 104 εκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία Mercedes – Benz Grand Prix Ltd που «τρέχει» τη Mercedes F1 έδωσε στη δημοσιότητα τα πεπραγμένα του 2014.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Σύμφωνα μ’ αυτά έχει χασούρα πάνω από 100 εκ. ευρώ μάλιστα αυτό ήρθε να προστεθεί στα 75 εκ. ευρώ ζημιές που είχε το 2013.
Η αύξηση των ζημιών σύμφωνα με την Mercedes οφείλεται στην αύξηση των εξόδων. Το 2013 τα έξοδα έφτασαν τα  257 εκ. ευρώ ενώ φέτος έφτασαν τα 325 ευρώ. Υπήρξε λοιπόν μια αύξηση στα έξοδα περί των 68 εκ. ευρώ τα οποία οι ιθύνοντες της Mercedes αποδίδουν στην αύξηση των πριμ και στην πιο ακριβή μονάδα ισχύος. Τα υβριδικά σύνολα κοστίζουν 5 φορές περισσότερο απ’ ότι οι παλιοί ατμοσφαιρικοί V8 κινητήρες.

Επιπλέον υπήρξε μια αύξηση στο μισθολογικό κόστος από τα 67 εκ. ευρώ στα 90 εκ. ευρώ. Τα έσοδα της ομάδας επίσης αυξήθηκαν καθώς ήταν πρωταγωνίστρια και είχε περισσότερους χορηγούς ενώ πήρε και περισσότερα χρήματα από τη FOM βάσει της Συμφωνίας Ομόνοιας που ορίζει την κατανομή των κερδών από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Έτσι τα έσοδα της ομάδας από 169 εκ. ευρώ το 2013 έφτασαν τα 200 εκ. ευρώ πέρυσι. Οι μέτοχοι της εταιρείας θεωρούν αποδεκτή τη χασούρα των 100 εκ. ευρώ καθώς πιστεύουν πως τα έσοδα θα έρθουν τα επόμενα χρόνια αφού η ομάδα συνεχίζει να πρωταγωνιστεί. Η διαφορά των 20 εκ. ευρώ που προκύπτει (έξοδα – έσοδα = 125εκ.) καλύπτεται από τα κέρδη λόγω της παροχής μονάδας ισχύος σε Williams, Force India, Lotus.

Advertisement
Advertisement

nico-lewis-japan15-backs640

Η πραγματικότητα που αποκαλύπτουν οι αριθμοί καταδεικνύει την στρέβλωση που έχει το επιχειρηματικό μοντέλο της F1. Τη στιγμή που η κορυφαία ομάδα, χάνει τόσα χρήματα και πρέπει να συνεχίσει να χάνει αν θέλει να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί τότε πως μπορεί κάποιος ιδιώτης να σταθεί ανταγωνιστικά στη F1; Προφανώς δεν μπορεί καθώς δεν μπορεί να έχει ανταγωνιστική μονάδα ισχύος. Αυτό διαπίστωσε με τον πιο σκληρό τρόπο ο Dietrich Mateschitz της Red Bull και κοιτάει προς την πόρτα καθώς δε θέλει να παρατείνει άλλο τη χασούρα στην πίστα και στο ταμείο. Ο μόνος που βγάζει λεφτά από τη F1 είναι ο Ecclestone. Προφανώς όμως πρέπει να μειώσει λίγο τα κέρδη του για να ισορροπήσει η κατάσταση. Ήδη οι Sauber και Force India έχουν καταφύγει στην Ε.Ε. ζητώντας ανατροπή στους οικονομικούς όρους της συμφωνίας Ομόνοιας.

Οφείλουμε να τονίσουμε πως η Mercedes από τη συμμετοχή στη F1 και την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας κερδίζει πάρα πολλά σε προβολή και τεχνογνωσία που σίγουρα τα επόμενα χρόνια θα έχουν θετικό αντίκτυπο στο προφίλ και τις πωλήσεις της εταιρείας παγκοσμίως. Αν όμως δεν είσαι Mercedes ώστε να επενδύεις έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού σου τη γραμμή παραγωγής, αλλά ιδιώτης; Έχει τότε νόημα η συμμετοχή στη F1; Με τα σημερινά δεδομένα προφανώς όχι γι’ αυτό και βλέπουμε ένα πρωτάθλημα 3 ταχυτήτων: (Mercedes), (Red Bull, Ferrari, McLaren Honda), (Williams, Lotus, Toro Rosso, Force India, Manor) με δυο ομάδες να πτωχεύουν πέρυσι (Caterham, Manor) άλλες δυο να είναι ένα βήμα πριν την έξοδο (Red Bull, Toro Rosso) και άλλες δυο (Sauber, Force India) να προσφεύγουν στα δικαστήρια.

Advertisement

mercedes-japan15-drawning640 Rosberg-Japan15-act-b640

Ένα πρωτάθλημα, χωρίς προσπεράσματα, χωρίς ενδιαφέρον, χωρίς ανατροπές. Σημειώστε πως πέρυσι η Mercedes πήρε 16 νίκες σε 19 αγώνες με τους οδηγούς της να κάνουν 11 φορές το 1-2 ανεβαίνοντας συνολικά 31 φορές στο βάθρο.

Advertisement

Φέτος σε 14 αγώνες οι ασημί έχουν κερδίσει τους 11 κάνοντας 8 φορές το 1-2.