Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Βραζιλίας: Το μεγάλο φινάλε!

Ελλάδα 12:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Βραζιλίας: Το μεγάλο φινάλε!

FORMULA 1

GP Βραζιλίας: Το μεγάλο φινάλε!

FORMULA 1

H Formula 1 επιστρέφει στη θρυλική πίστα του Ιντερλάγος για μια μοναδική παράσταση (απευθείας Δημόσια Τηλεόραση, ΟΤΕ στις 18:00).

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ραντεβού με την ιστορία έχει ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ στην πίστα που πέρυσι πήρε τον 3ο παγκόσμιο τίτλο. Το επίτευγμά του δεν έχει όμοιο, στο Ώστιν την προηγούμενη Κυριακή σημείωσε την 8η σερί νίκη του. Ο Φέτελ έχει κερδίσει σε όλα τα GP από το Βέλγιο έως τώρα και συνολικά σε 12 αγώνες φέτος. Αν κερδίσει και στη Βραζιλία θα συμπληρώσει 9 νίκες σερί, ρεκόρ για τη F1. Ταυτόχρονα θα ισοφαρίσει το ρεκόρ νικών σε μια σεζόν του Μίκαελ Σουμάχερ (13 νίκες). Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε κερδίσει το 2004 σε 13 από τους 18 αγώνες και κάλλιστα θα μπορούσε να έχει ένα σερί 12 αγώνων αν αυτό δεν έσπαγε στο Μονακό όπου ο Τρούλι πήρε την μοναδική νίκη της καριέρας του εκείνη τη χρονιά.

Ο Φέτελ ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στην πίστα όπου πέρυσι πήρε με δραματικό τρόπο -τερματίζοντας 6ος- τον 3ο παγκόσμιο τίτλο του. Φέτος τα πράγματα δείχνουν πιο απλά για το Γερμανό πρωταθλητή. Δεν υπάρχει κανείς να τον κοντράρει εκτός ίσως από τον teammate του Μαρκ Γουέμπερ που αγωνίζεται για τελευταία φορά στη F1. Ο Αυστραλός θέλει να κλείσει την καριέρα του με νίκη και αυτή είναι η τελευταία του ευκαιρία. Από την ομάδα της Red Bull τον ενημέρωσαν πως θα έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει αυτή τη νίκη στα ίσα από το Φέτελ αλλά να μην περιμένει κάποια χάρη από το Γερμανό πρωταθλητή.

Ο περσινός αγώνας ήταν συγκλονιστικός.  Η βροχή είχε προσθέσει τη δική της ένταση από νωρίς και λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση ο Φέτελ βρέθηκε τελευταίος με πληγωμένο μονοθέσιο. Έδωσε συγκλονιστική μάχη για ν’ ανέλθει στην κατάταξη και τα κατάφερε τελικά στο φινάλε. Ο Αλόνσο τερμάτισε 2ος αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό.

Advertisement
Advertisement

Η προηγούμενη φορά που είχαμε μεγάλο τελικό στο Ιντερλάγος ήταν το 2008 όταν ο Χάμιλτον πήρε τη μπουκιά από το στόμα του Μάσα. Ο Βραζιλιάνος ήθελε τότε νίκη και το Βρετανό από την 6η θέση και κάτω. Η βροχή έφερε τα πάνω κάτω στην αρχή και το τέλος του αγώνα, με το Χάμιλτον να είναι 6ος στην τελευταία ανηφορική αριστερή στροφή. Εκεί ο Βρετανός πέρασε τον Τίμο Γκλοκ του οποίου η Toyota φορούσε σλικ ελαστικά ανέβηκε στην 5η θέση και πανηγύρισε το μοναδικό τίτλο που έχει πάρει ως τώρα. Πρωταθλητές στην ίδια πίστα αναδείχτηκαν το 2007 ο Ράικονεν και το 2009 ο Τζένσον Μπάτον. Δεν ξέρουμε αν την Κυριακή στο Ιντερλάγος θα δούμε μια συγκλονιστική παράσταση με τους πιλότους της Red Bull να μονομαχούν. Ο Γουέμπερ θέλει τη νίκη για να πει αντίο με στυλ, ο Φέτελ το ρεκόρ.

Το Ιντερλάγος με διαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα όπου γίνεται αγώνας F1. Επίσης είναι η διαδρομή με τις περισσότερες ανομοιομορφίες πράγμα που αναγκάζει τους μηχανικούς να ψηλώσουν λίγο τα μονοθέσια μ’ ότι αυτό συνεπάγεται σε αεροδυναμική απόδοση.  Η πίστα είναι αριστερόστροφη και έχει πολλές αναπηδήσεις. Αυτό έχει ως συνέπεια μια αυξημένη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού.  Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τους κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο. Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%. Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση η ζώνη του DRS που στη συγκεκριμένη πίστα βρίσκεται 70 μέτρα μετά τη στροφή 3 δεν αναμένεται να αποδειχτεί τόσο αποτελεσματική όσο σε άλλες περιπτώσεις. Αυτό γιατί το γρανάζωμα του κιβωτίου θα γίνει κυρίως με γνώμονα την επιτάχυνση των μονοθεσίων στις δυο τελευταίες καμπές και στο ανηφορικό αρχικό κομμάτι της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού.

Advertisement

Η Pirelli έχει στη διάθεση των οδηγών τη μέση και τη σκληρή γόμα, αναμένεται όλοι να μεγιστοποιήσουν την χρήση της μέσης γόμας. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει πέντε εργοστάσια στην Βραζιλία περισσότερα απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας. Εκεί φτιάχνονται ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου, για φορτηγά, για μηχανές αλλά υπάρχει και ένα εργοστάσιο κατασκευής συρματόσχοινων που χρησιμοποιούνται στο σκελετό του ελαστικού.

Advertisement

O αγώνας αυτής της Κυριακής είναι ο 41ος στη Βραζιλία, 30 απ’ αυτούς έχουν γίνει στο Ιντερλάγος που φιλοξενεί το GP από το 1990. Στον αγώνα θα συμμετέχει μόνο ένας Βραζιλιάνος ο Φελίπε Μάσα. Στο παρελθόν οι Βραζιλιάνοι που έχουν κερδίσει τον αγώνα είναι οι Έμερσον Φιτιπάλντι, Κάρλος Πάτσε, Νέλσον Πικέ, Άιρτον Σένα, και Φελίπε Μάσα.

Στην τηλεόραση, απευθείας μετάδοση!
Η Δημόσια Τηλεόραση θα μεταδώσει απευθείας το GP της Βραζιλίας στις έξι μετά το μεσημέρι της Κυριακής 24/11. Λίγο νωρίτερα στις 15:00 μπορείτε να παρακολουθήσετε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και ένα αφιέρωμα στο νέο πρωτάθλημα του 2014. Το Βραζιλιάνικο GP θα μεταδοθεί απευθείας και από τον OTE.

Highlights δοκιμών: 15:00
GP  Βραζιλίας(Live): 18:00

Advertisement