Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Έξαλλος ο Vettel!

Ελλάδα 6:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Έξαλλος ο Vettel!

FORMULA 1

Έξαλλος ο Vettel!

FORMULA 1

Άστραψε και βρόντηξε ο Γερμανός μετά το τέλος του αγώνα, προσπαθούν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις στη Ferrari για τις κατηγορίες περί ακραίας στρατηγικής.

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το Βελγικό GP βρίσκονταν στον 42ο γύρο του σε σύνολο 43 και ο Vettel υπερασπίζονταν την 3η θέση από τις επιθέσεις του Grosjean όταν έσκασε το ελαστικό του. Ο Γερμανός με τη Ferrari εκκινούσε από την 9η θέση και όπως αποκάλυψε μετά το τέλος του αγώνα, ο επικεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene είχαν αποφασίσει από το πρωί να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών για το Vettel παρότι η Pirelli πρότεινε “τουλάχιστον” δυο. Ο Γερμανός εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στον 14ο γύρο με στόχο να τερματίσει μ’ αυτή μετά από 29 γύρους. Ο αγώνας είχε μειωθεί κατά 7km ή ένα γύρο αν προτιμάτε γιατί χρειάστηκε δεύτερος γύρος σχηματισμού (σ.σ: πρόβλημα σε Hulkenberg, Sainz).

Ο Vettel είναι ο μόνος οδηγός που προσπάθησε να τερματίσει στον αγώνα ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ. Λόγω αυτής βρέθηκε ακόμη και να οδηγεί την κούρσα όταν οι υπόλοιποι οδηγοί μπήκαν για 2η φορά στα πιτ. Στο φινάλε του αγώνα ήταν πίσω από τις Mercedes όταν στην ευθεία Κέμελ πριν την Λε Κομπ, απροειδοποίητα έσκασε το ελαστικό του.

Το μοναδικό πιτ στοπ του Vettel σήμερα, ο Γερμανός ήταν ο μόνος οδηγός που επιχείρησε να ολοκληρώσει τον αγώνα με μια μόνο αλλαγή ελαστικών

Το μοναδικό πιτ στοπ του Vettel σήμερα, ο Γερμανός ήταν ο μόνος οδηγός που επιχείρησε να ολοκληρώσει τον αγώνα με μια μόνο αλλαγή ελαστικών

Advertisement
Advertisement

Ο Vettel τερμάτισε 12ος, χάνοντας έτσι το βάθρο και 25 βαθμούς έναντι του νικητή Lewis Hamilton στην κούρσα του τίτλου. Προτού προλάβει να κρυώσει το μυαλό ξέσπασε μπροστά στις κάμερες: “Δεν πρέπει να επιτρέπεται να συμβαίνουν τέτοια πράγματα. Αν είχε σκάσει το ελαστικό 200 μέτρα πιο πριν δε θα ήμουν εδώ τώρα αλλά σφηνωμένος στην Ω Ρουζ. Δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να γίνει. Έχω εκνευριστεί για το αποτέλεσμα, μας άξιζε μια θέση στο βάθρο. Επιπλέον αυτό με τα ελαστικά δεν είναι αποδεκτό. Είχε αστοχία ο Nico την Παρασκευή και μας είπαν ότι οφείλονταν σε εξωτερικό σκίσιμο. Αν ο Nico λέει ότι δεν βγήκε από την πίστα, τον πιστεύω γιατί να πει ψέματα; Το ίδιο έγινε και σε μένα δεν βγήκα από την πίστα και ξαφνικά έσκασε το ελαστικό. Αν είχε γίνει νωρίτερα θα είχα πρόβλημα. Δεν είναι το ίδιο με το Σίλβερστον πριν χρόνια αλλά δεν είναι αποδεκτό“.

Αξίζει να σημειωθεί πως η αστοχία του Rosberg συνέβη με τη μαλακή γόμα την Παρασκευή όταν η Mercedes προσπαθούσε να φτάσει τα ελαστικά στα όρια τους, για να τα γνωρίζει ενώ του Vettel συνέβη με τη μέση γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Γερμανός είχε ακουστεί από την ενδοεπικοινωνία να προτρέπει τους μηχανικούς του να εξετάσουν την προοπτική και δεύτερου πιτ στοπ αλλά αυτοί τον διαβεβαίωσαν πως δεν ήταν απαραίτητο.

Βλοσυρός ο Arrivabene παρατηρεί την προσπάθεια του Vettel να φτάσει στα πιτ με σκασμένο ελαστικό

Βλοσυρός ο Arrivabene παρατηρεί την προσπάθεια του Vettel να φτάσει στα πιτ με σκασμένο ελαστικό

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene τόνισε: “Η στρατηγική μας δεν ήταν ακραία, βασίζονταν στα δεδομένα που είχαμε, ακόμη κι αν ήταν επιθετική. Δεν είμαστε ούτε βλάκες, ούτε τρελοί να ρισκάρουμε με τον οδηγό μας. Σε όλες τις ομάδες υπάρχει συνεργαζόμενος μηχανικός της Pirelli, ο ρόλος του είναι να τσεκάρει τα ελαστικά και να διαβάζει τα δεδομένα από την ομάδα. Δε θέλω ν’ ανοίξω κάποια κόντρα ούτε να σχολιάσω το προϊόν της εταιρείας“.

Advertisement

Η Pirelli σε ανακοίνωσή της το Σάββατο μετά τις κατατακτήριες δοκιμές μιλούσε για στρατηγική τουλάχιστον δυο πιτ στοπ την Κυριακή ενώ αναφέρονταν και σε τρία.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery αντιδρώντας σ’ όλα αυτά ανέφερε: “Στην περίπτωση του ελαστικού που κλάταρε στο Vettel, αυτό είχε φθαρεί οριακά. Όταν ένα ελαστικό φτάνει στα όρια της φθοράς τότε υπάρχει πρόβλημα. Νομίζαμε πως η στρατηγική των ομάδων θα ήταν δυο ή τρία πιτ στοπ έτσι έκαναν οι περισσότεροι. Στη Ferrari νόμιζαν πως θα τα κατάφερναν με ένα. Τους είχαμε πει ότι τα ελαστικά μπορεί να έφταναν έως 40 γύρους αλλά αυτό ήταν απλά μια ένδειξη. Δεν υπήρχε εγγύηση και γνώριζαν καλά πως αυτό εξαρτιόνταν από παράγοντες όπως οι συνθήκες αγώνα, η φθορά κάθε μονοθεσίου, η εξέλιξη του αγώνα, καμιά φορά τα δεδομένα δεν είναι ακριβή. Όλοι οι υπόλοιποι πήραν διαφορετική κατεύθυνση με δυο ή τρία πιτ στοπ αυτό είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη για το τι σκέφτονταν. Μας εξέπληξε η απόφαση της Ferrari για ένα πιτ στοπ. Αν ο αγώνας είχε ένα γύρο λιγότερο ο Vettel θα είχε ανέβει στο βάθρο και όλοι θα μιλούσαν για έξυπνη τακτική. Κατανοώ την οργή του  οδηγού που μίλησε μόλις είχε βγει από το μονοθέσιο. Δεν πρόκειται να πω τίποτα αρνητικό γι’ αυτές του τις δηλώσεις. Αργότερα θα μιλήσουμε, αυτό είναι το φυσιολογικό“.

Advertisement